האפליקציה החדשה שעשויה לגלות מי דפק לכם את הרכב

חברת Comroads הישראלית משיקה אפליקציית צילום חברתית חדשה, המספקת פלטפורמה חברתית לשיתוף צילומים ממצלמות דרך המותקנות ברכב במקרים של תאונות ועוד.

ששי כהן 11 באוק, 2018

עפ"י ההערכות, מותקנות כיום כמה מאות אלפי מצלמות דרך בכלי רכב בישראל, המצלמות מדי יום מאות אלפי נסיעות, כשמטרתן העיקרית היא צילום תאונות דרכים, אירועי אלימות ועוד. יחד עם זאת, במידה ואכן מתועדים תאונת דרכים או אירוע אלים אחר שאינם קשורים ישירות לבעלים של הרכב המצלם, רק חלקיק קטן מהסרטונים אכן מפורסם ומועלה לרשת, מה שתיאורטית יכול היה לעזור מאוד לתיעוד ופיענוח מקרים כאלה.


אפליקציית Comroads הישראלית, מבקשת לבצע מהפכה בתיעוד הנעשה בכבישים, בדומה למהפכות שעשו הרחפנים למשל בצילומים מהאוויר, ולספק   פלטפורמה חברתית לשיתוף של צילומי תיעוד נסיעה (תאונות ומקרים חריגים) מהמצלמות המותקנות ברכב, באופן אוטומטי ואנונימי (וללא קול כדי לשמור על פרטיות הנוסעים ברכב המצלם). 

האפליקציה פועלת ברקע בכל פעם שהנהג נכנס לרכבו ומתחיל בנסיעה. בזמן הנסיעה, האפליקציה ממפה את מסלול הנסיעה ומצליבה את הנתונים עם צילומי מצלמת תיעוד הנסיעה כדי לשייכם למיקום ולזמן. במידה והנהג מעוניין לשלוף סרטון מהמצלמה, כל שעליו לעשות זה להיכנס לאפליקציה ולסמן על המסלול את המקטע המבוקש והאפליקציה תוריד באופן אוטומטי את הסרטון הרלוונטי. כמו כן, האפליקציה תציג למשתמש אם היו נהגים אחרים מסביב, מהם ניתן לבקש את צילומי תיעוד הנסיעה שלהם למקטע הדרך והזמן הספציפיים. כל זאת כמובן באנונימיות מוחלטת של כל החברים וללא פס הקול של הסרטון.

אפליקציית Comroads תוכל לסייע רבות גם במקרים של גרימת נזק לרכב חונה, בהם, לרוב, הנהג הפוגע עוזב את המקום ללא השארת פרטים. האפליקציה "תזכור" היכן הוחנה הרכב, כך שבמידה ובעליו זיהה נזק לרכב בזמן שחנה, החבר בקהילה יוכל עדיין לקבל תיעודי צילום משאר החברים אשר יתכן ונכחו במקום והיו עדים לפגיעה ברכבו.

לדברי רועי גולומביק, מנכ"ל ומייסד Comroads ישראל: "האפליקציה מצלמות הרכב החברתית הראשונה תביא לשינוי מהותי באופן שבו הנהג הישראלי מתייחס לסכנות בכביש ותסייע רבות בפענוח והכרעת מקרי תאונה רבים ושאר מקרים חריגים, שעד היום הסתמכו על עדויות בלבד, ולעתים רבות, נותרו ללא עדים כלל. אפליקציית Comroads מושקת במקביל גם במדינות רבות בעולם ונחשבת לפורצת דרך בתחומה"

אפליקציית Comroads תומכת במצלמות תיעוד נסיעה תומכות WI-FI וזמינה בשלב זה בחינם למכשירים מבוססי אנדרואיד ובקרוב תוצע גם למכשירי אפל.