הגיע הזמן: פיג'ו 405 יורדת מפס הייצור אחרי 33 שנה!

יצרנית הרכב האיראנית הגדולה חודרו מורידה מפס הייצור את פיג'ו 405, כ- 33 שנה לאחר שהוצגה בעולם, בשל אי עמידה בתקני זיהום האוויר יורו 5 שנכנסים לתוקף באיראן. המחליפה "החדשנית" חודרו K132 מתעכבת בשל הסנקציות.

ששי כהן 11 ביונ, 2020
פיג'ו 405 פארס

המשפחתית פיג'ו 405 הוצגה בצרפת בשנת 1987, היתה מכונית השנה באירופה 1988, וזכתה לביקוש גבוה בעולם עד להפסקת הייצור בשנת 1997 והחלפתה ע"י ה-406. החל מאמצע שנות ה-90, עבר פס הייצור שלה לאיראן, שם הורכבה ע"י יצרנית הרכב האיראנית הגדולה חודרו (IKCO), אשר שיווקה אותה בהצלחה שנים ארוכות, כולל בגרסת מתיחת פנים איראנית שלא בטוח שעשתה טוב למראה המקורי המוצלח של המכונית. החודש, לאחר 33 שנות שיווק מאז הוצגה לראשונה בעולם (והערכה של 5.5 מיליון מכוניות שנמכרו עד כה בעולם), גם האיראנים מורידים אותה מפס הייצור.


הסיבה להורדת ה-405 מפס היצור בימים אלו, נובעת מאי עמידתה של המכונית בתקנות זיהום האוויר EURO 5, שנכנסו לתוקף באיראן רק אשתקד (באירופה עוד מעט יסיימו כבר את יורו 6 ויעברו ל-7…). בשנת 2015 כבר כמעט ירדה ה-405 מפס היצור באיראן, לאחר שבעקבות הסנקציות הכלכליות איראן לא יכלה לקבל יותר חלקי הרכבה לרכב מאירופה. הבעיה נפתרה די במהירות עם מעבר לייצור החלקים החסרים בשוק המקומי, שכן טרם הסנקציות כבר מרבית ממכלולי הרכב יוצרו כבר באיראן.

פיג'ו 405 איראן

פיג'ו 405 באיראן

המכוניות האחרונות שיורדות מפס הייצור מיועדות לשוק המוניות המקומי, שם זכתה המכונית לפופולריות בשל עמידותה ומחירה הנמוך (סביב ה-15,000 דולר). יחד עם ה-405, יורדת מפס היצור גם האחות היוקרתית יותר שלה – פיג'ו פארס (PARS). הדגם שווק באיראן בשנים האחרונות עם מנועי 1.8 ליטר 100 כ"ס  (מסדרת ה-XU7) ומנוע 1.5 ליטר 105 כ"ס (מסדרת ה-TU5), שניהם משודכים לתיבת הילוכים ידנית עם 5 הילוכים.

 

המחליפה המודרנית של ה-405 היתה אמורה להיות חודרו K132, למעשה הגרסה האיראנית של פיג'ו 301 שהושקה שם לפני כמה חודשים, אך בשל הסנקציות שמוביל הממשל האמריקני, מתקשה איראן לייבא את מכלולי הרכב מאירופה, מה שמשאיר בינתיים לאיראנים את האופציות לרכוש מכוניות אחרות מתוצרת מקומית, כמו הסמנד (SAMAND), הדנה (DENA) ואחרות.




Shares