הונדה אקורד היברידית 2015 – מבחן דרכים

ספינת תענוגות אמריקאית: הונדה אקורד הייבריד מרווחת, נוחה, מפנקת וחסכונית ביותר עם יותר מ-1,000 ק"מ למיכל דלק. אז מה חסר לה להצליח?

ששי כהן 07 ביונ, 2015
הונדה אקורד היברידית

כניסתה של אלבר לשוק הרכב החדש ביבוא מקביל ממשיכה לספק לנו מכוניות מעניינות שהיבואנים הרשמיים בארץ לא מביאים. כך למשל הצטרפה לאחרונה הונדה אקורד הייבריד הישר אל קטגוריית מכוניות המנהלים החסכוניות ובחודשים הספורים בהם היא משווקת כאן, עברו כבר מכירותיה את מכירות המתחרה הישירה בארץ – טויוטה קאמרי הייבריד והסתכמו עד כה ב- 125 מכוניות שעלו לכביש, לעומת 100 מכוניות של טויוטה. למען ההגינות, נציין שהקאמרי הייבריד המחודשת שעליה הודיע היבואן לפני מספר חודשים על התחלת השיווק, מתעכבת לעת עתה מסיבות שונות, מה שמאפשר להונדה לשחק במידה מסוימת ללא המתחרה העיקרית. מה יש לה להציע, יצאנו לבדוק.


הונדה אקורד היברידית
הופעה חיצונית
הונדה אקורד הייבריד, החלה את דרכה בשנת 2013 עם הצגת הדור ה-9 של האקורד בגרסתו האמריקנית. בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, האקורד היא דוגמה טובה לעיצוב המכוון ללקוח האמריקאי הטיפוסי: היא גדולה מאוד עם 4.88 מטר באורך ו- 1.85 מטר ברוחב, ומציעה בסיס גלגלים של 277 ס"מ המקנים לרכב תא נוסעים מרווח מאוד לחמישה נוסעים, אך לא חורג מהממוצע בקטגוריה. העיצוב אלגנטי ומודרני וכולל בהתאם לאופנה הנוכחית פנסי LED המעטרים את יחידות התאורה הראשיות לצד יחידות תאורה אחוריות מבוססות LED ןחישוקי גלגלים קלים בעיצוב נאה. בשורה התחתונה מדובר במכונית מנהלים גדולה ומרשימה, אך יחד עם זאת, לא משהו שמנקר עיניים. בסעיף השימושיות, לנוכח אכלוס חלק מתא המטען במצברי המערכת ההיברידית, סובלת המכונית מתא מטען קטן ביחס לצפוי ממכונית בקטגוריה הנ"ל.

הונדה אקורד היברידית- תא מטען קטן עקב אכלוס המצברים, אך מספיק לקניות שבועיות מהסופר

הונדה אקורד היברידית- תא מטען קטן עקב אכלוס המצברים, אך מספיק לקניות שבועיות מהסופר


תא נוסעים
בתוך הקבינה, מציעה האקורד ההיברידית סביבת נוסעים מרווחת מאוד, איכותית ונעימה מאוד לשהייה. עיצוב סביבת הנהג מודרני ומתקדם והאבזור נאה עם מערכת מולטימדיה מתקדמת הכוללת צמד מסכים – אחד גדול לתצוגה נוחה של מערכת הניווט, הדיבורית, רדיו וכו', והשני קטן יותר עם צג מגע המקרין בדיוק את אותה תצוגה של המסך הרחוק יותר, אך נח לשימוש עקב קרבתו לידי הנהג. מדובר במערכת מולטימדיה מתקדמת ותומכת עברית, הכוללת גם מערכת ניווט WAZE עצמאית ללא צורך בשימוש הטלפון הסלולרי שלכם. מעבר לכך, מצוידת המכונית במזגן עם בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים ועם פתחי מיזוג ליושבים מאחור, אך כל ניסיונותינו לשנות את התצוגה מאמריקנית לאירופאית ( מעלות צלזיוס ) נכשלו. עוד בתפריט: מחשב דרך, בקרת שיוט, חיבורי USB + AUX , מושב נהג חשמלי וקיפול חשמלי למראות. מה חסר לנו? בדומה לדגמי למספר הונדה המיובאים גם ע"י היבואן הרשמי, גם כאן מצויד הרכב בהגה פלסטיק וללא ציפוי עור שאיננו נעים לאחיזה. קצת מרגיז ברכב של 200 אלף שקל.
הונדה אקורד היברידית- סביבת נהג נאה ומאובזרת - אך הגה פלסטיק פוגע באווירה היוקרתית

הונדה אקורד היברידית- סביבת נהג נאה ומאובזרת – אך הגה פלסטיק פוגע באווירה היוקרתית


בטיחות
בסעיף הבטיחות, מצוידת האקורד ההיברידית עם 6 כריות אוויר, חיישני לחץ אוויר ומערכת מובילאיי המסייעת לשמירת מרחק מהרכב שמלפנים, זיהוי הולכי רגל, התראה על סטיה מנתיב ועוד. לצד אלה, נרשם חידוש של ממש בתחום עם ציוד הרכב במצלמת צד הממוקמת בצמוד למראת הצד הימנית, שמצלמת את צד הרכב בכל הפעלה של ידית האיתות ימינה. מדובר בגימיק חביב למדי, המסייע רבות לבטיחות הנסיעה ומאפשר חזרה בטוחה לנתיב לאחר עקיפה, פניה ימינה בטוחה ופיתרון מוחלט לבעיית " השטח המת " של המראה הימנית.
הונדה אקורד היברידית- מצלמה ייחודית הממוקמת במראה הימנית ומצלמת את צידי הרכב בכל הפעלה של האיתות ימינה

הונדה אקורד היברידית- מצלמה ייחודית הממוקמת במראה הימנית ומצלמת את צידי הרכב בכל הפעלה של האיתות ימינה


יחידת כח היברידית
אבל מעל לכל, הדבר המעניין ביותר ברכב הנ"ל נמצא מתחת למכסה המנוע, עם ציוד הרכב במנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, הפועל בשילוב מנוע חשמלי ומפיק 196 כ"ס ב- 6,200 סל"ד ומומנט מרבי של 16.9 קג"מ ב- 3,500 סל"ד. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית רציפה המבטיחים יחדיו תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 7.2 שניות ומהירות מרבית של 214 קמ"ש. על הכביש, מדובר במכונית המזנקת בהחלטיות מהמקום וצוברת מהירות בקצב מרשים, וחשוב מכל בשקט מופתי. מנגד, לחיצה עדינה ומתורבתת יותר על דוושת הגז, מאפשרת תאוצה חלקה ושקטה על גבי המנוע החשמלי בלבד, ובמהירות שנעה סביב 60 קמ"ש ויותר, אז נכנס לפעולה גם מנוע הבנזין. מעבר לכך, מדובר במכונית נוחה מאוד, הן בכבישים הסלולים היטב, והן בכבישים משובשים, כאשר האקורד סופגת זעזועי כביש ברכות, ומציעה גם אחיזת כביש גבוהה למדי.הונדה אקורד היברידית
צריכת דלק
מעבר לביצועים המרשימים, הדבר החשוב ביותר ברכישת רכב היברידי הוא החיסכון בדלק. במהלך 3 ימי המבחן, הציגה האקורד צריכת דלק מצוינת שעמדה על 17.85 ק"מ לליטר בפועל, בנסיעות נינוחות למדי, אך גם מעט תחת עומס מדי פעם. נהגים שיצמדו לכללי הנהיגה החסכונית, יוכלו להתקרב גם ל-20 ק"מ לליטר עליהם מצהיר היצרן. נחמד מאוד גם לראות לאחר תדלוק מלא טווח נסיעה של 1,050 ק"מ במחשב הדרך. תחשבו על נסיעה במכונית מנהלים גדולה וכבדה מת"א לאילת ובחזרה כשבסיום הנסיעה נשאר לכם שליש מיכל דלק. מעבר לכך, מדובר במכונית ידידותית לסביבה שזוכה לציון ירוק 2.הונדה אקורד היברידית
סיכום
בעבור מחיר של 199,900 ש"ח או 219,900 ש"ח לדגם המאובזר גם בריפודי עור וגג נפתח, מציעה הונדה אקורד ההיברידית מכונית מנהלים מצוינת, הנהנית מתא נוסעים מרווח מאוד, נוחות מצוינת, וחווית נהיגה המשלבת ביצועים טובים לצד חיסכון ניכר בדלק. הבעיה היחידה שנותרה לה, היא בעיה המלווה את סגמנט מכוניות המנהלים הגדולות והוא ביקוש נמוך יחסית בשנים האחרונות, עקב מעבר מאסיבי לרכבי פנאי. אם נותרתם מאלו שעדיין מעריכים את הנוחות והתנהגות הכביש העדיפים של מכוניות המנהלים, או שבמקרה אתם מנהלים שלא נעים לכם להראות לעובדים שקיבלתם ג'יפון מהעבודה, האקורד יכולה להיות בחירה ראויה.