היסטוריה בערד: מכוניות מירוץ וליגת 208 RACING

קבוצת לובינסקי, יבואנית פיג'ו, עשתה אתמול היסטוריה כשהשיקה במסלול בערד את ה-208 RACING CUP, מכונית מירוץ מקצועית שתתחרה באליפות 208 RACING, שתחל בחודש הבא בשיתוף בית הספר לנהיגת מירוצים 'פרודרייב' של נהג המירוצים ראם סמואל. יהיה חם…

ששי כהן 18 במאי, 2018
פיג'ו 208 CUP

צילומים: רונן טופלברג
כנגד כל הסיכויים, המגבלות, הבירוקרטיה וכו', נראה שהספורט המוטורי חוזר לישראלו וב"ה בגדול… לאחר שבתחילת השבוע נחנך מסלול המירוצים בשדה תימן, בשיתוף פעולה עם חטיבת הספורט AMG של מרצדס, נרשמה אמש היסטוריה מוטורית מקומית במסלול החדש של ערד, בו השיקה קבוצת לובינסקי יבואנית פיג'ו, את ליגת 208 RACING, בה ישתתפו מכוניות מירוץ אמיתיות של פיג'ו שיובאו לארץ חרף כל המגבלות והקשיים.



מדובר בפעם הראשונה בה מביא לארץ יבואן רכב מכוניות מירוץ המוגבלות לשימוש במסלולי מירוץ יעודיים בלבד, במהלך פורץ דרך בשוק הרכב הישראלי, שאף נהנה מתמיכתם של משרד התרבות והספורט, רשויות המס שנתרמו לעזור בנושא, משרד התחבורה, חברת פרודרייב של ראם סמואל בצד המקצועי ואף עיריית ערד שסייעה בהקמת המגרש שבשטחה. לא פחות משנה לקח ללובינסקי להשיג את כל האישורים על-מנת לאפשר ייבוא של מכוניות מירוץ אמיתיות לישראל, כשלמכס, לרשויות המס, למשרד התחבורה, לחברות הביטוח ואחרים, לא היה מושג איך משחררים רכבים כאלה מהנמל.

מימין: ראם סמואל מנכ"ל פרודרייב, דורי מנור יו"ר קבוצת לובינסקי ודני שביט מנכ"ל לובינסקי


באירוע הנהיגה לעיתונאים שהתקיים אמש בערד, זכינו לטעימה קלה בסיבובי היכרות על המסלול עם דגמי פיג'ו 208 RACING CUP, מכונית מירוץ מקצועית שנבנתה על ידי חטיבת המירוצים Peugeot Sprot בצרפת, המבוססת על גרסת ה-3 דלתות של ה-208,  בהתאם לדרישות ממכונית מירוץ בתקן FIA. הדגם מצויד במנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר אטמוספרי המפיק 140 כ"ס ב-6,650 סל"ד ומומנט של 17 קג"מ ב-5,750 סל"ד, המשודך לתיבת הילוכים ידנית עם 5 הילוכים. משקלה של המכונית עומד על 960 ק"ג בלבד.

תא נוסעים מינימליסטי. תשכחו ממזגן ופינוקים


בהתאם לשימוש על מסלולי המירוצים, ה-208 RACING CUP מצוידת בכלוב בטיחות מלא, מושבי מירוץ עם רתמות, מתלים קשיחים ומונמכים (מקפרסון מלפנים, זרועות נגררות מאחור), בלמים מחוזקים (דיסקים 310 מ"מ מלפנים, קאליפרים רדיאליים 4 בוכנות) אשר מציעים לנהג כיול ושליטה על חלוקת עומסי הבלימה בין הציר האחורי לקדמי, בתגבור מתכוונן למערכת ההיגוי, במערכת טלמטריה מלאה, במערכות בטיחות לניתוק אספקת הדלק והחשמל במקרה תאונה ועוד.
כל מה שלא נחוץ למטרת נהיגה ספורטיבית, הוסר מהמכונית. כן… כולל המזגן.

האליפות: 208 RACING

אליפות 208 RACING תתקיים על פני 9 סופי שבוע של פעילות. בכל סוף שבוע יערכו אימונים, מדידות זמנים ושני מירוצים המתפרסים על פני יומיים. באליפות זו ייקחו חלק 21 נהגים, אשר יחולקו לשלוש קבוצות ובכל סוף שבוע מתחרה קבוצה אחת. כל קבוצה תתחרה במשך שלושה סופי שבוע ותצבור נקודות. במהלך העונה, תגיע האליפות למסלולי ערד ופצאל ויתכן שיתבצע גם מירוץ בשדה תימן (בהתאם לסיום ההכנות והעבודה של המסלול וכו').

לאחר שלוש סדרות מירוצים (סה"כ 9 סופי שבוע) יוזמנו הנהגים עם הניקוד המצטבר ביותר בליגה להשתתפות באירוע הגמר שבו יהיו אימונים, מדידות זמנים ולבסוף מירוץ אחרון לעונה שבו יוכתר אלוף ישראל במירוצי מכוניות 208 RACING. כל הנהגים בליגה רשאים להגיע ולהתאמן על המסלולים השונים בימי האימון הפתוחים, חלקם נעזרים במדריכים של חברת פרודרייב כדי להתכונן וחלקם מגיעים כדי להתאמן ולצבור זמן מסלול על מכוניות המירוץ. בנוסף לכך, חלק מהאימונים יתקיימו אצל חברת SIMRACE של חגי פארן, כאשר אימונים בסימולטורים מאפשרים יותר זמן אימון בנהיגת מירוצים, שיפור יכולות וגם את האפשרות לערוך הדמיה מלאה של מירוצים.

בכל סוף שבוע של מירוץ שבעת הנהגים המתחרים בסוף שבוע זה יערכו הגרלה ויקבלו רכב אשר ילווה אותם לאורך כל סוף השבוע והמירוץ. בכל סוף שבוע, יקבלו הנהגים זוג צמיגים קדמיים חדשים, מה שאומר שהם צריכים ללמוד לנהל את צריכת הצמיגים בצורה חכמה (חלק מהאימונים עוסקים בכך). ישנם שלושה מקצי אימון חופשיים שבהם הנהגים עולים כדי להכיר את הרכב והמסלול ולאחר האימונים, יש מקצה דירוג למדידות זמנים אשר לפי התוצאות יקבע סדר הזינוק ביום המירוץ. ביום השני יהיה חימום בוקר ואז שני מירוצים שאורכם 20 דקות ומספר ההקפות יקבע על פי תוואי המסלול. במירוץ השני, ינוהל חצי גריד הפוך, כלומר מי שניצח במירוץ הראשון יזנק רביעי ומי שסיים רביעי יזנק ראשון. צבירת הניקוד תעשה על פי שני המירוצים. לרשות הנהגים יעמד בכל סוף השבוע צוות טכני של פרודרייב לכל צורך בסיוע.

הסבב הראשון של המירוצים יחל ב-15-16 ביוני, וצפוי להסתיים בתחרות הגמר שתתקיים ב- 14-15 בדצמבר במסלול ערד. בלובינסקי מדווחים שנותרו מספר מקומות בודדים לעונת 2018.
לדברי דני שביט, מנכ"ל קובצת לובינסקי: "קבוצת לובינסקי גאה להיות היבואן הראשון שמרים את הכפפה ותורם לפיתוח הספורט המוטורי בארץ ולחינוך לנהיגה ספורטיבית מהירה ובטוחה במסלולים שמיועדים לכך ונתמכים על ידי הרשות לנהיגה ספורטיבית. יוזמה זו תואמת את ערכי המותג של פיג'ו שמכוונים לחוויית נהיגה מרגשת מלווה בבטיחות אקטיבית שבאה לידי ביטוי גם בדגמי הרכב שלנו שמשווקים לנסיעה על הכבישים הציבוריים. אנו בטוחים שיוזמה זו תוביל להצטרפות של יבואנים נוספים למהלך ובכך ישפרו את איכות ותרבות הנהיגה בארץ ויעזרו לפיתוח ענף ספורט חדש בארץ שלא היה קיים עד היום באופן רשמי."