Sunshine M2 בישראל: המכונית החשמלית העירונית המושלמת?

תחבורה חכמה: ממדים קומפקטים, ביטוח חובה ב-1,000 שקל, טסט שנתי ב-44 שקל וללא דלק כלל. המכונית החשמלית העירונית Sunshine M2 מגיעה לישראל עם עיצוב מדליק דמוי "MINI", אבזור עשיר הכולל מזגן ומולטימדיה, מהירות מרבית עד 80 קמ"ש וטווח נסיעה עד 120 ק"מ. כמה תעלה?

ששי כהן 29 בנוב, 2019
מכונית חשמלית Sunshine M2

חברת UDS אינטרנשיונל, יבואנית המכוניות החשמליות העירוניות של "ליצ'י" הסיניות, מרחיבה את היצע הדגמים החשמליים בארץ והחלה בשיווק דגם ה-"SUNSHINE M2" – מכונית מיני עירונית, מעוצבת ומאובזרת, הנהנית מעלויות אחזקה נמוכות במיוחד. הדגם נחשף השבוע בועידת "פסגת הרכב 2019" בה דובר רבות על תחבורה עירונית חכמה, והוצג כאחד מפתרונות התחבורה החכמים לעיר.

כשתפגשו במציאות עם ה-"סאן שיין M2" החדש, תשכחו את כל מה שהכרתם עד כה בשוק בשוק רכבי המיני החשמליים העירוניים/ הבימבות/ הקלנועיות. המיני קאר החדש מציע עיצוב מודרני ומסובב ראשים, עם דימיון מוגזם לדגמים הסטייליסטים של "MINI", בדיוק כפי שהסינים יודעים לעשות… עם אורך של 2.86 מטר ורוחב של 1.5 מטר, מדובר במכונית עירונית דו-מושבית שללא ספק תהיה קלה לנהיגה, עם רדיוס סיבוב של 4.5 מטר המאפשר סיבוב פרסה מהיר גם במקומות צפופים ומידות קומפקטיות המאפשרות השתחלות כמעט בכל מקום, לצד הרחבה דרמטית של אפשרויות החניה , בין השאר בזכות האפשרות החוקית להחנות גם על הצד.

מכונית חשמלית Sunshine M2

סביבת נוסעים איכותית ומפנקת

בתוך תא הנוסעים מציעה ליצ'י את הדבר הקרוב ביותר שנתקלנו במכוניות מיני עירוניות חשמליות לרכב "אמיתי", עם צמד מושבים נוחים, לוח שעונים דיגיטלי עשיר במידע, ואבזור עשיר הכולל מזגן, חלונות ומראות חשמליים, הגה כח חשמלי, התנעה בכפתור ומולטימדיה תומכת אנדרואיד עם מסך מגע "9, מצלמת רוורס, דיבורית, חיבור USB ועוד, כאשר מבחוץ תמצאו בנוסף תאורת LED היקפית, חישוקי מגנזיום "13 וחיישני רוורס.

מכונית חשמלית Sunshine M2

תחבורה חכמה?

הדגם מצויד בגרסת הבסיס "LOW SPEED" במנוע חשמלי 4.5 קוו"ט ומצבר ג'ל (ליתיום כאופציה), ומציע טווח נסיעה של 100 ק"מ בין טעינות, מהירות מרבית של 50 קמ"ש וזמן טעינה שנע סביב 6-8 שעות. הגרסה החזקה יותר "HIGH SPEED", מצוידת במנוע חשמלי AC 7.5 קוו"ט ומצבר ליתיום, המאפשרים מהירות מרבית עד 80 קמ"ש, טווח נסיעה עד 120 ק"מ בין טעינות וזמן טעינה של 4-5 שעות. בסעיף הבטיחות לא תמצאו מערכות בטיחות מתקדמות, אולם הדגם מצויד בחגורות בטיחות, בלמי דיסק ואפילו ABS בגרסה הבכירה.

השימוש במיני קאר חשמלי בישראל מחייב רישיון נהיגה דרגה B (רכב פרטי) וכן לוחית רישוי צהובה, המחייבת גם ביטוח חובה (סביב ה-1,000 שקל), טסט שנתי (אגרת רישוי של 44 שקל) והתנועה מוגבלת לשימוש עירוני בלבד, וללא יציאה לכבישים בין עירוניים או מהירים.

מחיר סאן שיין M2 נקבע על 46,000 שקל ולרכב מוענקת אחריות של שנה. הדגם עומד בתקן האירופאי ומשווק בארץ באישור משרד התחבורה.