המשפחתית המבוקשת בישראל התחדשה: יונדאי אלנטרה 2024 במבחן

מאז שהגיעה לכאן לפני כשנתיים וחצי, כבשה יונדאי אלנטרה ההיברידית את שוק המשפחתיות המקומי. כעת, היא זוכה למתיחת פנים של אמצע החיים, עם עיצוב מחודש ואבזור משודרג, אך האם במחיר התחלתי של 170 אלף שקל היא תמשיך לככב במכירות?

ששי כהן 15 במאי, 2024
יונדאי אלנטרה 2024

הדור הנוכחי של יונדאי אלנטרה הוצג בעולם ב-2020 ולארץ הגיע לפני כשנתיים וחצי. בתקופה שחלפה מאז, הפכה האלנטרה למכונית המשפחתית הנמכרת ביותר בארץ, כאשר מרבית המכירות היו לציי הרכב. ברבעון הראשון של 2024, זו היתה גם המכונית השניה הנמכרת ביותר מכל הקטגוריות בארץ. עכשיו, יש לנו גרסה מחודשת ל-2024, שכוללת שינויי עיצוב ושדרוג אבזור הנוחות והבטיחות. יחד עם זאת, במסגרת ההתייקרויות הבלתי פוסקות בשוק הרכב החדש, אם בעת הגעתה לארץ יכולנו לרכוש אותה מ-148,000 שקל, מחירה הבסיסי כיום מתחיל ב-170,000 שקל ומגיע ל-180,000 שקל בגרסה המאובזרת ביותר. האם הרמת המחירים החדשה היא תמשיך לככב כאן במכירות?


עמלץ כחול

במסגרת מתיחת הפנים, זוכה האלנטרה לעיצוב חיצוני מלוטש עם חזית מחודשת הכוללת גריל בולט ודומיננטי המשתלב בצורה חלקה עם הפנסים הראשיים והצרים, המקנים לה במבט מהצד הופעה בסגנון אף כריש. בצידי הרכב נרשמים חישוקי גלגלים בעיצוב שונה וגם חלקה האחורי של המכונית זכה לעדכון קל. יחד עם השינויים והפגושים החדשים, התארכה המכונית ב-4 ס"מ ל-4.71 מטר, ויחד עם רוחב של 1.82 מטר ובסיס גלגלים נדיב של 272 ס"מ, מתקבלת אחת המכוניות הגדולות ומרווחות בסגמנט המשפחתיות, עם נתונים שלא היו מביישים מכוניות מנהלים מהעבר הלא רחוק. עם גובה של 1.42 מטר, זו ממש לא מכונית שמתאימה לחובבי הג'יפונים ותנוחת הישיבה הגבוהה. נפח תא המטען נאה ועומד על 474 ליטר ולמכונית קיים גם גלגל רזרבי.


הדגם משווק ב-3 רמות גימור לבחירה, כאשר כבר מגרסת הכניסה "premium" האבזור החיצוני כולל תאורה קדמית ואחורית מסוג LED, כניסה והנעה ללא מפתח, חישוקי גלגלים "16 קלים, אפשרות להתנעת הרכב מרחוק, ידיות פתיחת דלתות מוארות בחשיכה ומצלמת רוורס, אך מורגש חסרונו של קיפול מראות חשמלי שלא מוצע בשום רמת גימור. החל מרמת הגימור השניה, מצטרפים גם גג שמש חשמלי, חישוקי "17 וחיישני חניה מלפנים ומאחור.

תא נוסעים

כניסה לקבינה חושפת תא נוסעים מרווח למדי הן לנוסעים מלפנים והן מאחור, כאשר המושבים נוחים גם בנסיעה ממושכת והראות לצדדים טובה. איכות ההרכבה גבוהה, ואיכות החומרים לרוב טובה, אך סביבת הנהג והנוסעים ברכב המבחן היתה אפורה מדי וקודרת, ובהחלט היינו שמחים לשילוב צבעים שיגרום לתחושה קצת יותר נעימה. העיצוב הבסיסי לא השתנה בדגם המחודש, אולם המושבים זכו לריפודים בעיצוב חדש, נוספו כמה יציאות USB TYPE C מלפנים ומאחור ושדרוג משמעותי רושם הספסל האחורי שזכה סוף סוף ליציאות מיזוג אחוריות. גם מפרט הבטיחות שודרג עם 8 כריות אוויר וכסטנדרט במקום 6, והחל מרמת הגימור השניה הצטרפו גם התרעות שטח מת במראות הצד ועל תנועה חוצה מאחור, לצד יציאה לא בטוחה מהרכב. לדגם אין מבחן ריסוק אירופאי משום שהוא לא משווק באירופה.

יונדאי אלנטרה 2024

רשימת האבזור הסטנדרטית כוללת גם מולטימדיה עם מסך מגע "8 שאמנם אינו נחשב לגדול כיום, אולם באמת שלא צריך יותר מזה, ואף מדובר במערכת ידידותית להפעלה ועם הנדסת אנוש טובה הכוללת גם שלל מתגים פיזיים. למערכת קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ואליה מצטרפים גם בלם יד חשמלי, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, בורר מצבי נהיגה, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. מרמת הגימור השניה תקבלו גם משטח טעינה אלחוטי לנייד ולוח שעונים דיגיטלי "10.25 כאשר רמת הגימור הבכירה מוסיפה גם מושב נהג חשמלי, ריפודי עור וחימום ואוורור מושבים קדמיים.

יונדאי אלנטרה 2024

חסכונית בדלק?

מתחת למכסה המנוע לא נרשמים עדכונים משמעותיים והדגם ממשיך להגיע לארץ בגרסה היברידית בלבד, הכוללת מנוע בנזין 1.6 ליטר ומנוע חשמלי המשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 6 הילוכים והנעה קדמית. מדובר ביחידת כח שמיועדת בראש ובראשונה לחיסכון בדלק ופליטת מזהמים נמוכה, ובשני הסעיפים האלו היא בהחלט מצטיינת, עם צריכת דלק במבחן שנעה סביב ה-19 ק"מ לליטר במציאות (לעומת 22.7 ק"מ לליטר הצהרת יצרן), וככל שתנהגו בצורה מושכלת יותר ולא תחפשו אחר ביצועים ספורטיביים שאותם היא לא מספקת, אז תוכלו להגיע לנתונים מרשימים עוד יותר. עם 10.5 שניות ל-100 קמ"ש בגרסת הכניסה שמיועדת ללקוחות הליסינג או 10.8 שניות ל-100 קמ"ש בשאר רמות הגימור, על הנאה מנהיגה אין כאן הרבה מה לדבר, אולם הביצועים ללא ספק מספקים את דרישות הנהג הממוצע ולרגע לא חשנו שמדובר במכונית חלשה. גם נוחות הנסיעה מרשימה לטובה ברוב סוגי הדרך, ובדגם המחודש נרשם גם בידוד מוצלח יותר של תא הנוסעים מרעשי חוץ ומנוע, בין השאר הודות לשמשה קדמית חדשה והאפשרות לנסוע חלק גדול יותר מהנסיעה על חשמל בלבד.

יונדאי אלנטרה 2024

יקרה מדי

יונדאי אלנטרה היתה מכונית משפחתית מצוינת כבר בדגם היוצא, והגרסה המחודשת שלה שמטפלת בכמה נקודות תורפה הפכה לטובה עוד יותר. מדובר במכונית משפחתית מרווחת, מאובזרת, חסכונית מאוד בדלק ובטיחותית, המגובה גם באחריות נדיבה לרכב ל-5 שנים ו-7 שנים למערכת ההיברידית, כאשר נקודת התורפה העיקרית שלה הוא המחיר שזינק ומתחיל כיום ב-170,000 שקל ומגיע עד 180,000 שקל לרמת הגימור הבכירה. נכון שמדובר במחירים שקרובים למחירי המתחרות מבית טויוטה וסקודה, אך ברמת המחירים הנ"ל, שמיועדת גם להעניק הנחות נאות לציי הרכב, האלנטרה החדשה תמשיך לככב בעיקר בקרב חברות הליסינג וכרכב צמוד ממקום העבודה, כאשר לקוחות פרטיים ימשיכו ברובם להתקדם בתקציב כזה לעבר שוק רכבי הפנאי האופנתיים יותר.

מעוניינים בנסיעת מבחן לאלנטרה החדשה וקבלת הצעת מחיר מסודרת כולל אפשרויות מימון וטרייד-אין? הכניסו פרטים כאן

לייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים ונציגנו יחזור אליכם

    עוד ממבחני דרכים