התייקרה אך זולה יותר מיונדאי: פולקסווגן גולף החדשה במבחן

 פולקסווגן גולף חוגגת 50 שנה, מתעדכנת במתיחת פנים לדור השמיני שלהֿֿ, הכוללת שדרוג המראה, האבזור, ומנועים חדשים הכוללים לראשונה גם תמיכה היברידית קלה. מנגד, המחירים קפצו כמו כל קטגוריית המשפחתיות. האם עדיין מדובר בעסקה טובה?

ששי כהן 22 בספט, 2024
פולקסווגן גולף 2024

50 שנה לאחר שהוצגה לראשונה פולקסווגן גולף, המכונית האירופאית המצליחה ביותר בעולם, ממנה נמכרו כ- 37 מיליון רכבים בעולם במהלך 8 הדורות שחלפו מאז שהוצג הדור הראשון ב-1974, הגיעה לארץ בחודש החולף הגולף המחודשת (גולף 8.5) לאחר שעברה מתיחת פנים מקיפה של אמצע החיים, הכוללת בשלב הראשון דגמי 1.5 ליטר חדשים ב-2 רמות הספק, אבזור והופעה משודרגים . בעוד כחודשיים תנחת בארץ גם גרסת ה-GTI המחודשת.


בכל הנוגע למראה החיצוני, זוכה הגולף לחזית מחודשת הכוללת יחידות תאורה חדשות וצרות יותר בטכנולוגית מטריקס LED מתקדמת המספקות ראות מעולה בשעות הלילה, וביניהן פס תאורת LED  ולראשונה גם לוגו פולקסווגן מואר התורם למראה מרשים יותר בשעות החשיכה. גם הגריל, מכסה המנוע והפגוש עודכנו לטובת חזית דינמית וספורטיבית יותר למראה, בצידי הרכב נרשמים חישוקי גלגלים בעיצוב חדש (״16-״18) ובחלקה האחורי עודכנו יחידות התאורה בחדשות עם מראה בסגנון תלת מימד שאפיין עד כה את דגמי החשמליות של היצרן. הדגם יוצע בקו עיצוב חיצוני ״ LIFE ״ בגרסת הכניסה ו-״Style” בשתי רמות הגימור הגבוהות יותר ובשורה התחתונה מציעה מכונית הופעה אלגנטית ועדכנית. 

 בתוך הקבינה נרשמים עדכונים קוסמטיים שונים הכוללים מולטימדיה חדשה עם מסך מגע ״12.9 הכוללת תמיכה מלאה בעברית וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, לצד תוספת של טעינה אלחוטית לטלפון, תאורת אווירה משודרגת, תוספת של בורר מצבי נהיגה, ריפודי מושבים חדשים ועוד, המצטרפים לאבזור עשיר כסטנדרט (רמת גימור LIFE)  הכולל גם לוח מחוונים דיגיטלי מלא, בקרת אקלים עם 3 אזורים ופתחי מיזוג אחוריים, כניסה והנעה ללא מפתח, קיפול מראות חשמלי, בלם יד חשמלי, חיישני חניה היקפיים, מצלמת רוורס, חימום מושבים קדמיים ועוד. רמת הגימור האמצעית ״Style” שגם נבחנת כאן, כוללת גם מצלמות 360 מעלות, מערכת שמע משודרגת ואיכותית מתוצרת Harman Kardon, תצוגת נתונים עילית על השמשה, מושב נהג חשמלי, חישוקי ״17 ועוד. רמת הגימור הבכירה ״Style Plus כוללת גם גג שמש חשמלי, חישוקי ״18 ושמשות אחוריות מושחרות. לצד האבזור המשודרג, הגולף ממשיכה להציע עיצוב נקי ומראה טכנולוגי, אך משלבת עימם גם הנדסת אנוש טובה ולרוב גם אופי ידידותי לנהג. לשמחתנו, גם מתגי השליטה שעל ההגה לא מסוג מגע, בדומה לכמה מדגמי פולקסווגן שסבלו מביקורת בנושא. 
פולקסווגן גולף 2024

על הכביש

צריך לנהוג בגולף כדי להבין עד כמה המכונית הזו מציעה מכונית משפחתית מגובשת שכמעט קרובה לשלמות. היא לא הכי מהירה, לא הכי חסכונית ובוודאי גם לא זולה, אולם מדובר במכונית שמצליחה לשלב היטב בין ביצועים, נוחות נסיעה, חיסכון בדלק ואפילו הנאה מנהיגה, למרות שמדובר כאן בגרסה המשפחתית שלה ולא בגרסת ה-GTI הספורטיבית, שצפויה אגב להגיע לארץ בנובמבר הקרוב בגרסתה המחודשת. ביחידת הכח נרשמים כמה חידושים: את גרסת ה-1.0 ליטר טורבו הבסיסית שהוצעה כאן בעבר, מחליפה כעת גרסת כניסה חדשה המצוידת במנוע הטורבו 1.5 ליטר חדש, המציע הספק מופחת של 116 כ"ס ו-22.4 קג"מ, ועדיין מציע ביצועים נאים עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-9.9 שניות ומהירות מרבית של 203 קמ"ש, אך גרסה זו צפויה להיות פחות פופולרית בארץ, משום שסביר להניח שהלקוחות יעדיפו להוסיף עוד 7,000 שקל ולקבל את גרסת ה-150 כ"ס החזקה יותר המצוידת גם בחבילת אבזור עשירה יותר.

פולקסווגן גולף 2024

הגרסה הנבחנת כאן, הינה הגרסה החזקה יותר המפיקה 150 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ ומשודכת לתיבת הילוכים DSG כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, הכוללת לראשונה בגולף תמיכה היברידית קלה התורמת לחיסכון בדלק ופליטת מזהמים נמוכה יותר, לצד התנעה שקטה יותר, אפשרויות לכיבוי מנוע בשיוט בכביש המהיר וניהול מוצלח יותר של ניתוק צמד צילינדרים בשיוט לטובת חיסכון בדלק. על הכביש, מדובר במכונית מאוד נעימה לנהיגה. הביצועים זריזים עם 8.4 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 224 קמ"ש, תיבת ההילוכים חלקה כחמאה, ויחד עם אחיזת כביש גבוהה והגה אפילו מתקשר יחסית למקובל כיום, מתקבלת מכונית שגם תגרום לנהג לחייך בכבישים מפותלים ועדיין לשמור על רמת נוחות גבוהה ותא נוסעים שקט. צריכת הדלק עמדה במבחן בנהיגה משולבת על 13.5 ק"מ לליטר בממוצע, נתון בהחלט נאה למכונית שאינה היברידית אמיתית. בסעיף הבטיחות כוללת המכונית בכל רמות הגימור כסטנדרט, מפרט מרשים עם 9 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם מערכת ה-Travel Assist, התרעת שטח מת במראות הצד, התרעת עייפות הנהג ועוד, ולשמחתנו הנסיעה לא היתה מלווה בעודף צפצופים של התרעות, בעיה אשר משתלטת על תעשיית הרכב לאחרונה בשל דרישות בטיחות של האיחוד האירופאי. 

בטיחות

בכל רמות הגימור מפרט הבטיחות לשמחתנו זהה וכולל לא פחות מ-9 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטומטית בעת חירום עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית עם מערכת ה-Travel Assist, התרעת שטח מת במראות הצד, התרעת עייפות הנהג ועוד, ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים בריסוק. לשמחתנו, רמת צפצופי התרעות הבטיחות כאן נסבלת בהחלט, בניגוד לשלל דגמים חדשים שנפלו קורבן לדרישות הבטיחות האירופאיות המעודכנות ומספקים שלל צפצופים מטרידים המתלווים לנסיעה.
פולקסווגן גולף 2024
עדיין בצמרת הקטגוריה?
 
הגולף היתה ונותרה מכוניות משפחתית מצוינת והדגם המחודש ממשיך את המסורת ומציע מראה מעודכן ונאה יותר, תא נוסעים איכותי ומפנק כבר מגרסת הכניסה, ויחידת כח המשלבת בצורה אופטימלית בין ביצועים, נוחות נסיעה וצריכת דלק המלווים גם בהנאה מנהיגה ובטיחות מושלמת. בסעיף השלילה: היא מעט צפופה בספסל האחורי והמחיר שלה ממשיך לטפס ומתחיל כיום מ-169,900 שקל לגרסת הכניסה, דרך 176,900 שקל לגרסת המבחן ועד ל-189,900 שקל לגרסה הבכירה, וזה לא מעט כסף עבור מכונית משפחתית קומפקטית. אז נכון שמצד אחד גרסת הכניסה שלה הפכה לזולה יותר מגרסת הכניסה של יונדאי אלנטרה למשל, אך קשה לנו להתרגל למחירים כאלו שהופכים לנורמה במשפחתיות שאמורות להיות עממיות. כך או כך, הגולף בהחלט עדיין בצמרת הקבוצה ויחד עם מניטין הסחירות המצוין וקהל הלקוחות הנאמן שלה, היא אמנם לא תתברג בצמרת המכירות הקטגוריה, אך בהחלט תמשיך למצוא לקוחות רבים. אגב, המשלוח הראשון שלה שהגיע לארץ, כבר נמכר כולו. 
Audi

עוד ממבחני דרכים

פולקסווגן טיגואן אולספייס