טויוטה ראב 4 2019 מבחן דרכים

טויוטה ראב 4 2019 זוכה לעיצוב קרבי וקשוח, הנעה היברידית המבטיחה ביצועים וחיסכון בדלק וחבילת בטיחות מקיפה. לקינוח, גם המחיר צנח, רק חבל שרשות המסים מתכננת בקרוב סוף לחגיגה.

ששי כהן 25 בינו, 2019
טויוטה ראב 4 2019

להחזיר עטרה ליושנה

טויוטה ראב 4 היה חלוץ קטגוריית רכבי השטח העירוניים בעולם כאשר הושק ב- 1994. עם עיצוב צעיר ומתחכם, מרכב קומפקטי וחווית נהיגה מהנה, התחבב הראב הראשון על קהל לקוחות גדול והפך במרוצת השנים לאחד מרכבי הפנאי המצליחים בעולם. יחד עם זאת, עם השנים, התבגר הראב 4 והתברגן, הפך לשמנמן ובטוח יותר, אך גם פחות צעיר ומהנה לנהיגה. הדור החמישי שהוצג בשנה החולפת ונחת בשבוע החולף, מבטיח מהפכה וחזרה למקורות. האמנם? יצאנו לבדוק.


קשוח

מפגש במציאות עם הראב 4 החדש מבהיר היטב שמדובר במשהו אחר. לא עוד מתיחת פנים מקיפה ואבולוציה של העיצוב הקודם, אלא עיצוב חדש לחלוטין, קשוח וקרבי, נועז ושונה מאוד משפת העיצוב הנוכחית של טויוטה. הדגם החדש שפותח על שלדת ה- TNGA המודולרית והחדשה של היצרן, מבטיח גם תא נוסעים מרווח מהדור היוצא (שהיה גם כך אחד הגדולים בקטגוריה), עם 4.6 מטר אורך (ללא שינוי), 1.85 מטר רוחב (1+ס"מ), 1.68 מטר גובה (1+ ס"מ) ובסיס גלגלים של 269 ס"מ (3+ ס"מ), המבטיחים תא נוסעים מרווח מאוד לחמישה נוסעים, לצד תא מטען ענק בנפח 580 ליטר (79+ ליטר) שיספק את כל דרישותיכם ביום יום ובפנאי.

טויוטה ראב 4 2019

תא נוסעים

כניסה לתא הנוסעים חושפת עיצוב חדש ונאה, איכות חומרים שעלתה כיתה ואיכות הרכבה ללא דופי. כחלק מהרצון לייצר סוג של אייקון ולהציע את אותה נועזות ושובבות של הדור הראשון, בכל רחבי תא הנוסעים תמצאו גימורים ברוח סימני צמיגים, המעטרים את שלל תאי האחסון, משטח הטעינה האלחוטי, מחזיקי הכוסות, ריפוד המושבים ועוד, כשלקינוח, גם כפתורי תפעול בקרת האקלים מצופים גומי סטייל צמיג. פחות אהבנו את כפתורי תפעול מערכת המולטימדיה המקורית, אשר קטנים מדי ולא נוחים לשימוש, וגם תפעול המולטימדיה דורש היכרות ואינו ממש ידידותי בשלב ראשון. אבזור הרכב קוצץ מעט בגרסה הבסיסית "E-Volve" מול הדור היוצא וכולל : תאורת חזית מלאה מסוג LED, פנסים אחוריים LED, חישוקי "17 קלים, קיפול מראות חשמלי, מולטימדיה מקורית תומכת עברית עם מסך "8, נשלטת מההגה, מצלמת רוורס, ניווט WAZE, התנעה בכפתור, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, 3 שקעי 12V, חיישן אורות ועוד, כאשר רכב המבחן ברמת הגימור האמצעית " E-XPERIENCE" כלל גם Keyless מלא, חיישן גשם, מסך מידע "7 דיגיטלי בלוח השעונים, טעינה אלחוטית לסמארטפון, ריפודי מושבים משודרגים, שמשות אחוריות מושחרות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים מקוריים, דלת תא מטען חשמלית ועוד. רמת הגימור הבכירה מוסיפה גם חישוקי "18, גג זכוכית, מושבים דמוי עור, מושב נהגג חשמלי ועוד.

טויוטה ראב 4 2019

בסעיף הבטיחות, מצויד הראב 4 החדש בחבילת הבטיחות המעודכנת TSS2 המקורית של טויוטה הכוללת: 7 כריות אוויר, התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מתיב עם תיקון אקטיבי, התרעת עייפות הנהג, החלפת אורות אוטומטית, זיהוי תמרורי נהיגה ובקרת שיוט אדפטיבית. חבל רק שאת התרעת השטח מת במראות והתרעת תנועה חוצה מאחור תקבלו רק בגרסה הבכירה.

טויוטה ראב 4 2019

תא מטען בנפח 590 ליטר

FUN TO DRIVE ?

תחת הצהרת נשיא טויוטה לסוף עידן המכוניות המשעממות לנהיגה, יצאנו לדרך. הדגם ההיברידי הנבחן כאן ואמור לרכז את מרבית מכירות הראב 4 החדש, מצויד במנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר ומנוע חשמלי, המפיקים הספק משולב מכובד של 218 כ"ס (200 כ"ס בדגם היוצא) ומשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה והנעה קדמית כסטנדרט, עם אופציה להנעה כפולה. יחד עם צמיחה במימדי הגובה, תנוחת הישיבה גבוהה מהמקובל בקטגוריה, הראות לצדדים מעולה וההרגשה הכללית היא שמדובר ברכב גדול, למרות שבסעיף האורך היא לא ממש ענקית ולא תתקשו לבצע עימה חניה ביחס לג'יפון אחר בקטגוריה. על הכביש, יחידת הכח ההיברידית המעודכנת מציעה ביצועים מרשימים לקטגוריה, עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-8.4 שניות (8.1 שניות בדגם ה-4X4) ויכולות עקיפה מהירות ומכובדות, כאשר לחיצה בריאה על דוושת הבנזין תעורר את כל הסוסים הרדומים ותזניק חיש את הרכב למהירויות לא חוקיות. הודות לשלדה החדשה והקשיחה, למרות שמדובר ברכב גבוה, אחיזת הכביש גבוהה, ניתן לנהוג ברכב בקצב מהיר בבטחה גם באזורים עם כבישים מפותלים, והוא מצידו יתגמל בהרגשה בטוחה ואפילו עם הנאה מנהיגה. בסעיף החובה, תיבת ההילוכים הרציפה מספקת תחת מאמץ רעשי מנוע מוחשיים בתא הנוסעים, ולמרות ההתקדמות בנושא והרצון להעניק תחושה המדמה תיבת הילוכים פלנטרית, בסופו של דבר, בנהיגה ספורטיבית לא תפספסו שמדובר בתיבה רציפה. עבור אלו שלא חיים במירוץ על הכביש (כנראה 90% מהלקוחות), תתקבל מכונית נוחה למדי ברוב תנאי הדרך ושקטה מהממוצע, הודות לחוויה ההיברידית והאפשרות לנסוע על חשמל בלבד במהירויות נמוכות.

טויוטה ראב 4 2019

עם מרווח גחון ששודרג ל-19 ס"מ, הראב 4 גם בגרסת ה-4X4 רחוק עדיין מלהיות רכב שטח אמיתי, אולם ללא ספק יכולות השבילים שלו שודרגו ועם חשיבה  ותכנון בתחום ההיגיון, תוכלו להפיק ממנו גם הנאה בשטח קל. בסופו של המבחן נרשמה גם צריכת דלק מצוינת של 18 ק"מ לליטר בממוצע, ובתנאים לא מאמצים שכללו שילוב של נסיעות עירוניות ומחוץ לעיר, רובן נינוחות ורגועות.

הראב הראשי לישראל?

במחיר בסיסי שפחת בדור הנוכחי בלא פחות מ-20,000 שקל ומתחיל כיום ב-169,900 שקל (176,900 שקל לרכב המבחן), מציע טויוטה ראב 4 ההיברידי החדש רכב פנאי מעוצב, גדול ומרווח, מהנה לנהיגה, בטיחותי ועם צריכת הדלק הטובה בקטגוריה, המצטרפים ליתרונות הדגם המוכרים (אמינות, סחירות ושמירת ערך), כאשר בסעיפי החובה, המנוע רועש תחת מאמץ והאבזור ברמת הגימור הבסיסית סביר ביחס למחיר. בנוסף, הראב 4 החדש עומד בהבטחות ומציע את אותו ניצוץ צעיר וייחודי שאפיין את הדור הראשון ובהחלט מרשים בהופעה ומהנה לנהיגה. החבילה הכוללת המוצלחת כבר הפכה אותו ללהיט בארץ טרם התייצב באולמות התצוגה (1,350 הזמנות טרום ההשקה), אך נראה שרשות המסים מנסה לעשות סוף לחגיגה ובחודש אפריל הקרוב, צפוי הדגם להתייקר משמעותית (כי לא חלבו אותנו כאן מספיק עד עכשיו). אם מצא חן בעיניכם הרכב, ייתכן ועכשיו זה הזמן המתאים ביותר לרכוש אחד כזה. לא תתאכזבו כנראה.


עוד ממבחני דרכים