מאזדה אירופה החלה בשיווק מאות חלפים חדשים ל-MX-5 דור 1 !

בשורה לאספנים: מאזדה מתחילה בשיווק 273 חלפים חדשים עבור הדור הראשון של ה-MX-5 מיאטה (NA) שיוצר בשנים 1989-1997 לטובת שלל האספנים שמחזיקים במכונית הרודסטר האגדית, אך מגבילה כרגע את השיווק למדינות אירופה.

ששי כהן 25 באוק, 2020
מאזדה MX-5 מיאטה דור 1

בצעד נדיר בעולם הרכב, החלה מאזדה בסוף השבוע האחרון בשיווק חלפים חדשים עבור הדור הראשון של ה-MX-5 מיאטה ששווק בשנים 1989-1997 וממנו נמכרו בעולם יותר מ-430,000 מכוניות. המיאטה המקורית (NA) שנכנסה לשוק האספנות בעולם בשנים האחרונות, נחשבת למבוקשת מאוד בקרב אספנים וחובבי נהיגה, אך בדומה למרביתן המוחץ של מכוניות האספנות, סובלת גם היא ממחסור חלפים באיכות טובה, המקשים על אספנים לשחזר אותה לרמת תצוגה. מלאי החלפים שמגיע לשוק האירופאי כעת, מגיע כשנה לאחר שחשפה היצרנית לראשונה את כוונותיה בנושא.


בסה"כ מייצרת מאזדה 273 חלפים שונים עבור הרכב, כאשר 117 מהם מותאמים לדגמים בעלי הגה שמאלי ו-156 מהם לדגמים המצוידים בהגה ימני ומיועדים בשלב הראשון בעיקר לשוק הבריטי. במאזדה מבטיחים חלפים מקוריים, אך כאלו שמיוצרים מחומרים מודרניים, איכותיים ועמידים יותר ביחס לתוצרת המקורית. בין החלפים שהיא חוזרת לייצר תמצאו את חישוקי הגלגלים הייחודיים לדגם, אשר הפעם ייוצרו מחומר קל וחזק יותר, גג הבד המתקפל שהפך לפריט נדיר בשוק ומאוד יקר, ושפע של חלקי תא נוסעים ופריטים טכניים, בעיקר אלו שהפכו להיות נדירים וקשים להשגה, שההחלטה על ייצורם נעשתה בשיתוף של מהנדסי מאזדה עם בעלי מועדונים של ה-MX-5 באירופה.

מאזדה MX5 1989-1997

עכשיו הרבה דגמים יראו ככה? תלוי כמה עמוק תסכימו להכניס את היד לכיס.

ייצור החלפים עבור דגמי ההגה הימני, נותן בתחילת הדרך מענה בעיקר לשוק הבריטי, שנחשב לאחד הגדולים של הדגם בעולם, בו שווקו 20,132 מהדור הראשון, כאשר אלפים בודדים ממנו עדיין נותרו על הכביש בידי אספנים.

החלפים החדשים-ישנים מוצעים כעת לרכישה אצל מפיצי מאזדה באירופה, וסביר להניח שמשם יתגלגלו מהר לכל העולם.