מבחן ארוך טווח: סקודה סיטיגו 2017 אוטומטית

מצוידת במראה מעודכן שעבר מתיחת פנים קלילה, אבזור משודרג ויותר סטייל מבעבר עם שלל אפשרויות עיצוב בהתאמה אישית, מגיעה אלינו סקודה סיטיגו 2017 למבחן ארוך טווח, בו נברר עד כמה היא באמת חסכונית בדלק, איך החיים עם הגיר הרובוטי ומה יש לה עוד להציע.

ששי כהן 20 במאי, 2017
סקודה סיטיגו 2017

4 וחצי שנים לאחר שנחתה כאן סקודה סיטיגו, מכונית המיני העירונית של מותג הרכב האירופאי הנמכר ביותר בארץ בשנים האחרונות, נחתה בחודשים האחרונים הסיטיגו המחודשת בארץ, לאחר שעבר מתיחת פנים קלילה, האמורה להזריק לה רעננות מול המתחרות המודרניות בקטגוריית המיני. בשוק מכוניות המיני המשגשג בו כוכבות הסגמנט מצוידות בתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית וחמישה מקומות ישיבה, מסתפקת הסיטיגו המחודשת עדיין בארבעה מושבים בלבד ותיבת הילוכים רובוטית חד מצמדית, כאשר הדגם המחודש משווק בארץ ברמת גימור אחת וגבוהה ומראה מעודכן וקצת יותר סטייליסטי. האם היא יכולה להוות תחליף ראוי לעדר הפיקנטו, i10 וספארק שמציפים את המדינה? בחודשים הבאים נעמוד על יתרונותיה וחסרונותיה ונעדכן אתכם מעת לעת במסגרת מבחן ארוך טווח שהתחלנו לדגם.




עיקר השינויים בעיצוב מתרכז בחזית מחודשת ותוספת תאורת LED ליום.
עיקר השינויים בעיצוב מתרכז בחזית מחודשת ותוספת תאורת LED ליום.
יותר סטייל בעיצוב החיצוני
במסגרת מתיחת הפנים הקלילה שעבר הדגם, זוכה סקודה סיטיגו 2017 ליחידות תאורה חדשות בחזית הכוללות תאורת יום מסוג LED המשולבת בפנסים הראשיים, חישוקי גלגלים קלים "14, שמשות אחוריות מושחרות ואופציה לגג ומראות צד בצבע לבן או שחור המקנים לרכב הופעה ייחודית יותר. דגם המבחן שהגיע בצבע אדום לוהט, המשולב עם גג ומראות צד בצבע שחור מבריק, מציע הופעה סטייליסטית משהו עם גג דמוי גג פנורמי, ומראה צעיר ובולט על הכביש (בזכות שילוב הצבעים המוצלח), ולמרות שהוא הוצג כבר לפני כ-5 שנים, העיצוב עדיין נראה עדכני ולא מיושן.
תא נוסעים משודרג
כניסה לתא הנוסעים, חושפת את אותו עיצוב מוכר, אך רמת האבזור שודרגה משמעותית והדגם מוצע כעת בארץ רק ברמת הגימור הגבוהה "STYLE" הכוללת אבזור עשיר מבעבר, אך עדיין לא משהו מאובזר באמת המסוגל לאיים על הדגמים המאובזרים של קיה פיקנטו ושברולט ספארק. כך תמצאו כאן מערכת שמע מקורית משודרגת ממה שהוצע עד כה, עם מסך צבעוני, דיבורית BT מקורית, ומתקן מעמד מקורי לסמארטפון המהווה סוג של מולטימדיה חלופית, הנשענת על הסמארטפון האישי שלכם, ומכאן גם למעשה משדרגת את מערכת השמע המקורית במערכת ניווט WAZE, ומחשב דרך (שאינו קיים בסיטיגו בלי האפליקציה), שלל נתונים אודות הנסיעה שלכם וציונים עד כמה אתם נהגים חסכוניים, תפעול תחנות רדיו ישירות מהטלפון ועוד. חשוב לציין שגם ללא שימוש בסלולרי האישי שלכם, מדובר עדיין במערכת שמע איכותית, נוחה מאוד לתפעול וידידותית למשתמש. אמנם שליטה מההגה לא תמצאו כאן, אך הנדסת האנוש מצוינת והכל כל-כך קל לתפעול.
 

תא נוסעים פשוט, אך יעיל. הנדסת האנוש טובה והמרווח ליושבים מקדימה מצוין. תא נוסעים פשוט, אך יעיל. הנדסת האנוש טובה והמרווח ליושבים מקדימה מצוין.

לצד מערכת השמע המשודרגת, תמצאו בנוסף: חיישן אורות, מראות צד חשמליות (שלא היו בעבר), ושלל פתרונות אחסון חכמים ברוח ה- Simply Clever של המותג, לצד אווירה מאוד נעימה במפתיע בתא הנוסעים, בשל שילוב צבעים מוצלח בדשבורד וריפודי מושבים חדשים ונעימים למגע, המעניקים לרכב תחושה יותר יוקרתית מבעבר. אל אלו מצטרפים מושבים נוחים מאוד בסגנון ספורטיבי ליושבים מלפנים עם מרווח מצויין לכל הכיוונים, אך הספסל האחורי מיועד לשני נוסעים בלבד ולמרות בסיס גלגלים של 242 ס"מ, הנחשב לאחד הגדולים בקטגוריה, המרווח מאחור לא ממש נדיב כמצופה. את סעיף השימושיות חותם תא מטען עמוק בנפח 251 ליטר, הנחשב גם הוא לאחד הגדולים בסגמנט. האבזור הבטיחותי כולל 4 כריות אוויר ומערכת עירונית לבלימה אוטומטית הפועלת עד מהירות 30 קמ"ש, ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים בריסוק (אחת הבודדות בסגמנט עם ציון מלא).

שמשות כהות מאחור וחישוקי "14 קלים כסטנדרט. שמשות כהות מאחור וחישוקי "14 קלים כסטנדרט.

על הכביש
סקודה סיטיגו משווקת כיום בארץ רק בגרסת מנוע אחת הכוללת מנוע בנזין בנפח 1.0 ליטר, 3 צילינדרים, המפיק 60 כ"ס ומומנט מרבי של 9.7 קג"מ, המוצע בשילוב לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית רובוטית חד-מצמדית עם 5 הילוכים. למבחן ארוך הטווח קיבלנו את הדגם הרובוטי (מהסוג שלא חביב כ"כ על הישראלים) ובחודשים הקרובים נספר לכם עד כמה החשש מתפעול הגיר הנ"ל מוצדק או לא.
הודות למשקל עצמי קליל של 932 ק"ג (כולל נהג…) הנחשב למשהו נדיר למדי כיום בשוק הרכב, על הכביש מציעה הסיטיגו קצב התקדמות מפתיע לטובה, עם תחושה קלילה וזריזה בתחום העירוני ממה שמספרים נתוני הביצועים על הנייר (15.3 שניות ל-100 קמ"ש). תיבת ההילוכים הרובוטית תספק לכם נהיגה נינוחה ואף נעימה, כל עוד ולא תרמסו את דוושת הבנזין ותנסו לסחוט מהרכב ביצועים שהוא לא מתיימר לספק לכם. אם אתם חובבי ביצועים ותאוצות, כדאי לכם להתקדם הלאה, שכן הגיר הרובוטי מהסוג הפשוט שמותקן כאן אינו ידידותי עבור נהגים מהירים חובבי קיק-דאון, ויספק תחת מאמץ נדנונים לא נעימים של המרכב. אם אתם על הצד הרגוע יותר של הנהגים, תגלו קרוב לוודאי מכונית מיני יעילה, זריזה, קלה לתפעול וחסכונית בדלק. כמה חסכונית? במהלך השבועיים הראשונים למבחן, סיפקה לנו הסיטיגו צריכת דלק של 16 ק"מ לליטר בממוצע, בתנאים שכללו גם המון נסיעות עירוניות פקוקות. לצד אלה, מדובר גם באחת המכוניות הנוחות בקטגוריה, עם מתלים רכים יחסית, המתמודדים היטב עם האספלט המקומי ותורמים לנוחות נסיעה גבוהה.
סקודה סיטיגו 2017
נמשיך לעדכן
סקודה סיטיגו תמשיך ללוות אותנו בחודשים הקרובים, בהם נעמוד על איכויותיה ונדווח את רשמינו ממנה מדי חודש. בסיכום זמני של השבועיים הראשונים בחברתה, גילינו מכונית עירונית זריזה ויעילה, חסכונית מאוד בדלק ונוחה מהממוצע בקטגוריה, כאשר רק הגיר הרובוטי עשוי להוות לחלק מהלקוחות הפוטנציאלים נקודת תורפה עיקרית עבורה, בקטגוריה בה דגמים המצוידים בגיר אוטומטי פלנטרי מרכזים את מרבית המכירות בארץ. במחיר של 72 אלף שקל לדגם האוטומטי המחודש, מדובר באחת ממכוניות המיני היקרות כיום בקבוצה, אם כי למרות האבזור הנדיב, היא עדיין זולה בכמה אלפים מהגרסאות המאובזרות (וחזקות יותר ) של מובילות הקבוצה, והיא תצטרך להוכיח לנו בחודשים הבאים שהיא אכן מצדיקה את מחירה.
בעד: עיצוב חיצוני ופנימי, חסכונית בדלק, נוחה, 5 כוכבים בריסוק נגד: גיר רובוטי שאינו מתאים לכל אחד, 4 מושבים לסיכום: מכונית מיני עירונית יעילה וחסכונית.