מבחן דרכים: אאודי A5 ספורטבק 1.4 ליטר

אאודי A5 ספורטבק, גרסת הקופה-5 דלתות היפהפיה של ה-A5, זוכה לגרסת בסיס חדשה, המצוידת במנוע בנפח 1.4 ליטר בלבד ותג מחיר שיחסוך לכם 60,000 שקל. שווה את הכסף?

ששי כהן 30 במרץ, 2018

שנה לאחר שנחתה בישראל אאודי A5 ספורטבק החדשה בגרסאות 2.0 ליטר 190 ו-252 כ"ס, ובמחיר התחלתי של 360,000 שקל, מרחיבה צ'מפיון מוטורס היבואנית את היצע משפחת ה-A5 ומתחילה בשיווק גרסת בסיס המצוידת במנוע 1.4 ליטר ותג מחיר תחרותי, שישאיר לכם עודף של 60,000 שקל בחשבון הבנק, אם תוותרו על גרסת ה-2.0 ליטר. האם מנוע בנפח 1.4 ליטר בלבד כבר לא קטן מדי על מכונית השוקלת 1.5 טון לפני נוסעים, במכונית שאמורה גם להציע חווית נהיגה? יצאנו לבדוק.


אאודי A5 ספורטבק – מרכב קופה-5 דלתות מרהיב (צילום: משה נרקיס)

מי הכי יפה בכל העיר?
ללא ספק אאודי A5 ספורטבק היא אחת ממכוניות הסאלון היפות ביותר שנעות כיום על הכביש. מעצבי אאודי השכילו לקחת את דגם הקופה היפהפה ולהפוך אותו לגרסת 5 נוסעים מרהיבה, עם עיצוב דמוי קופה-5 דלתות ושילוב מוצלח של הופעה אלגנטית וספורטיבית מסובבת ראשים. עם 4.73 מטר אורך, 1.84 מטר רוחב ובסיס גלגלים של 283 ס"מ מדובר גם במכונית גדולה למדי, אך עם 1.4 מטר גובה ומושב אחורי שתוכנן במקור רק לשני נוסעים (5 בדגם הישראלי), היא מציעה לכל היותר מרחב נאה לארבעה נוסעים, כאשר אם תושיבו נוסע שלישי בספסל האחורי, ככל הנראה הוא יסבול ממושב לא נוח במיוחד וחוסר מקום לרגליים. בסעיף השימושיות, רושמת המכונית תא מטען בנפח 480 ליטר ותצורת 5 דלתות המאפשרת גישה נוחה מאוד לתא המטען.

אאודי A5 ספורטבק (צילום: משה נרקיס)

מפנקת?
אז עד כמה חסכו עליכם בגרסת הבסיס המוזלת? מסתבר שלא הרבה: ה- A5 ספורטבק הבסיסית מצוידת כסטנדרט באבזור עשיר הכולל בין השאר: מושבי עור משולב, מושבים קדמיים עם כיוונון חשמלי מלא (כסא נהג עם זיכרון), גג זכוכית פנוראמי נפתח עם ווילון חשמלי, פתיחה וסגירה חשמלית לתא המטען, בקרת אקלים עם 3 אזורים, חישוקי "18 קלים, תאורת קדמית ואחורית בטכנולוגיית LED, מראות צד מחוממות ומתקפלות חשמלית, הגה ספורט, מפתח חכם, מולטימדיה מקורית עם מצלמת רוורס, בקרת שיוט, חבילת תאורת LED פנימית ועוד.

תא נוסעים איכותי ומזמין. האבזור נדיב כבר מרמת הגימור הבסיסית.

אבזור הבטיחות כולל כסטנדרט: התרעה על שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה, התרעת שטח מת במראות, בלם יד חשמלי, 6 כריות אוויר וחיישני חניה קדמיים ואחוריים מקוריים, התרעת תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק. לא ברור למה מותקנת בדגם הבסיסי גם מערכת מובילאיי.
רכב המבחן שהגיע מצויד בחבילת ה-Luxury שעולה 29,000 שקל, כלל בנוסף: בקרת שיוט אדפטיבית, שמשות אחוריות מושחרות, חבילת עור מורחבת, חישוקי "19, מערכת זחילה בפקקים, החלפת אורות אוטומטית ומערכת שמע משודרגת של Bang&Olufsen עם 19 רמקולים.

תא מטען בנפח 480 ליטר ומרכב 5 דלתות המאפשר גישה מצוינת לתא המטען

0 ל-100 קמ"ש
החדשה המעניינת ביותר בגרסת ה-1.4 ליטר החדשה, היא איך כל העסק הזה נע על הכביש. למען האמת, באנו עם ציפיות גבוהות מהרכב ולא התאכזבנו. מנוע הטורבו TFSI בנפח 1.4 ליטר המוכר כבר מלא מעט דגמים של קונצרן פולקסווגן, מציע הספק של 150 כ"ס ב-5,000-6,000 סל"ד ומומנט מכובד של 25.5 קג"מ, המתקבל בטווח של 1,500-3,500 סל"ד, המספקים יציאה זריזה מהמקום, קצב צבירת מהירות מרשים ואפילו יכולות עקיפה נאות בשעת הצורך, גם כאשר הרכב עם מספר נוסעים. עם תאוצה ל-100 קמ"ש שאורכת 8.5 שניות, מדובר אגב רק בשניה אחת בודדת יותר מאשר מנוע ה-2.0 ליטר 190 כ"ס…

אאודי A5 ספורטבק (צילום: משה נרקיס)

מעבר לכך, מדובר במכונית נוחה המתמודדת היטב עם תחלואי הכביש הישראלי, המציעה בנוסף לפעולת מתלים מוצלחת, גם בידוד מרשים של רעשי מנוע וחוץ ומושבים תומכים ונוחים לארבעה נוסעים (הנוסע החמישי הרבה פחות). תיבת ההילוכים האוטומטית כפולת המצמדים בעלת 7 ההילוכים פועלת באופן משביע רצון, עם החלפות מהירות ובלתי מורגשות, והאווירה בתא הנוסעים מאוד נעימה ומפנקת, וכוללת גם מופע תאורת אווירה מרשימה בשעות הלילה.

צריכת דלק
אחד היתרונות המובהקים בד"כ של שימוש במנוע קטן, נוגע לסעיף צריכת הדלק שאמור להשתפר. במקרה הנ"ל, עם הצהרת יצרן של 17.8 ק"מ לליטר בממוצע, לעומת 18.1 ק"מ לליטר לדגם ה-2.0 ליטר, אל תצפו לחיסכון משמעותי בדלק, שכן המנוע עובד קצת יותר קשה להניע את כל הגודל של המכונית. בסיכומו של המבחן לא התקרבנו כלל להצהרת היצרן, והסתפקנו ב-10.6 ק"מ לליטר בממוצע, אך בתנאים מעט מאומצים. בכל מקרה, עבור רכב מהליגה הזו, מדובר ללא ספק ברכב חסכוני בדלק.
לסיכום
במחיר החל מ-299,000 שקל, או 328,000 שקל לדגם המאובזר ביותר שנבחן כאן, מדובר לדעתנו ב-A5 ספורטבק המשתלמת ביותר בארץ עבור מרבית הרוכשים הפוטנציאליים. פער הביצועים בין גרסת ה-1.4 ליטר ל-2.0 ליטר שמסתכם בשניה בודדת בתאוצה הקלאסית ל-100 קמ"ש, זניח ואינו רלוונטי עבור מרבית הלקוחות, ועומסי התנועה הכבדים וריבוי מצלמות המהירות לא מספקים לדעתי יותר מדי סיבות להעדיף את הדגם החזק יותר, אלא אם אתם באמת חובבי ביצועים ונהיגה. מעבר לכך, מדובר באותה מכונית יפהפיה, איכותית, בטיחותית ומאובזרת (אפילו יותר מגרסת ה-2.0 ליטר הבסיסית) במחיר אטרקטיבי, שיחסוך לכם כסף רב ברכישה.
בעד: עיצוב, נוחות, בטיחות, אבזור נגד: מושב אחורי מעט צפוף לסיכום: תמורה טובה מאוד לכסף