מבחן דרכים: מאזדה CX-3 2019 המחודשת

מאזדה CX-3 זוכה למתיחת פנים קלה ל-2019, שאולי לא מורגש בעיצוב החיצוני, אך בהחלט כן באיכות הנסיעה עם חווית נהיגה נוחה ונעימה יותר בניחוח יוקרתי. שווה 137,000 שקל ויותר?

ששי כהן 17 בינו, 2019
מאזדה CX-3 2019

צילומים: גדי סיארה

קרוב לשנתיים חלפו מאז שנחת בארץ מאזדה CX-3, הג'יפון הקומפקטי של החברה, שהגיע באיחור לארץ אך משווק בעולם כבר 4 שנים. בשבוע החולף, נחתה בארץ גם מתיחת הפנים של אמצע החיים לדגם, המשפרת קלות את המראה החיצוני והפנימי, אך מתבטאת יותר בנסיעה על הכביש. יחד עם מגמת ההתייקרות המורגשת בשוק הרכב בישראל ב-2019, גם המחיר של ה-CX-3 התייקר ב-5,000 שקל ומתחיל מעתה ב-132,000 שקל. שווה את הכסף?


לזכותה של מאזדה, בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, שמרו מעצבי החברה על העיצוב המקורי והמוצלח של הדגם ובמסגרת מתיחת הפנים, מתרכזים השינויים בעדכונים קלים בלבד בחזית ומאחור, עם תוספות של כרום לשדרוג המראה היוקרתי, פנסים אחוריים בטכנולוגיית LED וחישוקי גלגלים בעיצוב חדש, מתוך מטרה לא לפגוע במה שעובד היטב (הדגם השני הנמכר ביותר של מאזדה באירופה בשנים האחרונות). כך או כך, מדובר עדיין באחד הקרוסאוברים הקומפקטים היפים ביותר שנעים על הכביש, עם מראה של ג'יפון אתלטי והופעה מרשימה שלעתים לא תמצאו אצל חלק מהמתחרות.

מאזדה CX-3 2019

השינויים העיקריים בעיצוב החיצוני מתרכזים בחזית מעודכנת

תא נוסעים בניחוח פרימיום

בתוך הקבינה ממשיך ה-CX-3 להציע לדעתנו את תא הנוסעים המעוצב ביותר בקטגוריה, כאשר בגרסאות הבכירות שלו הוא אפילו מאפיל על דגמי יוקרה קומפקטים (אאודי Q2 למשל). כחלק מחזון היצרן העולמי להציע חלופה נגישה למותגי פרימיום, מציעים כל דגמי מאזדה מהשנים האחרונות תא נוסעים בניחוח יוקרתי, עם איכות חומרים הגבוהה לרוב מהמקובל בקרב המתחרים, אבזור עשיר כסטנדרט ואבזור עשיר במיוחד בגרסאות הבכירות. ה-CX-3 המחודש ל-2019 רושם התקדמות נוספת בתחום, עם השידה המרכזית שתוכננה ועוצבה מחדש, תוספת של בלם יד חשמלי המפנה מקום במרכז ליותר תאי אחסון ותוספת של משענות יד מרכזיות מלפנים ומאחור. מעבר לכך, עודכנו דיפוני הדלתות וחלקים מהדשבורד בכל הגרסאות עם גימורים דמויי עור שחור/ אפור ועוד. לצד החומרים המשודרגים, זו עדיין אותה CX-3 מוכרת, המציעה מרווח מכובד לנוסעים מלפנים והרבה פחות מאחור, אם כי ילדים יסתדרו לרוב גם מאחור ללא תלונות מיוחדות. נפח תא המטען צנוע ועומד על כ-240 ליטרים בלבד.

מאזדה CX-3 2019

תא נוסעים היפה ואיכותי בקטגוריה (רמת גימור Pure White)

רמת הגימור הבכירה " PURE WHITE" מציעה כבר תא נוסעים בניחוח יוקרתי אמיתי עם מושבי עור בגוון לבן,  גימור Ultra Suede בצבע אפור עם תפר אפור בדלתות המכונית ובשידה המרכזית ועוד. למי שמעוניין לקפוץ עוד מדרגה כלפי מעלה בתחושת היוקרה, מוצעת לראשונה גם גרסת "Special Edition" הכוללת חישוקי סגסוגת "18 בגימור כרום ייחודי, ריפודי עור Nappa בצבע חום אדמדם עם תפרים לבנים, מושב נהג חשמלי הכולל זיכרונות ועוד. מעבר לכך, כבר ברמת הגימור הבסיסית "ZOOM" תקבלו אבזור מכובד עם מולטימדיה מקורית תומכת עברית עם צג מגע ובקר שליטה מרכזי, מצלמת רוורס, התנעה בכפתור, בורר מצבי נהיגה, הגה וידית הילוכים מצופים עור, בקרת שיוט, בקרת אקלים, חיישני אורות וגשם, קיפול מראות חשמלי, חישוקי "16 קלים, לוח מחוונים משולב דיגיטלי, בלם יד חשמלי ועוד. רמת הגימור האמצעית "ספורט" מוסיפה תמורת כ-5,000 שקלים חישוקי "18, תצוגה עילית של נתוני הדרך ותוספות כרום למראה החיצוני. גרסת "הפיור וויט" מוסיפה ריפודי עור, Keyless מלא ותאורה חיצונית מלאה מסוג LED. 

אבזור הבטיחות כולל כסטנדרט: התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית עד 80 קמ"ש, התרעת סטייה מנתיב מקורית ומערכת איווקס בהתקנה מקומית שמוסיפה כמה התרעות (כמו גם צפצופים). רמת הגימור הגבוהה "PURE WHITE" כוללת גם התרעת שטח מת במראות, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת תנועה צולבת מאחור ועוד. במבחן הריסוק שנערך לדגם ב-2015, זכתה המכונית ב-4 כוכבי ריסוק.

מאזדה CX-3 2019

מאזדה CX-3 2019

הבטחה לחווית נהיגה

ההבטחה של מאזדה לשדרוג ניכר של חווית הנהיגה ונוחות נסיעה המקובלים יותר מעולם הפרימיום, כוללת בדגם המחודש מערך מתלים והיגוי שכוילו ותוכננו מחדש, בידוד משודרג של תא הנוסעים מרעשים (דיפוני הדלתות עבים ב-8%, זכוכית חלונות הצד עבה ב-15% ודיפון התקרה עבה ודחוס יותר ב-33% למי שתוהה מה בוצע…). על הכביש, מציעה ה-CX-3 אכן נסיעה נינוחה ונעימה יותר, עם שיכוך מוצלח של מהמורות בכביש ומענה לסלילה באיכות נמוכה, וכל עוד לא תרמסו את דוושת הגז, מדובר גם במכונית שקטה למדי. מנוע הבנזין 2.0 ליטר המוכר (שעבר ליטושים קלים בדגם החדש), מפיק 156 כ"ס ו-20.8 קג"מ, אך בשל הסל"ד הגבוה בו מגיעים להספק המירבי (6,000 סל"ד), המכונית אינה מרגישה חזקה ביציאה מעמידה כפי שמספקים לרוב מנועי טורבו קטני נפח, אך עדיין מספקת נתוני תאוצה נאים עם 9.1 שניות ל-100 קמ"ש. את אותה חווית נהיגה שעליה מספר היצרן תמצאו דווקא מחוץ לעיר, שם בנהיגה נמרצת באזורים הרריים, מציע הרכב אחיזת כביש גבוהה, התנהגות מהנה מהמקובל בסגמנט, וניצול יעיל יותר של הסוסים שתחת סל"ד גבוה משתפים יותר פעולה. אל אלו מצטרפים תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים חלקה ויעילה שפועלת בהרמוניה עם המנוע. את נסיעת המבחן סיימנו עם צריכת דלק של 12.5 ק"מ לליטר בממוצע.

מאזדה CX-3 2019

פסק דין

במחיר החל מ-137,000 שקל לדגם ה-ZOOM הבסיסי ועד 151,000 שקל לדגם ה- Special Edition המאובזר ביותר, מדובר במחירים המציבים את מאזדה CX-3 ברף העליון של הקטגוריה, לצידם של טויוטה CH-R והונדה H-RV. עבור המחיר הנ"ל, תקבלו קרוסאובר קומפקטי מעוצב לעילא ולעילא, תא נוסעים איכותי והיפה בקטגוריה לדעתנו (במיוחד בדגם ה-PURE WHITE), יחידת כח חזקה המספקת הנאה מנהיגה, ומוניטין אמינות של מאזדה שככל הנראה יספק שקט נפשי גם שנים רבות קדימה, לצד סחירות וביקוש טובים בשוק המשומשות (נכון ליום כתיבת המבחן, רק מכונית אחת מוצעת למכירה ביד 2 כמשומשת אחרי כמעט שנתיים של שיווק). בסעיף החובה, התלונות העיקריות נוגעות למרווח המצומצם לנוסעים בספסל האחורי, השילוב הלא ברור של מערכות בטיחות מתקדמות עם מערכת איווקס רעשנית בהתקנה מקומית ותג מחיר הגבוה משמעותית מרוב המתחרים, שימשיך לפגוע בסיכויי הרכב להתברג גבוה ברשימת הנמכרות בקטגוריה. בשורה התחתונה: אם תצליחו לעשות את הסוויץ' בראש ולהבין שמאזדה היא פחות מותג עממי כיום וממוצבת בעולם גבוה יותר, ייתכן ותשימו לב שהיא עשויה באמת להציע איכויות שקרובות יותר לשוק היוקרה, אך במחיר נגיש משמעותית.


עוד ממבחני דרכים