מבחן דרכים: סוזוקי איגניס 2017 החדש

סוזוקי איגניס חוזר לשטח לאחר היעדרות ארוכה, עם עיצוב מפתה של מיני ג'יפון, אבזור עשיר כסטנדרט, יחידת כח חסכונית בדלק ותג מחיר תחרותי של 85 אלף שקל לדגם האוטומטי, אך מפקשקש בסעיף אחד וחשוב.

ששי כהן 30 במאי, 2017

11 שנה לאחר שנחתו כאן אחרוני דגמי סוזוקי איגניס, שהתחרו בקטגוריית הסופר-מיני בארץ עם מראה לא שגרתי שנדמה היה שהקדים את זמנו, נחת בתחילת החודש בארץ סוזוקי איגניס החדש, כשהוא חמוש במראה של מיני ג'יפון, המהווה חלוץ בקטגוריית המיני ג'יפונים בארץ, וללא מתחרים ישירים. באירופה שם החל השיווק שלו בתחילת השנה, הוא כבר רושם הצלחה עם 11,804 מסירות ברבעון הראשון של השנה, וגם אצלנו נרשמו כבר כמה מאות הזמנות בשבועיים הראשונים לשיווק. מה יש לג'יפון החדש של סוזוקי להציע? יצאנו לבדוק.




 
 
סוזוקי איגניס 2017 החדשאת אחלה חמודה
מפגש ראש בראש עם האיגניס החדש, מעלה כבר חיוך רחב על הפרצוף שלי: העיצוב מקורי ומאוד חמוד, מבט מצדדים שונים חושף אפילו נגיעות קרביות משהו, ועיון במפרט הדגם של היצרן מגלה שיש גם גרסת 4X4 עם סרן חי אמיתי מאחור, הגורמת לי לפנטז אולי על מיני סוזוקי ג'ימני??? חזרה למציאות ולמפרט הישראלי כבר חושף מפרט "ישראלי" קלאסי: מראה חביב ביותר של ג'יפון בחזית (עם תאורת LED מלאה !), עיצוב מקורי וחמוד גם מהצד, הכולל קורת C רחבה עם פסים המזכירים את הלוגו של אדידס…  ורק חלקה האחורי של המכונית קצת פחות מוצלח בעיצובו והזכיר לי קצת דגמים ישנים של סאנגיונג, השם ירחם…
מה נשתנה? איגניס דור 1 מול דור 2 מה נשתנה? איגניס דור 1 מול דור 2
בשל היותה מבוססת על מכונית המיני סוזוקי סלריו, מדובר בממדים של מכונית מיני, עם 3.7 מטר באורך, 1.66 מטר ברוחב, בסיס גלגלים של 248 ס"מ וגובה של כמעט 1.6 מטר, המעניק לה את הנוכחות הדרושה מג'יפון. לצד אלה, מדובר גם במכונית שימושית עם שפע של תאי אחסון בתא הנוסעים, כולל אפשרות לאחסון בקבוקי משקה גדולים בדלתות הקדמיות, וגם תא המטען מציע נפח טוב מהמקובל בסגמנט המיני עם נפח של 267 ליטר, שיספיק ללא ספק לדרישותיהם של זוג צעיר או מבוגר.
תא נוסעים נעים לשהייה ומאובזר מאוד תא נוסעים נעים לשהייה ומאובזר מאוד
תא נוסעים
בתוך תא הנוסעים, ממשיך האיגניס החדש את המראה המקורי, עם דשבורד רחב בשני צבעים, מסך מולטימדיה "7 "צף" הממוקם במרכזו, שלל מתגים מעוצבים ומראה כללי שיוצר הרבה עניין, ורחוק כל-כך מהמקובל בקרב דגמי סוזוקי. יחד עם זאת, בשל הרצון לחסוך ולהשיג תג מחיר תחרותי, איכות החומרים לא גבוהה, הפלסטיק מהסוג הזול והקשיח, ומדיפוני הדלתות נעדרים ריפודי בד. את הפיצוי לחומרים הפשוטים תקבלו בחבילת אבזור מרשימה כסטנדרט, המוצעת הן בדגם האוטומטי והן בדגם הידני, הכוללת כניסה והתנעה ללא מפתח, ציפוי עור להגה, בקרת אקלים דיגיטלית, בקרת שיוט, צביעה דו גוונית למרכב, חיבורי AUX ו- USB, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, מצלמת רוורס ואופציה להתקנת WAZE, שילובי צבעים בלוח השעונים, חישוקי גלגלים קלים "16 מעוצבים ובצבע שחור, דיבורית מקורית ומסילות גג. חשוב לציין שמערכת המולטימדיה החדשה המבוססת אנדרואיד וכוללת גם ממשק Connected חדש של סוזוקי, פעלה היטב ומציעה תפעול נוח ואיכותי, כולל גימיק נחמד ויעיל המציג את לוח השעונים עם הסברים על כל נורית שעשויה להידלק לכם בדרך.
העיצוב מאחור מעט פחות מוצלח העיצוב מאחור מעט פחות מוצלח
בטיחות
את מבחן הריסוק האירופאי עברה האיגניס עם ציון מרשים של 5 כוכבים בריסוק, אך לדגם המצויד בשלל מערכות בטיחות מתקדמות ומקוריות בהן מוצע הדגם בחו"ל. לארץ, מגיעה האיגניס עם מפרט בטיחות נמוך משמעותית (שזכתה ב-3 כוכבי ריסוק), הכולל 6 כריות אוויר, תאורת LED קדמית מלאה וחיישן אורות, המשודרגים בארץ גם במערכת מובילאיי כסטנדרט, המשפרת את הבטיחות ותורמת לציון בטיחות 6 של משרד התחבורה. היינו רוצים שלפחות כאופציה יציע היבואן את חבילת האבזור הבטיחותית המקורית של סוזוקי, ההופכת ללא ספק את הרכב לבטוח יותר על הכביש.
יוצאים לדרך
מתחת למכסה המנוע מצוידת האיגניס במפרט הישראלי במנוע ה-1.2 ליטר בנזין 90 כ"ס המוכר מהבלנו החדשה, אשר מוצע בשילוב לתיבת הילוכים ידנית עם 5 הילוכים, או אוטומטית רציפה אותה קיבלנו למבחן. על הכביש מציעה האיגניס תאוצה זריזה מהמקום, עם 11.2 שניות במיאוץ הקלאסי ל-100 קמ"ש, ההופכים אותה לחיה עירונית זריזה, יעילה וקלה לביצוע חניות. בשונה מהסלריו עליה היא מבוססת, האיגניס מצוידת לצד המנוע החזק יותר, גם בתיבת הילוכים אוטומטית רציפה (ולא רובוטית חד מצמדית), ההופכת את הנסיעה לחלקה יותר. בסעיף החובה נרשמים בידוד רעשים לא מוצלח תחת עומס ונוחות נסיעה עירונית מעט קשה, עם מתלים שאינם מתמודדים היטב עם תחלואי האספלט הישראלי. מעבר לכך, יחידת הכח מתגלה גם כחסכונית בדלק, עם 15.5 ק"מ לליטר בממוצע שהציגה המכונית בימי המבחן, כאשר חלק לא קטן מהם, בוצע בנסיעות עירוניות פקוקות.
מפתיעה גם בשבילים מפתיעה גם בשבילים
עם מרווח גחון נדיב של 18 ס"מ, משקל קליל של 865 ק"ג ומנוע 90 כ"ס, ירידה קלילה לשבילי קק"ל חשפה פרטנר איכותי לטיולי פיקניקים בסופי שבוע. המתלים הקשיחים שלו שקצת פוגעים בנוחות על האספלט, מתגלים כיעילים יותר בשבילים, ובסה"כ ניתן להפיק ממנו לא מעט הנאה, אם לא תנסו לקפוץ מעל לפופיק ולהיכנס עימו לשטחים טכניים יותר או חולות לא מהודקים. נותר לקוות שבהמשך תנחת כאן גם גרסת ההנעה הכפולה שלו שעשויה להפוך אותו לג'יפון קצת יותר חצוף בשטח.
מגוון גדול של צבעים ושילובי צבעים הגיע גם לארץ מגוון גדול של צבעים ושילובי צבעים הגיע גם לארץ
בונבון
קל לאהוב את סוזוקי איגניס החדש: בימים בהם מרבית כלי הרכב הולכים ונהיים דומים מדי אחד לשני, נהנה סוזוקי איגניס 2017 מהופעה חיצונית מקורית ומפתה השונה מעדר המכוניות על הכביש, תא נוסעים עליז ומאובזר, ויחידת כח חזקה יחסית ואף חסכונית בדלק, כשבסעיפי התורפה העיקריים הוא מסתפק בנוחות נסיעה בינונית והיעדר מערכות בטיחות מתקדמות ומקוריות במפרט הישראלי. כשמגיעים לשורת המחיר: 85,000 שקל לדגם האוטומטי, או 74,000 שקל לדגם הידני, נדמה שיש כאן עסקה אטרקטיבית למדי, המגובה גם במוניטין מוצלח של סוזוקי בכל הקשור לאמינות וסחירות עתידית, ההופכים אותו לדעתנו לאחד הלהיטים הבאים של סוזוקי בארץ.
בעד: עיצוב חיצוני ופנימי, אבזור, חסכונית בדלק, מחיר נגד: נוחות נסיעה, אבזור בטיחותי מתקדם, לסיכום: מאגגגגניבה