מבחן דרכים: קימקו מובי 125 S החדש

קימקו מובי, הכלי הדו-גלגלי הנמכר ביותר ב-11 שנים האחרונות בישראל, ואחד מסוסי העבודה הבולטים של חברות השליחויות, בדור חדש המעוצב יותר, בטיחותי יותר ומאובזר יותר, העשוי לפתות לשם שינוי גם לקוחות פרטיים, אך גם במחיר שפחות תחרותי.

ששי כהן 23 במאי, 2019
קימקו מובי 2019

לקימקו מובי מקום של כבוד בארץ: מדובר בכלי רכב הדו-גלגלי הנמכר ביותר ברציפות זה 11 שנה, ומאז הושק בארץ בשנת 2003, נמכרו כאן לא פחות מ-19,000 יחידות שלו, כאשר מרבית הכלים נמכרו לחברות שליחויות, שם יצא לו שם של סוס עבודה וכלי אמין מאוד למשימות שליחויות מאומצות. עם המעבר לדרישות זיהום האוויר יורו 4 בשנה החולפת, נכנע הקטנוע לדרישות הידידותיות לסביבה וייצור הדגם פסק. לאחר הפסקה קצרה של כמה חודשים, שב אלינו המובי בדור חדש לחלוטין, שמבטיח לעשות הכל טוב יותר, אך יחד עם זאת גם התייקר ב-1,500 שקל, נתון שעשוי להיות משמעותי עבורו בשוק קטנועי העבודה הפשוטים, שם יש חשיבות גבוהה במיוחד לתג המחיר.


מודרני למראה

מפגש במציאות עם קימקו מובי החדש חושף קטנוע קומפקטי ונאה מאוד למראה, ושילוב הצבעים של שחור וירוק קוואסאקי… מחמיא מאוד לכלי ומהווה שיפור דרמטי בהופעה מול הדור היוצא שהיה כבר מאוד מיושן. עם העיצוב החדש עשוי הקימקו לקסום גם ללקוחות פרטיים, לאחר שאלו התרחקו כמעט לחלוטין מהדור היוצא בגלל העיצוב. מעבר לכך, מדובר גם בכלי קומפקטי יותר במידותיו, בעל משקל נמוך יותר, בסיס גלגלים קצר יותר ומושב נמוך יותר, נתונים ההופכים אותו לכלי אידיאלי גם עבור רוכבים מתחילים העושים את צעדם הראשון בשוק הדו-גלגלי.

קימקו מובי 2019

תאורת LED אחורית מרשימה. שאר הפנסים רגילים

שימושי

בדומה לדור היוצא, גם המובי החדש הוא קטנוע שימושי המציע מדרס רגליים שטוח המאפשר לאחסן שם ציוד, תא כפפות קטן ופתוח מתחת לכידון המאפשר לאחסן בקבוק שתיה, ומעליו צויד הכלי בחיבור USB לטעינת הסמארטפון , אשר במידה ותכבו את הקטנוע ולא תשחררו את הטלפון מהטעינה, ישמיע צפצופי תזכורת שלא תשכחו את הטלפון. מתחת למושב הרחב והנח למדי, תמצאו גם תא אחסון שצמח בנפחו, ולמרות הבטחת היצרן לאכלוס קסדה מלאה, אנחנו התקשינו לאכלס בתוכו את הקסדה שלנו, למרות שהיא בגודל ממוצע. במידה ותרצו להרכיב נוסע נוסף, למרות המידות הקומפקטיות של הכלי, הרכבת נוסף נוחה למדי (ובתנאי שאינו בעל מידות חריגות) והכלי מצויד ברגליות נוסע מתקפלות, הניתנות לפתיחה ע"י הרגל ע"י לחיצה קלה עליהם. מעבר לכך, מצויד הכלי בלוח שעונים בסיסי למדי, המספק את הנתונים הנחוצים בלבד (מד מהירות, מד סל"ד, שעון זמן, מד דלק וכמה נורות סטנדרטיות), וללא מחשב דרך.

קימקו מובי 2019

לוח שעונים פשוט ויעיל

מנוע מוזרק

חידושים משמעותיים תמצאו ביחידת הכח שם צויד מנוע ה-125 סמ"ק 4 פעימות בהזרקת דלק במקום קרבורטור, מהלך אשר הופך אותו לידידותי יותר לסביבה, חזק יותר וחסכוני יותר בדלק. הספק המנוע 11 כ"ס ובאמצעות תמסורת אוטומטית, מציע כלי פנטסטי לעיר, עם זינוק מרשים מהמקום, קצב צבירת קמ"ש משביע רצון ומבנה קומפקטי צר (700 מ"מ), המאפשר כושר השתחלות מרשים בסביבה עירונית צפופה. עבור אלו שמתכננים שימוש בכלי גם מחוץ לעיר, נוסיף שגיחות קצרות לערים סמוכות לא יהוו בעיה עבורו, ועם מהירות שיוט שנעה סביב ה- 95 קמ"ש, הוא לא יתקשה לרוב לנוע בקצב של התנועה במרבית שעות היום שהפכו לצערנו לעמוסות בתנועה. כבישים מהירים כבר אופציה הרבה פחות ידידותית עבורו, כאשר אמנם המהירות המרבית שנצפית על השעון מתקרבת ל-110 קמ"ש, אך יחד עם חדירה עמוקה לטווח האדום במד הסל"ד שכמובן אינה מומלצת.

קימקו מובי 2019

כלי יעיל מאוד בתנועה עירונית או בין עירונית לערים סמוכות.

אל אלו מצטרפים נוחות נסיעה משופרת, עם זוג בולמי זעזועים אחוריים שהחליפו בולם יחיד, וגלגלים בקוטר "12 המספקים אחיזה טובה מהצפוי. בסעיף הבלימה רושם הכלי צמד בלמי דיסק (במקום תוף מאחור), ומערכת בלימה משולבת CBS המאפשרת תפעול צמד הבלמים עם ידית הבלם הימנית בלבד. חבל רק שמערכת ABS נעדרת מהתפריט, אך יש לציין שגם המתחרים הישירים לא מצוידים בה. מעבר לכך, מדובר גם בכלי חסכוני יחסית שלא התקשה להשיג 30 ק"מ לליטר במבחן.

קימקו מובי 2019

קימקו מובי בסביבה טבעית

סוס עבודה דור 2?

קימקו מובי 125 S החדש חוזר לשוק עם מראה מודרני משמעותית והופעה שעשויה לפתות הרבה יותר לקוחות פרטיים מבעבר, המחפשים אחר כלי עירוני מודרני, קל לרכיבה, חסכוני בעלויות רכישה ואחזקה ועם מוניטין אמינות מוצלח. במחיר של 14,900 שקל, המהווה התייקרות קלה של 1,000 שקל מול הדור היוצא, מציע המובי חבילה טובה משמעותית ואף ידידותית לסביבה, ומעניין יהיה לראות איך יקבלו אותו חברות השליחויות, שם לתג המחיר יש חשיבות מכרעת לעתים, ועליה קלה של 1,000 שקלים עשויה להטות את הבחירה לטובת מתחרים זולים אחרים. אנחנו מעריכים בכל אופן שהודות לאמינות המופלגת של הכלי שהשם השני שלו הוא "סוס עבודה", נמשיך לראות כמויות גדולות שלו נעות על הכביש גם בשנים הקרובות, וכנראה גם הרבה יותר לקוחות פרטיים שעשויים לאהוב את הכלי החדש ובצדק.