מרצדס A קלאס מבחן דרכים

יותר מ- 250 מדגמי ה- A קלאס שנמכרו כאן בפחות משנה, הפכו את המכונית הקומפקטית היוקרתית של מרצדס לדגם הנמכר ביותר של החברה בישראל ותרמו להכפלת מכירות המותג בישראל. יצאנו לבדוק מה יש לה להציע.

ששי כהן 29 ביונ, 2013

במרצדס ישראל בוודאי לא ציפו להצלחה כזאת של ה- A קלאס החדשה. בחמשת החודשים הראשונים של השנה, עלו לכבישי הארץ לא פחות מ- 214 מדגמי ה- A קלאס החדשה, שעקפו בקלילות מתחרות וותיקות כמו BMW סדרה 1, לקסוס CT200 ואלפא ג'ולייטה ומתקרבות במהירות לאודי A3 ששומרת על הבכורה בעקביות בסגמנט הקומפקטי היוקרתי. במרצדס מציינים עוד שאלמלא בעיות מלאי זמין, המכירות היו גבוהות אף יותר. אז מה גרם ל- A קלאס להצליח בשעה שהדור הראשון שלה ששווק לפני יותר מעשור, סבל ממכירות חלשות ואת הדור השני שלה היבואן לא טרח אפילו להביא ? יצאנו לבדוק.

מרצדס A קלאס מבחן דרכים ( wheel )

מרצדס A קלאס מבחן דרכים ( wheel )


מרצדס בצבע לבן, אבל בהחלט לא נראית מונית
הדור השלישי של ה- A קלאס חזר לארץ ברבעון האחרון של 2012 עם עיצוב האצ'בק טיפוסי וזניחה של העיצוב המינוואני המהפכני שליווה את הדורות הקודמים של הדגם ולא זכה להצלחה. במרצדס הבינו שיישור קו עם המתחרים מבחינת תצורת המרכב, אולי יהפוך אותם לפחות יחודים, אך ללא ספק יתרום למכירות. וכך, מציגה המכונית מראה שרירי אך גם אלגנטי , עם קווים מתחכמים וחזית המזוהה מידית עם דגמי החברה ומפתה כבר במבט ראשון. עם ממדים ממוצעים לקטגוריה הכוללים 4.29 מטר באורך, 1.78 מטר ברוחב, ו- 1.43 מטר בגובה המכונית, נראה במבט ראשון שתא הנוסעים יהיה מעט צפוף ואינטימי לנוכח העיצוב דמוי הקופה, אולם כניסה לתא הנוסעים מבהירה מידית שבמרצדס תכננו באופן חכם את תא הנוסעים, ויחד עם בסיס גלגלים נדיב של 270 ס"מ, יצרו תא נוסעים מרווח למדי לארבעה מבוגרים או לזוג + 3 ילדים שלא על חשבון נפח תא המטען שעומד על 341 ליטר ומאפשר גם העמסת עגלת תינוק ממוצעת בשעת הצורך. אחת הסיבות אגב לנפח תא המטען הנדיב יחסית למצופה, נעוצה בוויתור על הצמיג הרזרבי שפינה את מקומו לטובת ערכת תיקון פנצ'רים שמהווה גיבוי לצמיגי ה- RUN FLAT שלא אמורים לתקוע אתכם עם פנצ'ר.
מרצדס A קלאס מבחן דרכים ( wheel )

מרצדס A קלאס מבחן דרכים ( wheel )


ואם כבר הזכרנו את תא הנוסעים, אי אפשר שלא להתפעל מהאווירה המזמינה. לא מדובר באבזור הנדיב אותו ניתן למצוא כיום כמעט בכל משפחתית מאובזרת, אלא בירידה לפרטים הקטנים ותשומת הלב והמחשבה שהושקעו כמעט בכל אביזר. כך למשל, פתיחת הרכב משלט המכונית אינה פותחת באופן מידי את מראות הצד, אלא ממתינה לכניסת הנהג לתוך הרכב, ורק אז נפתחות המראות, מה שמקל על גישה לרכב בחניון צפוף. כך גם פתיחת דלת תא המטען מדליקה עימה את האורות האחוריים לטובת הנראות והבטיחות, וישנה אפשרות לכיוון הרדיו ע"י הקשת כוכבית ומספר התחנה שמהווה גימיק נחמד. בנוסף, פתיחת דלת הנהג כאשר הרכב בעמידה מעבירה את מצב ההילוכים אוטומטית ל- PARKING . עוד מרשימה תאורת הפנים העשירה והמיוחדת המאירה בפנסי LED צבעוניים את כל מה שתרצו, כולל את רגלי הנוסעים, ידיות פתיחת הדלתות, ואפילו את משענות הראש. גם ידית ההילוכים הנמצאת מאחורי ההגה בסגנון ידית איתות, שונה מהמקובל ונוחה לשימוש.
מרצדס A קלאס מבחן דרכים ( wheel )

מרצדס A קלאס מבחן דרכים ( wheel )


מעבר לגימיקים, מדובר לדעתי בתא הנוסעים היפה ביותר בקטגוריה ( לא דבר פשוט שהמתחרים שלך הם BMW, אודי ולקסוס ), עם עיצוב מקורי ושונה מכל מה שאתם מכירים ויחד עם זאת קל מאוד לשימוש בזכות הנדסת אנוש מצוינת. רכב המבחן מסוג A200 שצויד ברמת הגימור " URBAN " , כלל גם ריפודי עור משולב בד בצבע אפור בהיר שנראים ומרגישים מצוין, גג זכוכית פנורמי נפתח חשמלית, כיוונון חשמלי למושב הנהג, בלם יד חשמלי, פנסי קסנון עוקבי פניה, מערכת שמע איכותית הכוללת צג מידע שנראה תלוי על הדה-שבורד ועוד.
מתחת למכסה המנוע מצוידת גרסת ה- A200 שנבחנה במנוע טורבו 1.6 ליטר המפיק 156 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית – רובוטית כפולת מצמדים, לה 7 הילוכים. בנהיגה מתונה המכונית צוברת מהירות בצורה חלקה ותרבותית, ומשייטת ברגיעה על הכביש-המהיר. התיבה הרובוטית מבצעת את עבודה נפלאה, אולם אינה ממש חלקה כמו התיבה הרובוטית של Audi. גם בלחיצה בריאה יותר על דוושת הגז, מרגיש הנהג כאילו המנוע כלל אינו מתאמץ ומרשה לעצמו לדחוף לעבר הקו האדום תוך סחיטת ביצועים נאים. הביצועים על הנייר מלמדים על תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 8.3 שניות ומהירות מרבית של 224 קמ"ש. לא משהו חריג לקטגוריה, אך עדיין מספק הרבה הנאה מהנהיגה, בזכות הגה מתקשר יחסית ובידוד רעשים מצוין המסייע לתחושה כאילו הרכב כלל אינו מתאמץ. יחד עם זאת, נוחות הרכב מעט נוקשה עם שיכוך בינוני של מהמורות הכביש, שנגרמת בחלקה על ידי שימוש בצמיגים בעלי מידות ספורטיביות יחסית (225X45X17 ). מעבר לכך, מדובר במכונית בטוחה מאוד לנהיגה, המציעה לצד אחיזת כביש גבוהה וציון מלא במבחני הריסוק, גם שלל מערכות בטיחות מתקדמות שכללו ברכב המבחן : מערכת המזהה עייפות של הנהג בזכות שלל חיישנים ומבקשת ממנו לעצור להפסקת קפה, מערכת השומרת על מרחק בטוח מהרכב שנוסע מלפנים ומתריעה על התקרבות יתר, לצד בלימה בשיעור של 40% ועוד.
מרצדס A קלאס מבחן דרכים ( wheel )

מרצדס A קלאס מבחן דרכים ( wheel )


מעבר לכך, מדובר גם במכונית חסכונית למדי. במהלך המבחן עמדה תצרוכת הדלק של המכונית על 11.5 ק"מ לליטר בממוצע, נתון מרשים למדי בהתחשב באופי הנסיעות. בחיי היום יום ניתן לצפות לתוצאה טובה משמעותית.
מרצדס חדשה ב- 170 אלף שקל ?
מרצדס A קלאס היא הדבר הטוב ביותר שקרה למותג בישראל בשנה הנוכחית. לצד ביקוש גבוה לדגם עם יותר מ- 250 הזמנות בתוך פחות משנה, מצהירים גם בחברה שהפרסום המסיבי של המכונית, אכן מביא קהל חדש למותג ( בחלקו צעיר עקב מחיר הכניסה הבסיסי הנח יחסית) ו- 80% מלקוחות הדגם, רכשו בפעם הראשונה בחייהם מרצדס מה שלמעשה מונע בריחת לקוחות וותיקים מדגמים יקרים לדגמים " עממיים " יותר ומסייע משמעותית להגדלת המכירות. מחיר מרצדס A קלאס מתחיל ב- 169,900 ש"ח מאוד אטרקטיביים לדגם ה- 1.6 ליטר 122 כ"ס הידני, מה שמסייע להביא לקוחות לאולם התצוגה, אולם בפועל רק לקוח אחד הזמין עד כה את הדגם הנ"ל. הגרסה האוטומטית מתחילה ב- 186,500 ש"ח לדגם ה- A180 ושם נרשם הביקוש הגבוה ביותר. גרסת ה- A200 שנבחנת כאן ומאובזרת בכל טוב, כבר עולה 232,000 ש"ח שזה לא מעט ולא בטוח ששווה את התוספת. בשורה התחתונה : מכונית משפחתית קומפקטית מצוינת שיכולה להוות תחליף איכותי לרכב מנהלים למרות מידות צנועות יותר. אני, גם הייתי מוותר על הג'יפון שאתם כל-כך אוהבים בשבילה. לא בגלל הסמל, אלא בעיקר בזכות הייחוד.
468x60


מרצדס A קלאס מבחן דרכים ( wheel )

מרצדס A קלאס מבחן דרכים ( wheel )