מרצדס C350e פלאג אין במבחן דרכים

279 כ"ס + 5.9 שניות ל-100 קמ"ש + צריכת דלק של 41 ק"מ לליטר + אבזור עשיר ומתלי אוויר = 320,000 שקל וביקוש חזק בשוק המקומי. מרצדס C350E פלאג-אין במבחן דרכים.

ששי כהן 11 באפר, 2017

עתיד חשמלי
מספר חודשים לאחר שהשיקה יבואנית ב.מ.וו את מותג " BMW i" הכולל את המכוניות החשמליות של החברה, הצטרפה לעידן החשמלי בחודש פברואר האחרון גם כלמוביל יבואנית מרצדס, עם 5 דגמי פלאג-אין המציעים ביצועים ספורטיביים לצד צריכת דלק נמוכה במיוחד, המגובים בתג מחיר אטרקטיבי הודות למס קנייה של 20% בלבד המוטל כיום על מכוניות פלאג-אין בישראל, לעומת 83% ויותר על מכוניות מונעות בנזין (דרגת זיהום 3 ומעלה). מדובר בנישה המתפתחת ביותר כיום בשוק היוקרה בארץ, המאפשרת רכישה של גרסאות בכירות ומצוידות של מותגי היוקרה במחירים שנעים סביב גרסאות הבסיס שלהן, הודות להטבת המס הייחודית.




שוק היוקרה פלאג-אין כיום בישראל
חלוץ הקטגוריה בשוק הפלאג-אין היוקרתי בארץ היה וולוו XC90 T8 שהושק אשתקד והקדים את יבואנית ב.מ.וו שהשיקה לקראת סוף השנה 4 דגמים. לצידם מציעה כיום גם פורשה גרסת פלאג-אין לפנמרה וגם אאודי תצטרף בקרוב לשוק. דווקא מרצדס שהצטרפה אחרונה למירוץ, והשיקה באופן רשמי את חטיבת ה-EQ החשמלית רק בפברואר השנה, מסרה מתחילת השנה כבר קרוב ל-100 יחידות, מחציתן מספינת הפאר S500e שמובילה את מכירות ה- S קלאס בישראל, הודות למחיר התחלתי של 750,000 שקל מאוד תחרותי בקטגוריה. מרצדס C350e שנחשבת לדגם הכניסה לעולם החשמלי במותג, כבשה בחודש הראשון לשיווק שלה את שוק הפלאג-אין היוקרתי בארץ ומסרה בחודש מרץ לבדו כ-23 מכוניות. מה יש לה להציע? יצאנו לבדוק.
עיצוב אלגנטי קלאסי. צילום: משה נרקיס עיצוב אלגנטי קלאסי. צילום: משה נרקיס
מרצדס C350e
בדיוק 3 שנים לאחר שנחת בארץ הדור הנוכחי והרביעי של מרצדס C קלאס בשלל דגמים, הצטרפה בחודש שעבר ה-C350e להיצע, המהווה את גרסת הפלאג-אין החשמלית של מכונית המנהלים היוקרתית. חיצונית, מדובר באותו עיצוב מוכר ונאה המזוהה גם כ-"בייבי S קלאס", הנראה עדיין מצוין יותר מ-3 שנים לאחר שהוצג, כאשר את ההבדל בינו לבין הדגמים המוכרים תמצאו רק בסמלים, בפתח טעינה שנוסף בפגוש האחורי, בגוון כחול ששולב ביחידות התאורה הראשיות ובקליפרים לגלגלים בצבע כחול המרמזים על היותו רכב ירוק…
תא נוסעים מפנק
ה-C350e מצוידת באותו תא נוסעים המוכר מדגמי ה- C קלאס, ולדעתנו כולל את העיצוב המרשים והיוקרתי ביותר בסגמנט. איכות החומרים מעולה, האווירה מחניפה, שילוב הצבעים הבהיר בדגם המבחן מוצלח במיוחד, המושבים מציעים תמיכה נאותה והמרווח לנוסעים נדיב גם בספסל האחורי, בין השאר הודות לבסיס גלגלים של 284 ס"מ. בדומה למתחרות, גם כאן תמצאו ממשק תפעול למערכת המולטימדיה שלא תמיד ידידותי ולעיתים מצריך זמן לימוד מיותר לכיוון תחנות רדיו ותפעול מערכות שונות. הדגם משווק ברמת גימור אחת ועשירה במיוחד, הכוללת ריפודי עור, מושבים קדמיים חשמליים (של הנהג עם זכרונות), גג זכוכית פנורמי חשמלי, מולטימדיה מקורית עם מסך "7, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים, מצלמת רוורס, כניסה והתנעה ללא מפתח, תאורת אווירה עשירה פנימית וחיצונית, תאורת יום קדמית בטכנולוגיית LED, חישוקי "17 קלים, חבילת כרום חיצונית ועוד.
תא נוסעים מעוצב, איכותי ומפנק תא נוסעים מעוצב, איכותי ומפנק
בטיחות
גם כאן מציעה ה-C קלאס פלאג-אין מפרט בטיחותי מרשים הכולל 7 כריות אוויר, ניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטומטית בעת חירום, התראה על שטח מת במראות, התראה על סטייה מנתיב, שליטה באורות גבוהים, מערכת חנייה אוטומטית, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים ובקרת שיוט אדפטיבית, המעניקים לה רמת בטיחות 7 לצד ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.
5.9 שניות ל-100 קמ"ש ! 5.9 שניות ל-100 קמ"ש ! צילום: משה נרקיס
על הכביש
את החדשה העיקרית בדגם תמצאו כמובן מתחת למכסה המנוע, שם שוכן מנוע הטורבו 2.0 ליטר, 4 צילינדרים המוכר של החברה, הפועל בשילוב מנוע חשמלי ובעל הספק משולב של 279 כ"ס ומומנט אדיר של 61.2 קג"מ, המתקבל כבר ב-1,200 סל"ד. בשל היותה מכונית פלאג-אין, מצוידת המכונית במערכת סוללות (ליתיום-יון) המאפשרות נהיגה על חשמל בלבד לטווח של 30 ק"מ. עבור קהל יעד שמרבית נסיעותיו היומיות הן בתחומי העיר (ויש הרבה כאלה), מדובר במכונית שמפגש עם תחנת דלק עלול להתקיים לעתים רחוקות בלבד, כאשר בערב מחברים את המכונית לעמדת טעינה ביתית פשוטה הכוללת שימוש בשקע כח ביתי ייעודי.
ביצועים של מכונית ספורט עם פגיעה מינימלית בסביבה ביצועים של מכונית ספורט עם פגיעה מינימלית בסביבה
השילוב של מנוע חשמלי ומנוע בנזין מפיקים בפועל נתוני ביצועים מדהימים, עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-5.9 שניות, ומהירות מרבית מוגבלת ע"י מחשב של 250 קמ"ש. ה-C350e היא מכונית מהירה מאוד, המזנקת בנחישות מהמקום, צוברת תאוצה בצורה ליניארית, עוקפת בקלילות בשעת הצורך, וכל זאת בשקט מופתי וללא דרמות בתא הנוסעים. לצד הביצועים המסעירים (המקבילים לגרסת ה-C300), מדובר גם במכונית נוחה מאוד הודות לשימוש במתלי אוויר כסטנדרט, המספקת חווית נהיגה רכה ומפנקת, לצד אחיזת כביש מעולה. בשל אחסון הסוללות מאחור, נפגע נפח תא המטען ועומד על 335 ליטר במקום 480 ליטר בדגם הרגיל.
מרצדס C350e פלאג אין מרצדס C350e פלאג אין
צריכת דלק
צריכת דלק היא משהו שמאוד קשה למדידה במכונית פלאג-אין בשל שפע אפשרויות הנהיגה (מצב חשמלי מלא, מצב היברידי, מצב ECO ומצבי ספורט). לפי נתוני היצרן, מדובר במכונית שתעבור 41.6 ק"מ לליטר בממוצע, בשילוב מאסיבי של שימוש בנסיעה חשמלית. במקרה שלנו, את חלקו הראשון של המבחן, עשינו מהרצליה לרחובות במצב חשמלי מלא ובנהיגה עדינה מאוד במטרה להשיג כמה שיותר טווח חשמלי, ולאחר שהתרוקנו הסוללות עברנו למצב היברידי, שהניב תוצאה מכובדת של 34 ק"מ לליטר בממוצע. לאחר טעינת הסוללות, יצאנו לסיבוב בתצורת נהיגה היברידית והצריכה נעה סביב ה-20 ק"מ לליטר, כאשר בחירה במצב הבזבזני ביותר "Sport+" בתכניות הנהיגה, המספקת חווית נהיגה ספורטיבית ומהנה, גררה את צריכת הדלק ל-12 ק"מ לליטר בממוצע. כך או כך, כל התוצאות מרשימות, כאשר לקוחות בעלי מרכיב נסיעה עירוני עיקרי העושים עד 30 ק"מ ליום, ישיגו צריכת דלק מעולה, לצד פליטת מזהמים אפסית.
מרצדס C350e פלאג אין
שווה את הכסף?
במחיר של 320 אלף שקל בו מוצעת כיום מרצדס C350e, מדובר בלא פחות ממציאה, ולדעתנו הבחירה המשתלמת ביותר במשפחת ה-C קלאס. במחיר הגבוה רק ב-24 אלף שקל מה-C180 הבסיסית, ונמוך ב-63 אלף שקל מה-C300 בעלת הביצועים המקבילים, מדובר בחבילה נהדרת המשלבת ביצועים של מכונית ספורטיבית וצריכת דלק של מכונית מיני, המגובים בחבילת אבזור עשירה, נוחות נסיעה מצוינת ובטיחות מושלמת. על הדרך תצטיירו גם בפני הסביבה כאנשים "ירוקים" בעלי מודעות סביבתית גבוהה, ואת תחנות הדלק תפגשו לעתים רחוקות (ואולי רחוקות מאוד). כחלק מהניסיון להחדיר את דגמי הפלאג-אין לשוק, האחריות לסוללות עומדת על 6 שנים, לצד אחריות מלאה של שנתיים לכלל הרכב.
בעד: כמעט הכל נגד: נפח תא מטען סיכום: ה-C קלאס המשתלמת ביותר