נגמלים מהנפט: מיצובישי אאוטלנדר PHEV החדש – מבחן דרכים

פלאג-אין פרימיום בחצי מחיר: עם חווית נהיגה שקטה ומפנקת שלא נופלת מדגמי פלאג-אין יוקרתיים, וצריכת דלק כמעט דמיונית עבור מי שהק"מ היומי שלו אינו גבוה, מציע מיצובישי אאוטלנדר PHEV החדש רכב פנאי מרווח ומפנק במחיר תחרותי.

ששי כהן 20 במרץ, 2019

מיצובישי אאוטלנדר הוא מותג בשוק הרכב הישראלי: עם אלפי יחידות שנמכרות כאן מדי שנה, תואר "רכב הפנאי-שטח 7 מושבים הנמכר ביותר בישראל" ומוניטין מוצלח של הרכב גם בסעיפי האמינות, שמירת הערך והסחירות, קל להסביר את מדוע הוא הפך לאחד הדגמים הנמכרים בישראל בשנים האחרונות. יחד עם זאת, בעוד שגרסאות ה-7 מושבים נמכרות כלחמניות טריות, דגמי ה-5 מושבים זוכים הרבה פחות להצלחה, ואחד מהם הוא גרסת ה-PHEV (פלאג-אין) החסכונית ביותר דווקא במשפחה, שמסתפקת בכמה מאות בודדות של מסירות מדי שנה.  בחודש החולף, הגיע לארץ ה-PHEV לאחר שעבר מתיחת פנים מקיפה, הכוללת גם מחיר חדש ונמוך מבעבר. מה השתנה? יצאנו לבדוק.


כירורגיה פלסטית ואסתטית ל-2019

מפגש במציאות עם האאוטלנדר PHEV החדש לא יגרור מבטים מסתובבים אחריו: בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, צריך כנראה מיקרוסקופ כדי לעמוד על השינויים הכוללים חישוקי גלגלים בעיצוב חדש ועדכונים קלים בחזית הרכב שרק חדי עין יבחינו בהם. כך או כך, הודות למספר מתיחות פנים שעבר הדגם במרוצת השנים, מדובר עדיין ברכב נאה ואפילו מודרני למראה, למרות שמדובר בעיצוב ששורשיו טמונים עוד בתערוכת הרכב של ז'נבה 2012.

מיצובישי אאוטלנדר PHEV החדש

שינויים קלים בעיצוב החזית

מעבר לכך, מדובר באותו גדול ממדים שמעניק הרבה נוכחות על הכביש. עם 4.69 מטר באורך, 1.8 מטר רוחב ו-1.71 מטר גובה, מדובר ברכב פנאי גדול ממדים בעל נוכחות על הכביש, המציע תנוחת ישיבה גבוהה ומרחב מצוין לחמישה נוסעים, למרות בסיס גלגלים צנוע יחסית של 267 ס"מ בלבד. לצערם של חובבי הדגם, גם הגרסה המחודשת לא מיוצרת עדיין עם 7 מושבים. "אם היה לנו PHEV בגרסת 7 מושבים, היינו מוכרים אלפים" מצהירים במיצובישי וסביר להניח שהם לא מפנטזים. בתמורה להסתפקות בחמישה מושבים, נהנה הרכב מתא מטען בנפח 463 ליטר, הצומח עד 1,602 עם קיפול המושבים האחוריים.

מיצובישי אאוטלנדר PHEV החדש

תא נוסעים, בטיחות

בתוך תא הנוסעים מדובר באותה קבינה מוכרת,שמראה כבר סימני גיל מתקדמים וזוכה בדגם המחודש לעדכונים קוסמטיים קלים, שעיקרם לוח שעונים מעודכן, תוספת של שקעי כח 1500W ! היכולים לספק חשמל ביתי למשך כמה ימים להפעלת מגוון מוצרי חשמל – חיוני ביפן הסובלת מאסונות טבע, ובארץ רלוונטי יותר לטיולים עם שינה בשטח, וכן תוספת בוררנהיגה לשלג וספורט וציפוי של חלקים בפלסטיק דמוי קרבון שדווקא פחות זרם לנו בעין. מעבר לכך, מדובר ברכב מאובזר היטב כבר מרמת הגימור הבסיסית עם המולטימדיה "CONNECTED" המצוינת של כלמוביל , מצלמת רוורס, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דיגיטלית עם פתחי מיזוג אחוריים, בלם יד חשמלי, חיישני אורות וגשם, חישוקי "18 קלים, קיפול מראות חשמלי ועוד, כאשר האבזור הבטיחותי כולל כסטנדרט 7 כריות אוויר, התראה על סכנת התנגשות עם בלימה אוטומטית כולל זיהוי הולכי רגל, התראה על סטייה מנתיב, החלפת אורות אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על שטח מת במראות, התרעה על תנועה חוצה מאחור ומערכת מניעת האצה פתאומית לא רצויה.

מיצובישי אאוטלנדר PHEV החדש

תר נוסעים מרווח ומצויד, אך מתחיל להראות סימני גיל

חלופה זולה לדגמי פרימיום

רמת הגימור האמצעית "LUXURY" הנבחנת כא ודורשת תוספת של 20,000 שקל, כללה בנוסף גג שמש חשמלי, תאורה LED ראשית עם כיוון אוטומטי ומערכת שטיפה, פנסי ערפל קדמיים LED, דלת תא מטען חשמלית עם שליטה ממפתח חכם, חיישני חניה היקפיים, מושבי עור, מושב נהג עם כיוונון חשמלי, חימום מושבים קדמי ועוד. תמורת 10,000 שקל נוספים לגרסת ה-"ספיישל אדישן", תוכלו לעשות צעד נוסף לעבר עולם הפרימיום עם תוספת של ריפודי עור מהודרים יותר, מצלמות היקפיות, חישוקי "18 בגימור כרום כהה ועוד.

חווית נהיגה

אחת הבעיות שמלוות אנשים שנהגו במכוניות היברידיות, היא מעבר חזרה למכוניות עם הנעה רגילה שמתגלות פתאום כרועשות מדי, גם אם הן ממותגי יוקרה. בדגמי פלאג-אין המאפשרים גם נהיגה שקטה וחלקה מעבר לכמה עשרות הקמ"שים הראשונים, מדובר בהתמכרות אפילו קשה יותר לחווית הנהיגה השקטה והחלקה, והאאוטלנדר PHEV המחודש עושה צעד נוסף בכיוון עם שיפור של 38% ב-NVH (רמת השקט ובידוד מרעשים) והגדלת מהירות הנסיעה על חשמל בלבד ל- 135 קמ"ש (במקום 120 קמ"ש עד כה), המתורגמים במציאות לנהיגה שקטה כמעט לחלוטין, המקבילה אפילו לדגמי PHEV של מותגי יוקרה, טווח נסיעה חשמלי של 45 ק"מ, שירד אמנם מול הדגם היוצא, אך מעודכן לפי תקן ה-WLTP החדש והמציאותי יותר, וגם אנחנו הגענו ל-41 ק"מ על חשמל בלבד בנהיגה מעודנת ולא אגרסיבית.

מיצובישי אאוטלנדר PHEV החדש

גשר צאלים ביום חורף טיפוסי (לא בשיטפון)

מנוע בנזין חדש והספק משולב של 224 כ"ס

החדשה העיקרית בדגם המחודש נוגעת להחלפת מנוע הבנזין 2.0 ליטר של הדור היוצא, במנוע בנזין 2.4 ליטר חדש המפיק 133 כ"ס (+12 כ"ס) בטכנולוגיית מחזור 'אטקינסון' המשפרת את היעילות וצריכת הדלק. לצידו פועמים צמד מנועים חשמליים, כאשר האחורי חזק יותר ומפיק 94 כ"ס ( 14+ כ"ס) והקדמי מפיק 80 כ"ס (ללא שינוי), שיחד מציעים הספק משולב של 224 כ"ס בנהיגה במצב היברידי או 177 כ"ס בנהיגה על מצב חשמל בלבד. על הכביש מדובר ביחידת כח חזקה ויעילה, המספקת תאוצה ל-100 קמ"ש ב-10.5 שניות (במקום 10.8 ש'), תחושה של מכונית חזקה הודות למומנט הגבוה המגיע כבר מהיציאה מהמקום והתנהגות בטוחה הודות להנעה כפולה ויחידת כח חזקה המאפשרת ביצוע עקיפות בקלילות ובבטיחות. אל אלו מצטרפים נוחות נסיעה גבוהה, מתלים עם כיול רך יחסית, המצליחים לגהץ היטב את המהמורות בכביש, שאולי יקשו על נהיגה ספורטיבית בכבישים מפותלים, אבל מי באמת מלקוחות הרכב הנ"ל יחפש אחר ביצועים כאלו.

מיצובישי אאוטלנדר PHEV החדש

לעולם ירוק יותר: דרגת זיהום 1

צריכת דלק כמעט דמיונית וללא חובת התקנת עמדת טעינה

האאוטלנדר PHEV החדש (כמו גם הדגם היוצא) אינם מחייבים עמדת טעינה ביתית, ומסתפקים בשקע כח סטנדרטי (בעלות של כמה מאות שקלים) שמאפשר טעינת הרכב ללא הוצאות מיותרות של אלפי שקלים ברכישת עמדה טעינה מתקדמת. מעבר לכך, זמן הטעינה הביתית התקצר בדגם המחודש בשעתיים, ואלו שיתקינו עמדת טעינה מהירה (ויקרה יותר), יזכו לטעינה מהירה של 80% מהסוללה תוך 25 דקות בלבד. כך או כך, הרכב שמיועד ללקוחות שאינם עושים ק"מ יומי גבוה, יציע בתמורה ביקורים נדירים בתחנת הדלק (אנחנו מכירים באופן אישי לקוחות של הדגם הקודם שמבקרים בממוצע אחת לחודשיים בתחנת דלק ! ) ואלו שיחפצו אחת לכמה זמן בנהיגה למרחקים כמו לטיול לדוגמא, יהנו מנהיגה שקטה של מכונית היברידית ברגע שהחשמל יסתיים (בערך אחרי 40 ק"מ), וכשלקחנו את הרכב באחד מימי המבחן לטיול ארוך יחסית של 300 ק"מ, ירדנו לצריכת דלק "הגרועה" ביותר – 12 ק"מ לליטר… בימים רגילים הכוללים נסיעות קצרות יחסית, ניתן לצפות גם לנתונים של 30 ו-40 ק"מ לליטר בקלות.

מיצובישי אאוטלנדר PHEV החדש

רחובות-תל אביב ב- 98 ק"מ לליטר??? בדרך חזרה הנתונים הפכו לשפויים יותר, אך עדיין חסכוני בטירוף

עד כמה היא תהיה זולה יותר לאחזקה? לפי נתונים שאספה כלמוביל היבואנית, עלות דלק ממוצעת ללקוח SUV בנזין בישראל עומדת על 28,663 שקל ל-3 שנים, כ- 22,277 שקל לדגם היברידי ו-12,527 שקל לאאוטלנדר PHEV כולל עלות החשמל !

שווה את הכסף?

מחיר מיצובישי אאוטלנדר PHEV החדש פחת ומתחיל כעת ב-189,900 שקל לדגם הבסיסי, כ-209,900 שקל לדגם ה-LUXURY הנבחן כאן ועד ל-219,900 שקל לדגם -S- Edition המאובזר יותר. אם ננסה לסכם את הרכב בכמה מילים בודדות, ניתן לתאר אותו כ-"פרימיום PHEV בחצי מחיר" עם מרווח, נוחות נסיעה, אבזור, בטיחות וחווית נהיגה המזכירים דגמי פלאג-אין יוקרתיים, כאשר נקודת התורפה מולם עומדת בעיקר בעיצוב תא הנוסעים, איכות החומרים וכמובן הסמל בחזית… עבור לקוחות המבצעים ק"מ יומי נמוך יחסית (עד 50 ק"מ או 18,250 ק"מ בשנה הנחשבים לממוצע), מדובר ברכב פנאי מרווח, בטיחותי ומפנק, חסכוני בטירוף בהוצאות הדלק (כולל בחישוב עלות החשמל) ובעל חווית נהיגה שקטה וממכרת, המלווים במוניטין אמינות של מיצובישי ואחריות של 5 שנים למערכת ההיברידית ו-8 שנים לסוללה.


עוד ממבחני דרכים