"סובארו למתקדמים"
את הזינוק של מיצובישי בישראל והפיכתו לאחד המותגים המבוקשים בשוק הישראלי (עד היום), חייבת החברה לדור השלישי של הלנסר שהושק בארץ בשנת 1989, שהצליח להדיח את סובארו מהובלת השוק, השאיר את המתחרות מאירופה מאחור, הזניק את מכירות המותג בישראל והפך את הלנסר למבוקשת בישראל עד להחלפתה בשנת 1993 ע"י מיצובישי סופר לנסר. הרעב בסוף שנות ה-80 למשפחתית חדשה שתחליף כבר את הסובארו, והניסיון להחליף אותה עם סיטרואן BX שהפכה לזמן קצר למשפחתית המבוקשת בישראל (עד שהתחילו בעיות האמינות והצרות), היוו קרקע פורה לחדירתה של משפחתית חדשה לשוק, והלנסר שנתפסה כמשפחתית מתקדמת, מעוצבת ויוקרתית מהסובארו, ואף נהנתה ממוניטין אמינות יפנית, התאימה כמו כפפה ליד. בקיצור, כפי שכינו אותה בזמנו: "סובארו למתקדמים".
היחסים עם מיצובישי מתחממים, הזמרת שרון ליפשיץ נבחרת לקמפיין עולמי של מיצובישי
הפתיחה החיובית של מיצובישי בישראל, והזינוק האדיר במכירות שהביאה הלנסר החדשה, הפתיעו לא רק היבואן בארץ אלא גם היצרן ביפן, חיממו את העניינים עם היפנים, וכנראה סייעו לבחירה של שיר של הזמרת שרון ליפשיץ שישמש כנעימה לפרסומת עולמית של מיצובישי, בחוזה שעתיד היה להכניס לכיסה של הזמרת הון עתק. לא ברור אם אכן בוצעה עסקה כזאת בסוף, אבל יפה שהיפנים תיארו את הבחירה בשיר "אם אנחנו" כסוג של מוזיקה בעלת נימה מזרחית…
תדמית מכובדת ומתקדמת (למרות שלא היתה חדשנית וטכנולוגית)
הלנסר החדשה לא היתה הלנסר הראשונה בארץ וקדמה לה גרסת הסטיישן של הדור הקודם שנחתה בארץ עם התחלת שיווק מיצובישי בישראל ב-1988. הדור החדש שהגיע, הציג התקדמות ענקית במראה (הן החיצוני והן הפנימי), כלל מרכב סדאן שהיה הכרחי להצלחת משפחתית בארץ, ולמרות מימדים קומפקטיים יותר מול סובארו לאונה מלכת השוק, נהנתה המיצובישי החדשה מתדמית יוקרתית יותר, מכלולים מודרניים יותר, ואף היתה ליפנית הראשונה שהציע אבזור עשיר כסטנדרט בסגנון מכוניות יוקרה. "ויש בה הכל" היה הסלוגן החדש של המותג, שנחשב עד היום לאחד הסלוגנים המוכרים בשוק הרכב הישראלי.
"ויש בה הכל"
הלנסר שווקה בתחילת הדרך עם מפרט אבזור מרשים שכלל: הגה כח מתכוונן, מזגן מקורי מפס היצור, חלונות, נעילה ומראות חשמליים, צבע מטאלי, כיסויי טסות לגלגלים ופריטי אבזור נוספים, שלא היו מוכרים כמעט בשוק המשפחתיות העממיות. כאופציה, הוצעו מערכת רדיו-טייפ, חישוקי מגנזיום, ספוילר אחורי ומגיני רוח לחלונות. לצידה הוצעה גם גרסת GL פשוטה יותר שכוונה בעיקר לחברות השכרה וציי רכב ונמכרה במספרים נמוכים במיוחד.
ביצועים עצלים וצריכת דלק גבוהה יחסית
הלנסר שווקה בארץ בגרסה הפופולרית שלה עם מנוע בנזין 1.5 ליטר 8 שסתומים שהפיק 75 כ"ס ושודך לתיבת הילוכים ידנית 5 הילוכים או אוטומטית 3 הילוכים. הביצועים: 13 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 161 קמ"ש בדגם הידני, או 15 שניות ל-100 קמ"ש ו-158 קמ"ש מירביים בדגם האוטומטי הפופולרי ביותר, שהציע צריכת דלק של 9.8 ק"מ לליטר לפי הצהרת יצרן, נתון שבמציאות נע סביב ה-8 ק"מ לליטר. לצידה שווקה גרסת 1.3 ליטר ידנית עם אבזור בסיסי לציי רכב, שהפיקה 68 כ"ס והציעה תאוצה ל-100 קמ"ש ב-13.9 שניות. בשנת 1991 השתדרג מנוע ה-1.5 ליטר ל-3 שסתומים לצילינדר וביחד 12, ששיפרו את הספק המנוע ל-87 כ"ס, ושיפרו מעט את הביצועים וצריכת הדלק. יחד עם השדרוג, הוחלפו החצאיות מתחת הפגושים והוחלפו מפח לפלסטיק גמיש, מה ששיפר את עמידותם בפני מכות חניה קלות וסייע לוויתור מסגרת הברזל להגנת הפגוש האחורי בה צוידו חלק גדול מהדגמים. על הכביש הציעה הלנסר נסיעה נינוחה ושקטה, תיבת הילוכים אוטומטית חלקה כמו שהמתחרות מאירופה יכלו רק לחלום עליה, ומתלים שכוילו על הצד הרך יחסית וסייעו לנוחות נסיעה טובה. יחד עם האבזור העשיר, מדובר היה במכונית מאוד מפנקת, שהיוותה התקדמות גדולה מול הסובארו הספרטנית.
אחריות ל-3 שנים ותמורה גבוהה לכסף
מחיר מיצובישי לנסר עם התחלת השיווק עמד על 32,250 שקל לדגם ה-1.5 ליטר ידני, ו-38,900 שקל לדגם האוטומטי, מחירים שהיו מאוד תחרותיים ביחס לחבילה הכוללת, ולמרות שהיא היתה יקרה בכמה אלפי שקלים מהסובארו לאונה 1.6 ליטר, היא נהנתה מתדמית יוקרתית ותמורה מצוינת לכסף, שגרמו להסתערות הלקוחות ולבעיות קשות לא רק למתחרה הראשית מבית סובארו שראתה איך אלפי דגמים נתקעים בנמל אילת ומאלצים אותה לצאת למבצעי הנחות נדיבים, אלא גם למתחרות החדשות מאירופה כמו פיאט טיפו, סיטרואן BX, רנו 19 ופיג'ו 405 שהזיעו יותר כדי למכור. המכירות המעולות של מיצובישי בישראל סיפקו לה בשנת 1990 גם אחריות ראשונה בשוק ל-3 שנים שחיזקה את מוניטין האמינות היפני, לצד הענקת תואר "מפיץ מצטיין של מיצובישי בעולם" לחברת כלמוטור היבואנית בישראל.
מלכת השוק
מיצובישי לנסר הפכה למלכת השוק החדשה, והובילה את מיצובישי בישראל לנתח שוק של 15% משוק הרכב החדש תוך שנה וחצי בלבד מיום שהושק המותג בישראל, נתון פנטסטי למותג רכב חדש, שהלך והתחזק עם השנים ושליטה בשוק הרכב המקומי יחד עם הסופר לנסר שהחליפה אותה בשנת 1993. התמורה הגבוהה לכסף, יחד עם האחריות הנדיבה, התדמית היוקרתית משהו בשוק המשפחתיות והשילוב של השילוש היפני הקדוש (אמינות, סחירות ושמירת ערך גבוהים), הפכו את הלנסר לאחת המכוניות המצליחות בכל הזמנים בישראל, עם 42,000 רכבים שעלו כאן לכביש עד שהחולפה בשנת 1993 ע"י הסופר לנסר.
גם היום, 30 שנה לאחר שהלנסר הופיעה, ניתן עדיין לראות אותה מדי פעם בכבישים, עדות לאמינות ולכמויות הענק של הרכב שנמכרו כאן, ואנחנו בטוחים שיש מי ששמר אותה גם לאספנות. מי שמחפש אחר כזאת, יש 4 מודעות למכירה ביד 2.