נחשפה אופל קורסה החדשה בגרסת e החשמלית

אופל חושפת רשמית את הקורסה החדשה, תחילה בגרסת ה- e החשמלית, המצוידת במנוע חשמלי 136 כ"ס והבטחה לטווח נסיעה של 330 ק"מ בין טעינות לפי תקן ה-WLTP החדש.

ששי כהן 24 במאי, 2019
אופל קורסה החדשה 2020

זמן קצר לאחר שנחשפו טיזרים ראשונים אודות הדור השישי של אופל קורסה, חושפת אופל רשמית את הקורסה החדשה, אך בגרסת ה-e החשמלית תחילה, שככל הנראה כמעט זהה לגרסאות הרגילות של מכונית הסופר-מיני הפופולרית של אופל. אופל קורסה נחשבת למכונית הנמכרת ביותר של היצרן בעולם, ומאז הושק הדור הראשון שלה ב-1982, נמכרו יותר מ-13.6 מיליון עותקים ברחבי העולם. עם הדור החדש שנחשף תחילה בגרסה החשמלית, נראה שבאופל בונים על הקורסה שתמשיך להיות פופולרית גם בעתיד החשמלי.


הדור החדש של הקורסה, שנמצאת כידוע תחת בעלות קונצרן PSA (פיג'ו-סיטרואן), פותח על שלדת ה-CMP המודולרית של ה-208 החדשה, וחולקת עימה את אתום מכלולים טכנים בשינויים קלים, עם מנוע חשמלי המפיק 136 כ"ס ומומנט נאה של 26.5 קג״מ, אשר יחד עם סוללת ליתיום-יון בנפח של 50kWh, מציעים טווח נסיעה של 330 ק"מ בין טעינות לפי תקן ה-WLTP. טעינת הרכב נעשית דרך שקע כח ביתי, או עם אופציה לעמדת טעינה DC מנוהלת וחכמה, המאפשרת טעינת 80% מהסוללה בתוך חצי שעה בלבד.

אופל קורסה החדשה 2020

לצד עיצוב מודרני משמעותית מהדור היוצא של אופל קורסה, הכולל גג בעיצוב דמוי קופה, מציעה הקורסה e צמיחה קלה בממדים, עם אורך של 4.06 מטר (4+ ס"מ), רוחב של 1.73 מטר (ללא שינוי), גובה שהצטמצם ב-4.8 ס"מ לטובת התנהגות כביש ויעילות אווירודינמית ובסיס גלגלים של 254 ס"מ (3+ ס"מ), האמורים לתרום לתא נוסעים מרווח מבעבר, יחד עם תא מטען שימושי יותר, שלמרות השימוש בסוללות, מציע נפח של 309 ליטר, הגדול ב-24 ליטר מהדגם היוצא.

אופל קורסה החדשה 2020

מעבר לכך, מדובר במכונית זריזה למדי עם נתון תאוצה של 8.1 שניות ל-100 קמ"ש, או 2.8 שניות בלבד מעמידה ל-50 קמ"ש, מה שהופך אותה למיני טיל בתנועה עירונית. בתוך תא הנוסעים מציעה הקורסה החדשה קפיצת מדרגה משמעותית מול הדור היוצא, עם עיצוב מרשים, לוח שעונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה "7 בדגם הבסיסי או "10 בדגם הבכיר, עיצוב נקי עם מיעוט מתגים ואבזור עשיר כסטנדרט.

אופל קורסה e החדשה צפויה להגיע בעתיד גם לארץ (כנראה במהלך 2020) ועוד לפני כן תחשוף אופל את הקורסה החדשה בגרסאות הבנזין והדיזל.


עוד מחדשות רכב