סובארו B4 החדשה 2015 – מבחן דרכים

סובארו B4 החדשה מציעה התקדמות רבה בכל ההיבטים ומהווה מכונית מנהלים מרווחת, נוחה ובעלת התנהגות כביש בטוחה למדי. אז מה חסר לה להצליח כאן?

ששי כהן 18 ביול, 2015
סובארו B4 החדשה 2015

מכפילה את כוחה
4 חודשים לאחר שנחתה כאן סובארו B4 החדשה, מספק הדגם החדש נתוני מכירות נאים עם 376 מסירות בארבעה חודשים, כאשר לצורך ההשוואה, בכל שנת 2014 עלו לכביש כ- 206 מכוניות בלבד מדגמי ה-B4. אז נכון שלא מדובר במספרים גדולים כמו בעבר, אך ברור לכולם ששוק מכוניות המנהלים נזנח כאן בשנים האחרונות עם נטישת מרבית הלקוחות לרכבי הפנאי השונים. ביחס למתחרות בקטגוריה, זינקה ה- B4 החדשה למקום השלישי והמכובד עם 410 מסירות ( כולל הדגם היוצא ), אחרי סקודה סופרב שמסרה 529 מכוניות עד כה ומאזדה 6 שמובילה את הקטגוריה עם 807 מסירות במחצית הראשונה של השנה. בקיצור, פתיחה מוצלחת.


סובארו B4 החדשה 2015- עיקר השינויים בעיצוב מתרכז בחזית

סובארו B4 החדשה 2015- עיקר השינויים בעיצוב מתרכז בחזית


הופעה חיצונית
בדומה לחלק גדול מהמתחרות, גם בסובארו בחרו בדור החדש ( מתיחת פנים מקיפה ) להישאר נאמנים למסורת השמרנות ולהסתפק בעיצוב מחודש למראה החיצוני ושמירה על קווי העיצוב של הדגם היוצא, כאשר עיקר השינויים הינו בעיצוב חזית חדשה לרכב המיישרת קו עם שפת העיצוב הנוכחית של סובארו ועדכון משמעותי גם לחלקה האחורי של המכונית. בצידי הרכב השינויים קלים יותר וכוללים גם חישוקי גלגלים קלים בעיצוב ספורטיבי במידות עד "18 בדגם הפרימיום הבכיר. לצד אלה, צומחת ה- B4 במידות עם 4.8 מטר באורך, 1.84 מטר ברוחב, 1.5 מטר גובה ובסיס גלגלים של 275 ס"מ, הממקמים את סובארו B4 החדשה כמתחרה יותר טבעית למכוניות מנהלים אמיתיות כמו טויוטה קאמרי ופחות כמתחרה למשפחתיות מגודלות כמו טויוטה אוונסיס. בהיבט השימושי, מציעה ה- B4 תא מטען נדיב בנפח 506 ליטר.
סובארו B4 החדשה 2015- מאובזרת למדי אך לא נראית יוקרתית

סובארו B4 החדשה 2015- מאובזרת למדי אך לא נראית יוקרתית


תא נוסעים
בתוך תא הנוסעים, מציעה ה-B4 החדשה התקדמות של ממש בעיצוב תא הנוסעים, עם קונסולה חדשה הכוללת גם מערכת מולטימדיה מהדור החדש עם צג מגע "6.2 בדגם הבסיסי או "7 בדגם המאובזר. יחד עם זאת, למרות העיצוב החדש, שיפור באיכות החומרים ואיכות ההרכבה הגבוהה, מתקשה תא הנוסעים להיראות יוקרתי ( לפחות בשילוב הצבעים האפור של רכב המבחן ) ומסתפק במראה של מכונית משפחתית משודרגת. אבזור הרכב כולל כסטנדרט ( רמת גימור Classic ) : מולטידמיה "6.2 עם דיבורית BT ויציאת USB ו-AUX, בקרת שיוט, מראות מתקפלות חשמלית, הגה, ידית הילוכים ומשענת יד מצופים עור, בלם יד חשמלי, חישוקי "17 קלים, בקרת אקלים כפולת אזורים עם פתחי מיזוג ליושבים מאחור, כיוון מושב נהג חשמלי ל-8 מצבים, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, מערכת עצור וסע, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, מחשב דרך ו-7 כריות אוויר. רמת הגימור הבכירה יותר " פרימיום " כוללת בנוסף : כניסה והתנעה ללא מפתח, דוושות מחוררות, דיפונים בגימור עץ, חישוקי "18 ספורטיביים, פנסי LED ראשיים עם כיוון גובה אוטומטי,מולטידמיה "7 עם מצלמת רוורס צבעונית מקורית ועוד.סובארו B4 החדשה 2015
על הכביש
בדגם החדש נזנח לעת עתה מנוע ה- 2.0 ליטר הבסיסי של הדור היוצא, ובמקומו מצויד הדגם במנוע בוקסר 2.5 ליטר המפיק 175 כ"ס ב-5,800 סל"ד ומומנט מרבי של 24 קג"מ המתקבלים ב-4,000 סל"ד. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית רציפה, ויחדיו מספקת המכונית ביצועים נאים עם תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 9.6 שניות ועד 210 קמ"ש מרביים. על הכביש, מדובר במכונית זריזה למדי בנהיגה היום יומית, שתספק ללא ספק את מרבית הנהגים, אולם ביחס למנוע 2.5 ליטר, ניתן היה לצפות לביצועים קצת יותר משכנעים. מעבר לכך, מדובר במכונית נינוחה למדי ברוב תנאי הדרך ובעלת אחיזת כביש גבוהה למדי הודות למערכת הנעה כפולה קבועה סימטרית, המעבירה כוח לכל הגלגלים לאחיזה משופרת בכל תנאי הכביש ומזג האוויר. תלונות נרשמות רק ברעשי מנוע בנהיגה תחת עומס ובהתנהגות הגיר הרציף תחת תאוצות חזקות, בהם מתבטא אופי הגיר הרציף. במהלך ימי המבחן, עמדה צריכת הדלק של המכונית על 9.7 ק"מ לליטר, בנהיגה שכללה בחלקה הגדול תנועה עירונית, אך לא מאומצת מדי.
סובארו B4 החדשה 2015 -גדולה ונאה אך לא מסובבת ראשים

סובארו B4 החדשה 2015 -גדולה ונאה אך לא מסובבת ראשים


לסיכום
סובארו B4 החדשה נכנסת לשוק מכוניות המנהלים העמוס במתחרים, אך סובל מירידה בביקוש עקב מעבר לרכבי פנאי. עבור אלו שעדיין יודעים לזהות את הנוחות והתנהגות הכביש המועדפים של מכוניות המנהלים, מציעה ה-B4 החדשה רכב מנהלים מרווח, מאובזר ונוח, בעל התנהגות כביש בטוחה, הארוזים בעיצוב חיצוני קלאסי ונאה שאיננו מנקר עיניים. התלונה העיקרית נרשמת בתא הנוסעים שמציעה יותר מראה של מכונית משפחתית משודרגת ופחות של מכונית מנהלים ובצריכת דלק שמעט גבוהה עקב המנוע הגדול יחסית וההנעה הכפולה. בשורה התחתונה, עבור מחיר התחלתי של 169,000 ש"ח ( ותוספת של 9,000 ש"ח לדגם המאובזר ), מדובר במכונית מנהלים מרווחת, נוחה ובטוחה שאף נהנית מתג מחיר תחרותי יחסית בהתחשב במנוע הגדול יותר ובהנעה הכפולה 4X4.
בעד: מרווחת, לא מנקרת עיניים, אחיזת כביש, נוחה
נגד : תא נוסעים מעט פשוט, צריכת דלק
לסיכום : מכונית מנהלים טובה אך חסרה מעט פלפל