סוזוקי קרוסאובר מבחן דרכים

סוזוקי קרוסאובר החדש רק נחת בארץ וכבר לקח את ההובלה במכירות בסגמנט הג'יפונים תוך כדי שהוא עוקף את ניסאן ג'וק המצליח שהוביל עד כה בבטחה את הקטגוריה. איך הוא הצליח כ"כ מהר ? יצאנו לבדוק.

ששי כהן 22 בנוב, 2013

שוק הג'יפונים בישראל לוהט במיוחד בימים אלה. את המהפכה , הוביל כמובן הג'וק של ניסאן שנחת בארץ לפני כשלוש שנים והצליח לגרום למיני מהפכה, כאשר אחוז לא מבוטל של רוכשי משפחתיות סדאן קלאסיות, וויתרו על הנוסחה שקסמה להם שנים ארוכות ועברו לקרוסאובר שאמנם קטן יותר במידות, אך בעל מקדם פוזה עדיף משמעותית. את ההצלחה של ניסאן בשוק המקומי, שעיקרה וויתור על מכירת משפחתיות קלאסיות והתרכזות ברכבי פנאי קטנים וקומפקטיים, ניתן לראות בדו'ח איגוד יבואנית הרכב, שם התמקמה לה ניסאן במקום השישי והמכובד.

סוזוקי קרוסאובר מבחן דרכים ( wheel )

סוזוקי קרוסאובר מבחן דרכים ( wheel )


אך כמו בכל מוצר מוצלח, גם במקרה של הג'וק החלו להגיע גם המתחרים. בחודשים האחרונים אנו עדים למתקפת ג'יפונים קטנים יחסית, שעושים עליה לארץ על מנת לנגוס חלק מהעוגה הריווחית. זה החל עם רנו קפצ'ור המתחרה מבית קרסו, והמשיך עם שברולט טראקס וסוזוקי קרוסאובר, ובעתיד הקרוב ינחתו כאן גם פיג'ו 2008 ואופל מוקה. אבל את הפתעת השנה בקטגוריה ניתן ליחס ללא ספק לסוזוקי קרוסאובר החדש שנחת כאן בחודש החולף והצליח לכבוש את פסגת מכירות הסגמנט +עם 313 יחידות שעלו לכביש בחודש החולף לעומת 296 יחידות של ניסאן ג'וק, 95 יחידות של שברולט טראקס, 30 יחידות של רנו קפצ'ור, וגם 116 יחידות של סקודה יטי הוותיק. אז מה הסוד של סוזוקי קרוסאובר ? יצאנו לבדוק.
הופעה
סוזוקי קרוסאובר נחשף בחודש מרץ השנה למעשה כסוזוקי SX4 החדש. לארץ, הוא הגיע בחודש החולף כסוזוקי SX4 קרוסאובר , שישווק לצידו של ה- SX4 המוכר, אך עם התמקדות בשם " קרוסאובר " והפיכתו למתחרה לגיטימי בשוק הג'יפונים. בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, הקרוסאובר נעדר את אותה כוחניות ועיצוב אמיתי של ג'יפון הנהוג אצל המתחרות, ולמרות שמציג קווי דמיון לא מעטים לקשקאי של ניסאן, ותוספת של דפיוזרים וכל מיני סממני עיצוב של ג'יפים, עדיין יתקשה להתבלט ברחוב ולספק את אותה הופעה דרמטית, המבוקשת ע"י חלק מהלקוחות , אולם מעצם היותו רכב משפחתי אמיתי ולא רק רכב נישה, הוא גם מרווח משמעותית מהמתחרים ומציע מידות גדולות מהמקובל לקטגוריה עם 4.3 מטר באורך, 1.76 מטר רוחב ובסיס גלגלים של 260 ס"מ הגדול בקטגוריה, התורם למרווח הטוב ביותר בספסל האחורי. למרות שהוא איננו נראה גבוה, תתפלאו לשמוע שהוא אף גבוה מהג'וק בס"מ וחצי…
סוזוקי קרוסאובר מבחן דרכים ( wheel )

סוזוקי קרוסאובר מבחן דרכים ( wheel )


תא נוסעים
כניסה לקבינה חושפת סביבת נוסעים מודרנית למראה ונאה מאוד, עם עיצוב נעים לעין. למרות זאת, איכות החומרים לא ממש גבוהה עם פלסטיק קשיח הנעדר חלקים רכים ומכסה את מרבית הדשבורד. איכות ההרכבה לעומת זאת טובה, וכצפוי מסוזוקי, נראה שתחזיק כך גם לאורך שנים ארוכות. המושבים נוחים, הישיבה גבוהה יחסית וקל להגיע לתנוחת נהיגה טובה בעזרת כיוונון של מושב הנהג וההגה. הגרסה האוטומטית הנבחנת כאן, מצוידת כסטנדרט באבזור עשיר וכוללת : בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים, מחשב דרך, מערכת Keyless מלאה הכוללת כניסה והתנעת הרכב ללא מפתח, גלגל הגה בציפוי עור, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, קיפול מראות חשמלי, מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה, מחוון לחץ בצמיגים ו-7 כריות אוויר. תלונות ? בהחלט. מה עם דיבורית מקורית ? רכב המבחן אמנם צויד במערכת מולטימדיה הכוללת גם דיבורית BT, אולם איננו בטוחים שהיא חלופה טובה למערכת המקורית של הרכב. מעבר לכך, מדובר בתא נוסעים מרווח למדי שלא יתקשה לאכלס משפחה ממוצעת וכולל בנוסף גם תא מטען גדול במיוחד ביחס למתחרים עם נפח הטענה של 430 ליטר הצומחים עד 1,125 ליטר עם קיפול המושב האחורי. בתכל'ס בשטח, נכנסה לנו בקלות עגלת תינוק + קניות שבועיות מהסופר בבגאז' ללא כל בעיה מיוחדת.
סוזוקי קרוסאובר מבחן דרכים ( wheel )

סוזוקי קרוסאובר מבחן דרכים ( wheel )


KEYLESS
אנו מתקרבים לרכב המזהה את המפתח שנמצא בתיק, לחיצה קלה על ידית פתיחת הדלת ואנחנו בפנים. אילולא הקודנית, היינו יכולים פשוט ללחוץ על מתג ה- Start ולצאת לדרך. סוזוקי קרוסאובר משווק בארץ עם מנוע בנזין 1.6 ליטר המפיק 120 כ"ס ומומנט מרבי של 15.9 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים חדשה אוטומטית -רציפה בעלת 7 הילוכים ואפשרות להעברת הילוכים באמצעות מתגים מאחורי ההגה. בדומה לכל מיני דגמים חדשים המאמצים את התיבה הרציפה, גם כאן הכל מתנהג על מי מנוחות כל עוד והנסיעה שלכם נורמאלית ולא ספורטיבית. המנוע שקט למדי, העברות ההילוכים אינן מורגשות וכל העסק מתנהג ברוגע ובשלווה. יחד עם זאת, לחיצה בריאה על דוושת התאוצה ביציאה ברמזור לדוגמא, תייצר רעש מוחשי של המנוע בתא הנוסעים ותחושה מעט מוזרה בצבירת המהירות וללא ספק תפגע בחווית הנהיגה ( אך בדומה לכל מתחרה המצוידת בתיבה רציפה). הביצועים עצמם ממוצעים למשפחתית נפוצה עם תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 12.4 שניות וכך גם המהירות המרבית שעומדת על 170 קמ"ש לפי הצהרת היצרן. למרות יעודו של הרכב לחיסכון בדלק ובהחלט לא לביצועים, אחיזת הכביש גבוהה, ולא יהיה קשה לשלוט ברכב גם בנסיעה מהירה יחסית בכבישים מפותלים. לצד אלה, נוחות הנסיעה טובה בד"כ, ולמרות שמעט נוקשה, לא נשמעו תלונות בקרב נוסעים שהתלוו אלינו למבחן. למרות שהיא עונדת את השם המחייב " Crossover ", לא ניסינו לרדת איתה מהאספלט והיא גם לא מיועדת לזה ובוודאי לא תעניק לכם ערך מוסף מעבר למשפחתית ממוצעת. אם תרצו, קיימת בארץ גם גרסת הנעה כפולה שתשפר מעט את המצב. אבל רק מעט, שכן זה יותר 4X4 לכביש.
סוזוקי קרוסאובר מבחן דרכים ( wheel )

סוזוקי קרוסאובר מבחן דרכים ( wheel )


את ההפתעה, סיפק לנו הקרוסאובר דווקא בתחנת הדלק : שילוב הגיר הרציף והמנוע החסכוני, הניבו לנו צריכת דלק של 15.1 ק"מ לליטר בממוצע, בנסיעה שכללה אגב לא מעט תנועה עירונית פקוקה. הקרוסאובר בהחלט מכונית חסכונית, שבידי בעלים אחראים המקפידים על כללי הנהיגה החסכונית, ישיג יופי של צריכת דלק בפועל. לצד זה, הוא גם ידידותי לסביבה עם ציון מרשים של 3 בדרגת הזיהום.
סוזוקי קרוסאובר מבחן דרכים ( wheel )

סוזוקי קרוסאובר מבחן דרכים ( wheel )


לסיכום:

אומרים שאי אפשר לרקוד על שתי חתונות. במקרה שלנו, מוכיח לנו סוזוקי קרוסאובר שבהחלט ניתן, ומציע מכונית מוצלחת ואטרקטיבית הן לסגמנט הג'יפונים והן לקטגוריית המשפחתיות. בצד החובה ניתן למנות עיצוב חיצוני שאמנם מודרני ונאה, אך לא באמת של ג'יפון ואיכות חומרים לא ממש גבוהה בתא הנוסעים, אולם מנגד, הוא מצויד במנוע וגיר מוצלחים שיחסכו לכם הרבה כסף בתחנת הדלק. לזכותו גם תא נוסעים המרווח בקטגורית הג'יפונים ואף שימושי עם נפח תא מטען גדול, אבזור עשיר כסטנדרט ומוניטין ואחריות של מכונית יפנית שיוסיפו לשקט הנפשי ולשמירת הערך והסחירות העתידית. כשמכניסים למשוואה גם את המחיר : 120 אלף שקל ( 110 אלף לידנית ) – הנמוך מכל משפחתית בסיסית, מדובר בשורה התחתונה בתמורה גבוהה לכסף ותעיד על כך קבלת הפנים החמה לה זכתה המכונית בארץ שהפכה את הקרוסאובר למתחרה מאיים במיוחד על הג'וק של ניסאן.