סיטרואן C3 איירקרוס מבחן דרכים

סיטרואן C3 איירקרוס מצטרפת לשוק הקרוסאוברים הקומפקטיים עם עיצוב מפתה, תא נוסעים מרווח מהממוצע, בטיחות מושלמת ואחריות ל-5 שנים. אז מה חסר לה כדי להצליח כאן בשוק התחרותי?

ששי כהן 11 ביול, 2018

קטגוריית ה- B-SUV המרכזת דגמים כמו ניסאן ג'וק, רנו קפצ'ור ופיג'ו 2008, הגיע לשיא מכירות בישראל ב-2016 עם 20,000 מדגמי הג'יפונים הקומפקטיים שנמכרו כאן באותה שנה. בשנה שעברה, בניגוד לצמיחה המרשימה של דגמי הפנאי-שטח בישראל, בעקבות התיישנות משהו של מרבית הדגמים, הקטגוריה הנ"ל הצטמצמה והסתכמה בכ-17,000 יחידות. מתחילת 2018 חלה עליה מחודשת במכירות, עם כ-5,000 מסירות ברבעון הראשון של השנה, הודות לדגמים חדשים כמו סיאט ארונה ויונדאי קונה שהושקו בארץ וזוכים לביקוש גבוה. בחודש שעבר, הצטרפה לשוק הצפוף הזה גם סיטרואן C3 איירקרוס. מה יש לה להציע? יצאנו לבדוק.



ה-C3 איירקרוס הוצגה בעולם בדיוק לפני שנה ומתברגת באופן קצת מוזר מעל ל-C4 קקטוס שהיתה אמורה להיות אחותה הגדולה… בסיטרואן מנמקים את זה שהקקטוס הינו רכב נישה שפותח עם דגש על תקציב רכישה זול, ואילו ה-C3 איירקרוס נועד להתחרות בטובות שבסגמנט, יחד עם מחיר תחרותי. בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, האיירקרוס ללא ספק מהיפים ומיוחדים בקטגוריה, עם עיצוב צעיר ורענן, אופציה לעשרות שילובי צבעים מרהיבים ומראה שלא ניתן להישאר אדיש אליו. בניגוד לקקטוס בעל העיצוב החריג שלא כולם אוהבים, לאיירקרוס עיצוב שסביר שיתחבב על ההמונים.

עיצוב צעיר ורענן, עשרות אפשרויות שילובי צבעים

מרווח מהממוצע 
עם 1.64 מטר גובה, האיירקורס הוא ללא ספק אחד הגבוהים בקטגוריה, ועונה לסעיף אולי הכי חשוב בקרב הרוכשים רכב פנאי, המחפשים אחר תנוחת ישיבה גבוהה. יחד עם 4.15 מטר אורך ו-1.76 מטר רוחב ובסיס גלגלים של 260 ס"מ, הוא מציע תא נוסעים מרווח מהמקובל בסגמנט, לצד שימושיות גבוהה עם שלל תאי אחסון הפזורים בתא הנוסעים ותא מטען בנפח 410 ליטרים, הצומח עד 1,289 ליטרים עם קיפול המושבים האחוריים. מעבר לכך, מדובר גם ברכב בטיחותי עם 5 כוכבים במבחן הריסוק של EuroNcap ולדגם אביזרי בטיחות מקוריים מתקדמים כסטנדרט כמו: התרעה על שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, החלפת אורות אוטומטית וזיהוי תמרורים.

תא מטען בנפח 410 ליטרים

קבינה
כניסה לתא הנוסעים חושפת סביבת נהג ונוסעים מודרנית ומעוצבת במיוחד, בדיוק כמו שסיטרואן יודעים לעשות באופן מסורתי. במקום מושבים קדמיים תמצאו צמד כורסאות נוחות, ומאחור ממוקם ספסל שאינו נראה הכי נוח במבט ראשון, אולם ישיבה עליו מפיגה את החששות. מעבר לכך, ריפודי המושבים מיוחדים, שונים מהמקובל ואף נעימים למגע, ובאופן ייחודי אף ממשיכים ומרפדים גם חלקים מהדשבורד והדלתות. אל אלו מצטרפים: ידית הילוכים אוטומטית שמעוצבת כמו גיר ידני, בלם יד בעיצוב מתקדם ופתחי מיזוג והגה עם ציפוי בצבעים נועזים שידאגו שלא תשתעממו מהר מהרכב. בסעיף השלילה, איכות הפלסטיקה לא גבוהה במיוחד עם ריבוי משטחי פלסטיק קשיח, ומערכת המולטימדיה המקורית עם מסך ה-"7, מחליפה כמעט את כל המתגים ברכב ולא תמיד נוחה לתפעול מהיר תוך כדי נסיעה.

תא נוסעים מעוצב ונעים מאוד לשהייה

האבזור עשיר כבר מרמת הגימור הבסיסית  "FEEL" עם חישוקי "16 קלים, שמשות אחוריות כהות, מולטימדיה עם מסך "7, מצלמת רוורס, מראות מתקפלות חשמלית, חיישן אורות, בקרת שיוט, תאורת LED ליום ועוד.  רכב המבחן שהגיע ברמת הגימור הגבוהה יותר " SHINE" כלל גם מראה פנימית מתכהה נגד סינוור, כניסה והתנעה ללא מפתח, מערכת ניווט מקורית (באנגלית), משטח טעינה אלחוטית לסמארטפון, מושבים אחוריים הנעים על מסילה, חישוקי "17 קלים ועוד.


על הכביש
מתחת למכסה המנוע מצוייד האיירקרוס באותה יחידת כח וותיקה ומוכרת מדגמים נוספים של פיג'ו-סיטרואן, הכוללת מנוע טורבו 3 צילינדרים המפיק 110 כ"ס ו-20.5 קג"מ, המתקבל כבר מ-1,500 סל"ד, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים מתוצרת AISIN היפנית. על הכביש מציעה המכונית אופי זריז, עם תחושה של מכונית חזקה ממה שמספרים הנתונים על הנייר (11.8 שניות ל-100 קמ"ש), אך תחת עומס היא גם מייצרת רעשי מנוע מוחשים בתא הנוסעים ואופי מעט מחוספס ביציאה מהמקום. אל אלו מצטרפים נוחות נסיעה טובה במרבית סוגי הכבישים, אמנם לא משהו מפנק בסגנון של הקקטוס, אך עדיין מעט מעל לממוצע בקטגוריה, ואחיזת כביש בטוחה גם בנסיעות יחסית מאומצות בכבישים מפותלים. צריכת הדלק במבחן עמדה על כ-11.5 ק"מ לליטר בממוצע, בתנאים שכללו גם הרבה נסיעות עירוניות.

מנוע צמיחה לסיטרואן
בלובינסקי היבואנית, מעריכים שה-C3 איירקרוס יהיה הדגם הפרטי המבוקש ביותר של המותג בארץ. במחיר החל מ-121,900 שקל לדגם ה- FEEL הבסיסי ו-127,900 שקל לדגם ה- SHINE המאובזר ביותר, הוא מצד אחד זול משמעותית מדגמים כמו הונדה H-RV ויונדאי קונה, אך מצד שני מעט יקר יותר מסיאט ארונה שכרגע מובילה את הטבלה. לזכותו עיצוב בולט מהיפים בקטגוריה, תא נוסעים מרווח מהמקובל, בטיחות מושלמת ויחידת כח מודרנית. בסעיף החובה: הוא מעט רועש תחת מאמץ וצריך להתגבר על מוניטין צרפתי לא ממש אהוד במחוזותינו. לזה אגב, יש תשובה מצד היבואן, עם אחריות מלאה של 5 שנים לרכב, המביעה את אמון היצרן באמינות הרכב.
בעד: עיצוב חיצוני ופנימי, בטיחות, מרווח ושימושי נגד: מחיר כניסה גבוה יחסית לסיכום: ג'יפון סטייליסטי