עושה בית ספר לסיניות? פולקסווגן ID.5 במבחן

פולקסווגן ID.5 מצטרף לרכבי הפנאי החשמליים עם עיצוב ספורטיבי דמוי קופה, יחידת כח חזקה שהגיעה מאאודי, אבזור עשיר והבטחה לטווח נסיעה עד 546 ק"מ. האם זה מספיק כדי להתמודד מול טסלה מודל Y והסיניות?

ששי כהן 01 ביול, 2024
פולקסווגן ID.5

יותר משנתיים לאחר שהושקה בעולם נחתה סוף סוף פולקסווגן ID.5 בישראל, גרסת הקופה הספורטיבית של ה-ID.4 ואחות חורגת לאאודי Q4 ספורטבק, סקודה אניאק קופה וקופרה טווסקאן. בפולקסווגן מספרים שעבדו קשה עם היצרן לתמחר את הדגם תחרותי בארץ, ועם תג מחיר התחלתי של 256,900 שקל, היא זולה במפתיע ב-20,000 שקלים מהאחות החורגת מבית סקודה, ולא פחות מ-89,000 שקלים מהאחות מבית אאודי. אגב עשרות מה- ID.5 הגיעו לארץ בשנתיים האחרונות בחסות היבוא המקביל, עם מחיר מחירון רשמי (לפני הנחות) של 359,000 שקל בתחילת הדרך ואשתקד עם מחיר שירד ל-295,000 שקל. עכשיו בחסות היבוא הרשמי היא לא רק זולה דרמטית מהיבוא המקביל, אלא גם מצוידת במנוע החדש והחזק יותר. תזכורת נוספת לכך שהיבוא המקביל לא תמיד בא להוזיל לנו את המחירים, אלא להניב רווחים מוגזמים.


עיצוב דמוי קופה

ה-ID.5 מבוססת כאמור על ה-ID.4 המוכרת אך מציעה מרכב אתלטי וספורטיבי יותר למראה, כאשר החל מקו הדלתות האחוריות הגג משתפל לאחור ויוצר מראה דמוי קופה מרהיב למראה, עם אחד הישבנים הנאים למראה בקטגוריית רכבי הפנאי החשמליים, המשתלבים בו ספוילר ותאורת LED אחורית מקורית התורמים למראה הספורטיבי. התוצאה משביעת רצון עם אחד מרכבי הפנאי המרשימים למראה הנעים כרגע על כבישי ישראל, והדגם מוצע ב-2 רמות גימור לבחירה, כאשר כבר מגרסת הכניסה "Pro" האבזור החיצוני עשיר וכולל חישוקי "19 קלים, תאורה היקפית מלאה מסוג LED, פנסי IQ.Light (מטריקס לד) מתקדמים בחזית המספקים ראות מעולה בלילה, חיישני חניה היקפיים, מצלמות 360 מעלות, ידיות פתיחת דלתות מסוג "Touch" שמשות אחוריות מושחרות, דלת תא מטען חשמלית ועוד. תא המטען בנפח נדיב של 549 ליטר וכולל רצפה כפולה ותא אחסון נוסף מלמטה, אך גלגל רזרבי נעדר מהמפרט.

תא נוסעים מעודכן

בתוך הקבינה מציעה המכונית את סביבת הנהג והנוסעים המוכרת מה-ID.4, בתוספת עדכונים קוסמטיים קלים שעברה המכונית כדי לטפל בנקודות תורפה שהפריעו ללקוחות. סביבת הנהג והנוסעים מציעה אווירה נעימה, איכות ההרכבה והחומרים מרשימה לטובה והדגם מתאפיין במולטימדיה חדשה עם מסך מגע שצמח ל-"12.9 וכולל את מערכת ההפעלה החדשה של היצרן, עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, אך ללא תמיכה מלאה בשפה העברית. גם ממשק המגע של בקרת האקלים ועוצמת השמע מתחת למסך עודכנו וזכו סוף סוף לתאורה בשעות החשיכה. אל אלו מצטרפים לוח שעונים דיגיטלי "5.3 שמספק את המידע הנחוץ בנהיגה, ידית הילוכים אלקטרונית מאחורי ההגה ושלל תאי אחסון שימושיים בחלל הרכב.

פולקסווגן ID.5

האבזור נדיב וכולל בקרת אקלים דיגיטלית עם 3 אזורים, משטח טעינה אלחוטי לנייד, כניסה והנעה ללא מפתח, מושבי נוחות קדמיים מתכווננים חשמלית עם זכרונות וחימום, הגה מחומם, תאורת אווירה בשלל גוונים, בלם יד חשמלי וריפודי מושבים משולבים אלקנטרה ועור. הודות לבסיס גלגלים של 277 ס"מ ושלדה ייעודית לדגמים חשמליים, המרווח לנוסעים מאחור מצוין, עם המון מקום לרגליים ורצפה שטוחה, ואלו נהנים גם מבקרת אקלים נפרדת, צמד יציאות USB Type C, תאורה אישית ומשענת יד מרכזית עם צמד מחזיקי כוסות.

בתמורה ל-30,000 שקלים, תוכלו לקבל את רמת הגימור הגבוהה יותר, הכוללת גם גג זכוכית פנורמי עם וילון חשמלי, מושבי ספורט קדמיים, חישוקי גלגלים "20 ומערכת שמע יוקרתית מתוצרת Harman&Kardon.

פולקסווגן ID.5

ביצועים משודרגים

בשונה מה-ID.4, הדגם החדש מיובא לארץ עם יחידת הכח החשמלית החזקה יותר של היצרן אותה פגשנו לאחרונה גם באאודי Q4 המעודכן ובקופרה טווסקאן שתגיע לכאן במהלך השנה הבאה. ההספק כאן צמח מ-204 כ"ס ל-286 כ"ס, והביצועים שודרגו משמעותית עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ"ש. יחד עם זאת, למרות מפרט הביצועים הנאה ופלטפורמת ההנעה האחורית, לא מדובר כאן באיזה רכב פנאי ספורטיבי, אלא ברכב פנאי חזק ומהיר למדי, המצליח לשלב בין ביצועים נאים לנוחות נסיעה גבוהה יחסית (למרות משקל עצמי של 2.2 טון), עם מערכת מתלים שמצליחה רוב הזמן להתמודד היטב עם האספלט הישראלי. מי שינסה לקחת אותה לנהיגה מאתגרת וספורטיבית בכבישים מפותלים, יגלה מהר מאוד את מגבלות האחיזה שלה ושהיא לא מיועדת למשחקים מהסוג הזה, אך עבור מרבית הלקוחות הפוטנציאליים היא תהיה ללא ספק מכונית מהנה. יש לציין גם שלמרות שמדובר ברכב גדול יחסית, הודות לקוטר סיבוב קטן מהמקובל, התנועה בתוך העיר הצפופה והיכולת לבצע פרסה בקלילות, הופכים את המכונית לשדה עירונית כאילו היה מדובר בפולו הקטנה.

פולקסווגן ID.5

יחד עם סוללת 82 קוט"ש מבטיחה ה-ID.5 טווח נסיעה של 522 ק"מ בגרסת הכניסה (546 ק"מ בגרסה המאובזרת), אך כדי להתקרב לנתוני היצרן תצטרכו לנהוג באיפוק, במצב נהיגה "Eco" עם שימוש נרחב ברגנרציה וראייה מושכלת קדימה של הכביש והתנועה. במקרה הזה, השגנו בגרסת הכניסה שנבחנת כאן צריכת חשמל של 17.7 קוט"ש ל-100 ק"מ שתורגמה לטווח נסיעה במציאות של 460 ק"מ. במרבית הזמן אגב, תוכלו לנהוג עם דוושה אחת וכמעט ללא שימוש כלל בדוושת הבלמים, אולם כדי להגיע לעצירה מלאה תצטרכו להיעזר תמיד בלחיצה קלה על דוושת הבלמים וחבל שלא הלכו עם זה עד הסוף. כמו כל חשמלית איכותית אחרת, מדובר במכונית שקטה במיוחד, חלקה ונטולת ויברציות.

בטיחות

אבזור הבטיחות כולל את חבילת הבטיחות המתקדמת המעודכנת של היצרן, המגיעה לשמחתנו כסטנדרט בשתי רמות הגימור וכוללת בלימה אוטומטית בעת חירום עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, בקרת ומניעת סטייה מנתיב, מערכת אקטיבית המסייעת בזיהוי רכב ב"שטח מת", בקרת שיוט אדפטיבית עם מערכת Travel Assist החדשה, 7 כריות אוויר ועוד, ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

פולקסווגן ID.5

אלטרנטיבה מעניינת לסיניות

פולקסווגן ID.5 הוא רכב פנאי חשמלי מרשים מאוד ומהטובים ביותר לדעתי שמוצעים כעת בישראל. לזכותו עיצוב חיצוני אתלטי ומפתה, תא נוסעים מרווח, איכותי ומצויד היטב כבר מגרסת הכניסה, ויחידת הנעה מתקדמת הכוללת שילוב מוצלח של ביצועי טובים, המשולבים בנוחות נסיעה טובה וטווח נסיעה מרשים המגובים בבטיחות מלאה. בגרסה המחודשת שהגיעה לישראל, טיפלה פולקסווגן בשלל בעיות קטנות בתא הנוסעים, ונדמה שמבחינת הנדסת אנוש והקפדה גם על הדברים הקטנים, יש כאן רכב פנאי אירופאי חשמלי שיכול ללמד את הסינים לפחות דבר אחד או שניים. בסעיף השלילה, בעידן בו שלל מותגים מהמזרח מתגאים באחריות נדיבה לרכב שמגיעה לעתים ל-7 שנים, לפולקסווגן אחריות מלאה לרכב ל-3 שנים בלבד ולמרות שהתמחור שלו תחרותי ביחס לדגמים האירופאיים המתחרים, מול טסלה מודל Y, הסיניות וכמה דגמים נוספים, מחירו ההתחלתי שמתחיל כעת ב-256,900 שקלים ימנע ממנו להפוך ללהיט מכירות מקומי. מי שכן יסכים לשלם את הפרמיה הנוספת, יזכה למכונית חשמלית איכותית, נעימה וטובה מהממוצע.

Audi

עוד ממבחני דרכים

אאודי Q4 אי טרון
פולקסווגן טיגואן אולספייס

פולקסווגן טיגואן אולספייס