מותג פולקסווגן בתנופת התחדשות בישראל: בשבועות האחרונים הושקו בארץ הגולף המחודשת, הדור החדש של הטיגואן ולראשונה גם הטאיגו, ואלו מצטרפים לדגמי ה-ID.5 וה- T-Roc שהגיעו לארץ מתחילת השנה, לצד הדגמים הוותיקים אשר סייעו למותג לצמוח ב-19.6% במכירות עם 3,271 מסירות ב-7 החודשים הראשונים של השנה, שמיקמו אותה במקום ה-14 בטבלת המסירות (מתוך 72 מותגים המשווקים כיום בארץ!). בשבועות הקרובים עשוי לנחות כאן גם ה-T קרוס המחודש, ומי שעזבה אותנו לצערנו זו הפולו, משום שהייצור שלה עבר למפעל בדרום אפריקה, והיא סובלת מתוספת של 7% מכס ועלויות הובלה גבוהות יותר שהפכו אותה ללא רלוונטית לארץ.
פולקסווגן טיגואן הוא ה-SUV המצליח ביותר של היצרן ומאז הצגת הדור הראשון שלו ב-2007 נמכרו ברחבי העולם לא פחות מ-7.6 מיליון רכבים, נתון אשר הפך אותו לאחד מדגמי ה-SUV המצליחים ביותר בעולם. ב-2018, הדור השני שלו גם הפתיע כאשר הפך לרכב הפנאי הנמכר ביותר בעולם, ורבים סמלו אותו כיורש המודרני של הגולף, המכונית המצליחה של פולקסווגן בעולם לאורך השנים, אולם מתחילת השנה הגולף המחודשת הסתערה מחדש על השוק האירופאי וממוקמת שם כיום במקום השני והמכובד.
הדור השלישי של הטיגואן נחת בארץ בחודש החולף ומחליף את הדור היוצא ששווק כאן מאז 2017. הדגם פותח על פלטפורמת ה-MQB-EVO המשודרגת המציעה מעתה גם תמיכה ביחידות הנעה היברידיות-חשמליות, ומתהדר בעיצוב חדש לחלוטין שמצליח להיראות חדשני ומודרני ומבלי להיגרר להצטעצעויות מיותרות. עם 4.54 מטר לאורך, 1.84 מטר רוחב ו-1.64 מטר גובה, הוא אפילו צמח בכמה ס"מ בממדים ומספק כעת את אחד מתאי הנוסעים המרווחים בקטגוריה, לצד תא מטען ענק בנפח 652 ליטר הכולל גם גלגל רזרבי.
הדגם משווק בארץ ב-3 רמות גימור לבחירה כאשר כבר מרמת הגימור הבסיסית "Life" האבזור עשיר משמעותית ביחס לדגם היוצא וכולל מבחוץ תאורה היקפית מסוג LED, פנסי מטריקס LED בחזית המספקים ראייה משובחת בשעות הלילה ובטיחות מוגברת, חיישני חניה היקפיים, מצלמות 360 מעלות ומערכת לביצוע חניה אוטומטית חדשה הפועלת הפעם באופן מלא (מעבירה גם לרוורס או דרייב בשעת הצורך ואינה דורשת את התערבות הנהג), ואל אלו מצטרפים גם חישוקי "18 קלים, שמשות אחוריות מושחרות, קיפול מראות חשמלי וכניסה והנעה ללא מפתח. רמת הגימור השניה "R-Line" מוסיפה גם חבילת עיצוב ספורטיבי חיצונית, חישוקי "19, וו גרירה מתקפל וגג זכוכית פנורמי חשמלי. רמת הגימור הבכירה "R-Line Plus" מוסיפה גם חישוקי "20. בולט בחסרונו תפעול חשמלי לדלת תא המטען שנעדר מכל רמות הגימור.
כניסה לקבינה חושפת עיצוב חדש לחלוטין עם קריצה לעולמות הפרמיום, רק חבל שרכב המבחן צויד בתא נוסעים בו הצבע השולט אפור, מה שגרם לתחושה מעט קודרת וזולה יותר למרות שהוא מצויד היטב. בפרסומי היצרן ניתן לראות את הרכב עם שילובי צבעים בהירים יותר התורמים לאווירה נעימה ויוקרתית יותר. המושבים נוחים ומפנקים, תנוחת הישיבה גבוהה, הראות לצדדים טובה והמרווח מכובד עם בסיס גלגלים של 268 ס"מ המספק גם מרווח מכובד לנוסעים מאחור, כאשר הספסל האחורי מפוצל ונע על מסילה לטובת הגדלת המרווח לרגליים על-חשבון נפח תא המטען בשעת הצורך ולהפך. בין החידושים: ידית הילוכים אלקטרונית שעברה למיקום מוצלח יותר מאחורי ההגה, צמד משטחי טעינה אלחוטיים לניידים, חוגה חכמה בקונסולה המרכזית המשרתת את מערכת השמע ובורר מצבי הנהיגה ואיכות חומרים ששודרגה. החל מגרסת הכניסה תקבלו גם: לוח שעונים דיגיטלי מלא "10.25, מסך מולטימדיה "12.9 (במקום "8 עד כה) הכולל גם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, חימום מושבים קדמיים והגה, תצוגה עלית של נתונים על השמשה הקדמית, בלם יד חשמלי ועוד, כאשר הרוכשים בשלב ההשקה זוכים גם למערכת שמע איכותית מתוצרת Harman&Kardon שלאחר מכן תגיע רק ברמת הגימור הגבוהה. רמת הגימור הבכירה כוללת גם: מסך מולטימדיה "15, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, מחוממים, מאווררים ועם פונקציה של מסאז' וריפודי עור למושבים.
בשלב הראשון מיוצר הטיגואן החדש רק בגרסת בנזין הכוללת את מנוע הטורבו 1.5 ליטר ארבעה צילינדרים המוכר של היצרן, המפיק 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית DSG עם 7 הילוכים והנעה קדמית. החידוש העיקרי הוא תוספת של מערכת היברידית מתונה התורמת קלות לחיסכון בדלק, פליטת מזהמים נמוכה יותר והתנעה שקטה לחלוטין. גרסת 2.0 ליטר צפויה להגיע בהמשך, אך גרסת הפלאג-אין החדשה המבטיחה נהיגה חשמלית לטווח שנע סביב ה-100 ק"מ לא צפויה להגיע לארץ משום שהמיסוי המוטל עליה הפך אותה ללא רלוונטית לשוק המקומי.
על הכביש מספק הטיגואן התנהגות כביש טובה המשולבת באחיזת כביש גבוהה כמו שהתרגלנו לפגוש בדגמי היצרן, כאשר נוחות הנסיעה מעט קשיחה, אך צפויה להיות נעימה יותר החל מרמת הגימור השניה המצוידת במערכת מתלים אדפטיבית מהדור החדש של היצרן, הכוללת בולמי זעזועים עם שסתום כפול הדוגמים את הכביש 200 פעם בשניה ומתאימים את תגובת הבולמים בהתאם לאיכות האספלט. הביצועים נאים עם 9.1 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 201 קמ"ש, אם כי כבר הרבה פחות מרגשים בעידן החשמליות ובהחלט היינו שמחים לקבל ברמת המחיר של הרכב הזה כבר מנוע חזק יותר, אם כי חשוב להדגיש שהמכונית מרגישה זריזה גם כאן ואפילו מהנה לנהיגה בכבישים הרריים ומפותלים. לרוב מדובר גם במכונית שקטה למדי ורעש המנוע חודר לתא הנוסעים בעיקר בנהיגה ספורטיבית מאומצת. את ימי המבחן סיימנו עם צריכת דלק משולבת של 12.1 ק"מ לליטר בממוצע, אך בנהיגה רגועה ברובה וזה נתון בהחלט מכובד שאף קרוב להצהרת היצרן (14.9 ק"מ לליטר).
החל מ-217,900 שקל
פולקסווגן טיגואן החדש הוא ללא ספק טוב יותר מהדור היוצא ובכלל מתברג בצמרת רכבי הפנאי המשפחתיים בארץ המונעים בדלק. לזכותו עיצוב חיצוני אלגנטי ונאה, תא נוסעים איכותי ומרווח, אבזור עשיר משמעותית כבר מגרסת הכניסה ביחס לדור היוצא ויחידת כח המשלבת ביצועים נאים המשולבים בצריכת דלק נמוכה יחסית ונוחות גבוהה. יחד עם זאת, במחיר החל מ-217,900 שקל לדגם הכניסה, או 255,000 שקל לרמת הגימור האמצעית ועד 265,000 שקל לרמת הגימור הבכירה, מדובר כיום באחד מרכבי הפנאי המשפחתיים היקרים ביותר בארץ. נכון גם שהמתחרים התייקרו משמעותית, אולם נדמה שבמחיר הזה, סביר להניח שלהיט מכירות מקומי הוא לא יהיה ומרבית המכירות שלו יגיעו ככל הנראה מלקוחות פולקסווגן הוותיקים המפגינים לרוב נאמנות גבוהה למותג.