לפני קצת יותר משנה, הצטרפה גם חברת UMI, יבואנית שברולט, איסוזו וקדילאק, לגל הרכבים הסיניים עם התחלת שיווקו של מותג FORTHING, חטיבת רכבי הנוסעים מהדור החדש של ענקית הרכב הסינית דונגפנג. אף שהמותג קיים משנת 2001, בשנים האחרונות הוא עבר שינוי כיוון אסטרטגי משמעותי, במסגרתו הושקעו מיליארדי יואן בפיתוח רכבים חשמליים והיברידיים, מתוך מטרה לחדול לחלוטין מייצור מנועי בעירה פנימית עד 2027.
אגב, השם FORTHING הוא הרכב של המילים Forth (קדימה) ו-ing (תנועה מתמשכת) כלומר "להתקדם כל הזמן". הדגם הראשון שהושק בישראל היה רכב הפנאי המשפחתי Friday, ולאחרונה הצטרף אליו דגם הסדאן החשמלי S7, שמכוון גבוה לא רק מול טסלה מודל 3, יונדאי איוניק 6 ו-BYD סיל, אלא בזכות תמחור אגרסיבי כעת של 159,990 שקל, גם מול משפחתיות פופולריות כמו יונדאי אלנטרה וסקודה אוקטביה.
מבחוץ
ה-S7 נבנתה על פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי ומציעה עיצוב יוקרתי-אלגנטי במרכב סדאן באורך 4.93 מטרים, עם בסיס גלגלים נדיב של 293 ס"מ המסייע לתא נוסעים מרווח במיוחד. העיצוב החיצוני כולל תאורת LED היקפית, חזית אטומה, חישוקי 19 אינץ' אווירודינמיים, גג זכוכית פנורמי, ידיות פתיחת דלתות נשלפות "פופ-אפ" ודלת תא מטען חשמלית, אשר יחד עם הממדים הנדיבים מספקים נוכחות שקשה להתעלם ממנו ברחוב. משלים את ההופעה: לוגו האריה החדש של הרכב, סמל למלך האריות וביטוי לעוצמה, ביטחון, ואומץ לצעוד קדימה.
תא נוסעים
בתוך הקבינה סביבת נהג ונוסעים שאינה מביישת מותגי פרמיום. העיצוב נקי ומשדר טכנולוגיה עם לוח מחוונים דיגיטלי "8.8 ומסך מולטימדיה מרכזי בגודל "14.6, הכוללת גם קישוריות אלחוטית ל-Android Auto ו-Apple CarPlay (בכפוף למכשירים תומכים). המושבים תומכים ונוחים וכוללים ריפודי עור טבעוני בצבע קרם (ברכב המבחן) שתורם לאווירה המכובדת. איכות החומרים וההרכבה עושים רושם טוב כפי שפגשנו כבר בלא מעט סיניות, והאבזור עשיר כסטנדרט וכולל בין השאר מושבים קדמיים מחוממים ומתכווננים חשמלית, פונקציית "כניסה נוחה", אוורור וזכרונות למושב הנהג, משטח טעינה אלחוטי 50W, בקרת אקלים דיגיטלית עם פתחי מיזוג אחוריים, שלל יציאות USB ואפילו וילון לגג הזכוכית. גם המרווח לנוסעים מאחור נדיב וכולל רצפה שטוחה שמפנה המון מקום גם לרגלי הנוסעים.
יחידת כח
יחידת הכח כאן כוללת הנעה אחורית ומנוע חשמלי המפיק 209 כ"ס ו-31.6 קג"מ, המספק תאוצה מרשימה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.67 שניות, נתון המהיר כמעט משל כל מכונית משפחתית או מנהלים בארץ, ומבלי להיגרר ליומרות ספורטיביות מיותרות. לרכב ארבעה מצבי נהיגה לבחירה: החל ממצב רגוע וחסכוני דרך מצב רגיל, ועד לשני מצבי ספורט. הנסיעה כצפוי מרכב חשמלי, שקטה ונטולת רעידות, ומערכת המתלים האחורית מסוג Multi-Link, יחד עם כיול רך למתלים, תורמים לנוחות מרשימה. אחיזת הכביש טובה, אך בנהיגה מאומצת בכבישים מפותלים התברר כי אין כאן שאיפות דינמיות מיוחדות, וזה לא בהכרח חסרון. הסוללה בקיבולת של 56.8 קוט"ש מעניקה טווח רשמי של עד 420 ק"מ לפי תקן WLTP. טעינה ביתית (AC) בהספק 6.6 קוט"ש אורכת סביב ה-9 שעות, בעוד שעמדת טעינה מהירה (DC) בהספק של עד 120 קילוואט מאפשרת טעינה מ-30% ל-80% תוך כ-25 דקות בלבד. במהלך המבחן התרשמנו גם מהיעילות האנרגטית הגבוהה של הרכב, ולא מעט בזכות העיצוב האווירודינמי היעיל, צריכת החשמל עמדה על 14.7 קוט"ש ל-100 ק"מ, נתון שתורגם לטווח ריאלי של כ-386 ק"מ. גם הבלימה הרגנרטיבית עובדת לא רע ומצמצמת משמעותית את השימוש בדוושת הבלמים, אולם לעצירה מוחלטת תזדקקו עדיין ללחוץ על דוושת הבלם. בסעיף הבטיחות, הרכב מצויד במערכות בטיחות מתקדמות הכוללות: 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעות שטח מת ותנועה חוצה מאחור ועוד, אך המכונית טרם נבחנה במבחן הריסוק האירופי, נקודה שעדיין דורשת תשובה. נקודת זכות נוספת: אין כאן את מפגעי הרעש מהתרעות קוליות שפוקדות לא מעט רכבים מודרניים, ואפילו הצליל הווירטואלי המיועד למהירויות נמוכות ניתן לשמחתנו לביטול.
תג מחיר שובר שוק
מחיר המחירון של פורת'ינג S7 עומד על 179,900 ש"ח, המחיר האטרקטיבי בקטגוריה, אך כעת מוצע הדגם במחיר מבצע של 159,990 ש"ח, מה שהופך אותו לכמעט מציאה פרועה בענף. למי שברשותו חניה פרטית ואפשרות להתקין עמדת טעינה, מדובר בהזדמנות נדירה ליהנות ממכונית משפחתית חשמלית, מאובזרת ומרווחת ומהמקובל, עם עלויות תחזוקה נמוכות במיוחד ובמחיר הנמוך ממחירה של מכונית משפחתית עממית המונעת בדלק. מעבר למחיר, הרוכשים ייהנו גם מראש שקט: אחריות יצרן מלאה ל-5 שנים או 150,000 ק"מ, ואחריות לסוללה ל-8 שנים או 150,000 ק"מ, המגובים ע"י חברת UMI, אחת מהיבואניות הוותיקות בישראל, המבטיחה גם פריסה ארצית של למעלה מ-20 מרכזי שירות.