קיה פותחת את חגיגות ה-80 ומשיקה את ה-EV9 בישראל

קיה EV9 הינו רכב פנאי חשמלי גדול (6-7 מושבים) שהספיק לזכות כבר בשלל תארים מכובדים ביניהם "מכונית השנה בעולם 2024". הדגם יוצע בגרסאות הנעה אחורית או כפולה לבחירה, עם אבזור עשיר וטווח מרשים אך המחיר רחוק מלהיות עממי.

ששי כהן 28 במאי, 2024
EV9 בישראל

השנה יחלפו 80 שנה מאז שנוסדה חברת קיה והשנה מתחילה קיה בחגיגות ה-80 למותג שהפך לאחד המותגים המבוקשים ביותר בעולם בעשור האחרון. הבוקר, השיקה טלקאר היבואנית בישראל את קיה EV9, מכונית הדגל החשמלית של היצרן, שמצטרפת לסגמנט רכבי הפנאי החשמליים 7 מושבים, שם אין לה ממש מתחרים כיום, ומולה יעמדו מרצדס EQB הקטנה וחלשה יותר, טסלה מודל X היקרה והחזקה יותר, לצד שלל דגמי בנזין או הייבריד.


ה-EV9 הוצגה בעולם לפני כשנה ותוך זמן קצר הספיקה לקטוף שלל תארים נכספים, לרבות "מכונית השנה בעולם ל-2024" ו- "החשמלית הנבחרת בעולם ל-2024". הדגם מציג את שפת העיצוב החדשה של היצרן, אותנו ראינו בדגם שני גם בשבוע שעבר עם ה-EV3 החדשה, ובכל הנוגע לעיצוב, מציעה ה-EV9 עיצוב מתקדם וחללי משהו, שאינו דומה לשום דבר אחר שנע על הכביש, וללא ספק יבלוט וייצור עניין, ולא רק בשל הממדים החיצוניים הענקיים, עם מרכב באורך 5.01 מטר, רוחב של 1.98 מטר, גובה של 1.75 מטר (1.78 מטר בגרסת ההנעה הכפולה) ובסיס גלגלים ענק של 310 ס"מ, המציע מרווח מכובד לכל הנוסעים בשלושת שורות המושבים.

הדגם שפותח על פלטפורמת ה-E-GMP הייעודית של קונצרן יונדאי-קיה לדגמים חשמליים, יוצע בארץ ב-2 גרסאות הנעה לבחירה: "פרמיום" הכוללת הנעה אחורית ומנוע חשמלי בודד, המפיק 203 כ"ס ומאפשר תאוצה ל-100 קמ"ש ב-9.4 שניות, לצד מהירות מרבית של 185 קמ"ש וטווח נסיעה מרשים עד 563 ק"מ בתקן ה-WLTP המתאפשר בין השאר הודות לסוללה בקיבולת 99.8 קוט"ש.

מעליו תוצע ה-EV9 GT Line הספורטיבית מעט יותר למראה (פגושים, יחידות תאורה קדמיות שונות וחישוקי "21 במקום "19), הכוללת צמד מנועים חשמליים המפיקים 384 כ"ס ומספקים גם הנעה כפולה. התאוצה ל-100 קמ"ש עומדת כאן על 5.3 שניות, המהירות המרבית על 200 קמ"ש וטווח הנסיעה מרשים גם הוא עם 505 ק"מ בתקן ה-WLTP המתאפשר גם הוא הודות לסוללה בקיבולת 99.8 קוט"ש. צמד הדגמים מצוידים בטכנולוגיית טעינה 800V המאפשרת טעינה אולטרה מהירה על 350 קילוואט.

EV9 בישראל

בתא הנוסעים מציעה המכונית סביבת נהג ונוסעים המטשטשת שוב את הפער בין מותגים עממיים ליוקרתיים, עם תא נוסעים מעוצב בסגנון "נקי", אם איכות חומרים והרכבה גבוהים ביותר, שילוב צבעים לבחירה כנהוג בדגמי פרמיום, והמון מרחב לנוסעים. האבזור עשיר כבר מגרסת הכניסה וכולל תאורה היקפית מלאה מסוג LED, מצלמות 360 מעלות, גג זכוכית פנורמי חשמלי עם ווילון חשמלי, דלת תא מטען חשמלית, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, מחוממים ומאווררים, משטח טעינה אלחוטי לנייד, תאורת אווירה בשלל צבעים, שורת מושבים שניה עם מושבים מחוממים ומאוווררים, בקרת אקלים נפרדת עם 3 אזורי אקלים ופתחי מיזוג לכל שורות המושבים, ריפודי עור טבעוני, לוח שעונים דיגיטלי "12.3, מסך מולטימדיה "12.3, מסך נוסף "5.3 לשימוש בקרת האקלים והבטחה לשימוש נרחב בחומרים ממוחזרים.

EV9 בישראל

ה-EV9 מצוידת בכל מערכות הבטיחות המתקדמות הפופולריות כיום בשוק, והדגם כבר הספיק לזכות בציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי, לצד רמת אבזור בטיחותי מקומית 7.

גרסת ה-GT-Line כוללת בנוסף גם תצוגה עלית של הנתונים על השמשה הקדמית, חישוקי "21, פנסי מטריקס LED בחזית, מערכת שמע משודרגת של Meridian עם 14 רמקולים ומגבר, הגה מתכוונן חשמלית, כושר גרירה גבוה משמעותית ועוד.

EV9 בישראל

מחיר קיה EV9 אינו זול, אך אינו שונה מהמקובל כיום בקטגוריה ויחל מ-429,000 שקלים לגרסת ההנעה האחורית ו-489,000 שקלים לגרסת ההנעה הכפולה. הדגם ישווק עם אחריות מלאה ל-3 שנים ללא הגבלת ק"מ ואחריות לסוללה ל-7 שנים או עד 150,000 ק"מ, כאשר מרווח הטיפולים עומד על אחת לשנתיים או 30,000 ק"מ. 

מעוניינים בנסיעת מבחן ל-EV9 וקבלת הצעת מחיר מסודרת, כולל אפשרויות מימון וטרייד לרכביכם הישן? הכניסו פרטים כאן

לייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים ונציגנו יחזור אליכם