קיה פיקנטו 2017 במבחן דרכים

קיה פיקנטו, מלכת המכירות של סגמנט המיני והמכונית הנמכרת ביותר בישראל בשנים האחרונות, בדור חדש המבטיח לעשות הכל טוב יותר. מבטיח וגם מקיים?

ששי כהן 07 באפר, 2017
קיה פיקנטו 2017 ( צילום:רונן טופלברג)

מלכת המכירות
כמעט 60 אלף מדגמי קיה פיקנטו נמכרו בישראל מאז שנחת הדגם בארץ במחצית 2011, נתון מדהים שהפך את הפיקנטו לא רק למכונית המיני הנמכרת ביותר בארץ בהיסטוריה, אלא גם למכונית הנמכרת בישראל בחמש שנים האחרונות. לא משפחתית, לא ג'יפון. אלא מכונית מיני. בניגוד למקובל שעם השנים והוותק, המכירות פוחתות עקב שלל מתחרים חדשים שנכנסים לשוק, במקרה של הפיקנטו המכירות המשיכו לצמוח. אשתקד עוד מסרה הפיקנטו יותר מ-13 אלף מכוניות, וברבעון הראשון של השנה כאשר המחליפה היתה כבר ברקע, נמסרו לא פחות מ-3,949 מדגמי הפיקנטו בארץ, רובם מהדור היוצא.



קיה פיקנטו 2017 ( צילום:רונן טופלברג) קיה פיקנטו 2017 ( צילום:רונן טופלברג)
וכמה שהשוק הישראלי קטן במונחים עולמיים, ישראל היא שוק מאוד חשוב עבור הפיקנטו גם בעולם: 1 מתוך 10 מכוניות שנמכרו בעולם מהדור היוצא של הפיקנטו, היתה מיועדת לישראל. לרוב, כאשר מושק דור חדש למכונית בחו"ל, לוקח לו מספר חודשים לפחות להגיע לארץ. במקרה של הפיקנטו החדשה, היא הושקה בארץ במקביל להשקת הדגם בתערוכת ז'נבה בחודש החולף. כבוד לביצועי השוק הישראלי.
מה נשתנה ?
מפגש במציאות עם הדור השלישי של הפיקנטו, חושף את אותם קווי עיצוב מוכרים של הדור היוצא, אשר עברו ליטושים ועדכונים שונים, כשעיקר השינויים החיצוניים מתרכז בעיצוב חדש לחלוטין לחזית הרכב, הכולל מראה בוגר יותר ומעניק לרכב תחושה של רכב גדול יותר. כך או כך, נותרה הפיקנטו עדכנית ומודרנית למראה, הודות לעיצוב המקורי והמוצלח של הדור היוצא, ובקיה בחרו בגישה של מה שעובד טוב לא מתקנים, אלא רק משפרים. למרות הדימיון הניכר לדור היוצר, מדובר ברכב חדש לחלוטין, היושב על פלטפורמה חדשה, קלה וחזקה ב-32% מהדור היוצא, המבטיחה שיפור בהתנהגות הכביש, לצד מבנה קשיח וחזק משמעותית מבעבר, התורם לבטיחות הרכב. בנוסף, שומר הדגם על מידות חיצוניות זהות לדור היוצא, כאשר השינוי העיקרי נוגע לנפח תא המטען שצמח ב-55 ליטר ועומד על 255 ליטר ותוספת של ס"מ וחצי לבסיס הגלגלים שעומד מעתה על 240 ס"מ.קיה פיקנטו 2017 : תא נוסעים נעים מאוד לשהייה( צילום:רונן טופלברג) קיה פיקנטו 2017 : תא נוסעים נעים מאוד לשהייה( צילום:רונן טופלברג)
תא נוסעים
בניגוד למראה החיצוני שנראה יותר כמתיחת פנים מקיפה לדור היוצא, כניסה לתא הנוסעים חושפת עיצוב חדש לחלוטין לסביבת הנהג והנוסעים, המציגה קפיצת דרך של ממש מול הדור היוצא, עם עיצוב מודרני, הנדסת אנוש מצוינת, איכות הרכבה מרשימה, וזאת תוך שימוש בפלסטיקה קשיחה שלא נראית זולה. לצד אלה, בדיוק כמו בדור היוצא, מדובר באחת ממכוניות המיני המרווחות בסגמנט, המציעה 5 מקומות ישיבה ותחושה של מכונית גדולה יותר ממה שמספרים הנתונים הטכניים על הנייר.
הפיקנטו 2017 משווקת בארץ ב-2 רמות גימור: LX הבסיסית המיועדת בעיקר עבור ציי הרכב ושוק ה-0 ק"מ, הכוללת אבזור בסיסי בלבד עם: מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה, מחשב דרך, 4 חלונות חשמל, מראות מתכווננות חשמלית, דיבורית BT מקורית, משענת יד קדמית ועוד, כאשר גרסת ה- EX הנבחנת כאן ומיועדת בעיקר ללקוחות פרטיים, כולל אבזור נדיב מהמקובל בקטגוריה עם תוספת של מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "צף" בגודל "7, התומכת באפל ואנדרואיד וכוללת גם מצלמת רוורס מקורית, בקרת אקלים דיגיטלית, שמשות אחוריות כהות, חישוקים קלים "15, ציפוי עור להגה ולידית הילוכים, פנסי ערפל קדמיים וחיישני חניה אחוריים מקוריים.קיה פיקנטו 2017 : מערכת מולטימדיה מקורית משובחת בדגם ה-EX קיה פיקנטו 2017 : מערכת מולטימדיה מקורית משובחת בדגם ה-EX
בטיחות
הפיקנטו 2017 החדשה מציגה גם קפיצת מדרגה בכל הנוגע לבטיחות, כאשר לצד השלדה המחוזקת, כוללת המכונית מפרט בטיחות מרשים, שלזכותו של היבואן נוסיף שגם גרסת ציי הרכב הפשוטה מגיעה עם כל מערכות הבטיחות. לצד 7 כריות אוויר, מצוידת הפיקנטו גם במערכת בלימת חירום אוטונומית ומערכת מובילאיי מהדור החדש הכוללת גם התראות על סטייה מנתיב, זיהוי הולכי רגל ותמרורים, אשר יחדיו מעניקים למכונית ציון בטיחות 7 (הגבוה ביותר) לפי משרד התחבורה.
על הכביש
היצע המנועים בפיקנטו 2017 נותר דומה לדור היוצא וכולל את מנוע ה-1.0 ליטר, 3 צילינדרים 67 כ"ס, שיוצע בשילוב לתיבה ידנית או אוטומטית 4 הילוכים ואת מנוע ה-1.25 ליטר 84 כ"ס שמשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בלבד. מדובר אמנם במנועים וותיקים, אך מוכחים למדי בנושא האמינות, שעברו בדור החדש גם שלל עדכונים, המסייעים להם להיות נקיים יותר עם דרגת זיהום 4 לדגם האוטומטי (3 לידני).קיה פיקנטו 2017 ( צילום:רונן טופלברג) קיה פיקנטו 2017 ( צילום:רונן טופלברג)
על הכביש מציעה הפיקנטו החדשה נסיעה נעימה למדי: המנוע אמנם אינו חזק וביצועיסטי, אך עם 13.7 שניות ל-100 קמ"ש די מקובלים לסגמנט, מציע אופי תנועה עירוני זריז שיספק ללא ספק את מרבית הלקוחות הפוטנציאלים. הדגם החדש גם שקט יותר לנהיגה, עם שיפור של ממש בבידוד הרכב מרעשי מנוע וחוץ (לדברי קיה – המכונית השקטה בסגמנט), ותיבת ההילוכים הפלנטרית שאמנם נחשבת למיושנת כיום (עם 4 הילוכים בלבד), מספקת עדיין יתרון מוחץ בתחום הנוחות והתפעול מול מרבית המתחרות בקטגוריה שעברו לגירים רובוטים הדורשים הסתגלות ואינם מתאימים לכל אחד. מעבר לכך, מדובר במכונית שבמרבית הכבישים תספק נוחות נסיעה טובה, אך לעיתים גם קשיחה מדי.  את ימי המבחן סיימה הפיקנטו עם תצרוכת דלק של 12.5 ק"מ לליטר בממוצע, בנסיעות לא מאמצות ששילבו בין תנועה עירונית לשיוט קליל בכביש המהיר.קיה פיקנטו 2017 : צריכת דלק של 12.5 ק"מ לליטר במבחן קיה פיקנטו 2017 : צריכת דלק של 12.5 ק"מ לליטר במבחן
לסיכום
במחיר התחלתי של 64,900 שקל לדגם הידני ועד 79,900 שקל לדגם האוטומטי המאובזר ביותר שנבחן כאן, הפיקנטו אמנם בין היקרות בסגמנט, אולם עדיין מציעה את אחת התמורות המשתלמות ביותר בקטגוריה. הדגם החדש לוקח את יתרונות הדור היוצא, ומחזק אותם עם מראה מודרני יותר, תא נוסעים איכותי ומאובזר מבעבר, בטיחות מרשימה עם שלל מערכות בטיחות מתקדמות, ונסיעה נוחה ושקטה מבעבר. לצד אלה, יחידות הכח הוותיקות אמנם עודכנו קלות ולא ממש נחשבות מודרניות, אך עדיין מציעות יתרון ברור בקטגוריה הודות לשילוב גיר אוטומטי פלנטרי המועדף כאן, על פני הגירים הרובוטים שמלווים את מרבית המתחרות כיום בקטגוריה ופחות אהודים בשוק המקומי. אם נוסיף לחבילה את מוניטין האמינות, שמירת הערך והסחירות המצוינים המתלווים לדגם, הרי ברור שיש כאן חבילה משובחת. וזאת עוד לפני שהזכרנו את 7 שנות האחריות.