קימקו AK550 בישראל – מתחרה ראוי לטי-מקס

ימאהה TMAX בצרות? רכיבה ראשונה בקטנוע העל החדש קימקו AK550, מבהירה שיש לנו כאן מתחרה ראוי מאוד לימאהה, וזה עוד לפני שהגענו לשורת המחיר שובר השוק !

ששי כהן 20 בנוב, 2017
קימקו AK550 בישראל

25 שנים מאז שנחת כאן מותג הקטנועים הטיוואני קימקו עם דגם ה- DJ50, בימים בהם הוא עוד נקרא "קוואנג-יאנג", שהיה נשמע בזמנו כמו חיקוי לסאן-יאנג…נכנסה אתמול קימקו בישראל לראשונה לשוק קטנועי העל עם ה- AK550 החדש, שלפחות לפי המפגש הראשון עימו שכלל רכיבה ארוכה לצפון, נראה שהוא עומד להפוך את שוק קטנועי העל ולגרום לירידת מחירים בהמשך הדרך.


קימקו AK550 בישראל (צילום: נועם עפרן)
שוק "קטנועי העל" בישראל (מעל 500 סמ"ק)
3 שנים לאחר שהוצג בעולם קטנוע הספורט K50 כדגם קונספט, הושק אתמול בארץ הקימקו AK550 שנכנס לקטגוריית קטנועי העל הספורטיביים, כמתחרה לדגמים כמו ימאהה T-MAX ששולט בשוק כבר שנים ארוכות ומכר מתחילת השנה לא פחות מ-594 כלים, הונדה X-ADV שהושק באביב האחרון והספיק למכור כאן כ-90 כלים, סאן יאנג מקסים 600 עם 86 מסירות, סוזוקי בורגמן 650 עם 24 מסירות ואחרים. קטגוריה זו צמחה אגב השנה ב-35% במכירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד.


קימקו AK550 בישראל (צילום: נועם עפרן) קימקו AK550 בישראל (צילום: נועם עפרן)
קטנוע על ראשון של קימקו
יאמר לזכותם של קימקו, הוא שהכניסה הראשונה שלהם לקטגוריית קטנועי הספורט הגדולים נעשתה לאחר 3 שנים של פיתוח, בהם נדמה שהחברה דאגה לעשות הכל על -מנת להוציא מוצר שלם ואיכותי שיכול בהחלט להסתכל בלבן שבעיניים של קטנוע ה-T-MAX שמוביל ללא עוררין את השוק בישראל.
ה-AK550 זוכה לעיצוב ספורטיבי, יוקרתי ומפתה, הכולל מרכב ארוך ונמוך, תאורת LED מלאה מחזית ומאחור, עיצוב סופר-ספורטיבי ומושבים רחבים ונוחים, כאשר משענת הנהג ניתנת לכיוונון ללא צורך בכלים. אל אלו מצטרפים שלדת אלומיניום צרה וקלת משקל, מרכז כובד נמוך ואיזון מושלם הודות לחלוקת משקל פנטסטית של 51:49, המסייעים לתמרון מדויק וקליל ואחיזת כביש גבוהה מאוד. לצידם מציע הדגם מתלים מתקדמים עם מזלג קדמי בקוטר 41 מ"מ, מתלה אחורי מסוג מונושוק, קליפרים של ברמבו עם דיסקים 270 מ"מ ומערכת ABS של בוש.
קימקו AK550 בישראל (צילום: נועם עפרן) קימקו AK550 בישראל (צילום: נועם עפרן)

התאמה גם לרישיון A1
הדגם מצויד במנוע 2 צילינדרים בתצורת טווין בנפח 550 סמ"ק, המפיק 51 כ"ס בגרסה הרגילה, או 46.5 כ"ס בגרסת ה-A1 שהתייצבה גם למבחן. על הכביש מדובר בתחנת כח יעילה וחזקה מאוד, המאפשרת זינוק חד מהמקום, וקצב צבירת מהירות מהיר שמגיע די בקלילות להרבה מעל למהירות המירבית המותרת. מדובר במנוע חזק מאוד וחלק בפעולתו, כאשר בעמידה פעילות המנוע כמעט ואינה מורגשת. בנוסף, מציע הקטנוע מעכת לבחירת מצבי נסיעה, רגיל או גשם המפחיתה בערך 10% מהספק המנוע.


קימקו AK550 בישראל (צילום: נועם עפרן) קימקו AK550 בישראל (צילום: נועם עפרן)
אבזור עשיר
ה-AK550 כולל לוח שעונים עשיר במידע, הכוללת את מערכת ה- NOODOE החדשה של קימקו, השמה את הרוכב במרכז וכוללת חיבור BT עם הסמארטפון, חיווי מזג אוויר במקום בו נוסעים, אופציה לניווט, מחשב דרך מורחב, התרעות על טיפולים ומועדי החלפת שמן ורצועת CVT ועוד. אל אלו מצטרפים אביזרי פרימיום כסטנדרט כמו ידיות מחוממות 3 מצבים, הנעה ללא מפתח ( עם כפתור רב שימושי לא הכי נוח לשימוש), אימובילייזר, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, בלם יד לחנייה, תא אחסון מואר מתחת למושבים הכולל מקום לקסדה וחצי, 2 תאי אחסון קדמיים (דווקא בם בגימור לא גבוה ), חיבורי USB ומשקף קדמי מתכוונן ל-2 מצבים.
על הכביש
הקימקו החדש שמבטיח להתחרות במוביל הקטגוריה מבית ימאהה, עומד בהחלט בכבוד במבחן הכביש: לצד התנהגות ספורטיבית, תאוצה חלקה ומהירה ומהירות מרבית גבוהה שמסתכמת באזור ה-170 קמ"ש. אל אלו מצטרפים מתלים משובחים ואחיזת כביש גבוהה מאוד, המאפשרים התנהגות ספורטיבית גם כשהכביש מתעקל ומסתלסל, המסבים לרוכב הנאה רבה מהנהיגה, צליל נעים שבוקע מהאגזוז וגם נוחות טובה שסתם בא לכם לרכוב כזוג לטיול בזמנכם החופשי.


קימקו AK550 בישראל (צילום: נועם עפרן)
מחיר שובר שוק ועלויות טיפולים הזולות בקטגוריה
במחיר זהה של 59,900 שקל "על הכביש" ל-2 גרסאות ההספק, מדובר בלא פחות ממחיר שובר שוק בקטגוריה, כאשר ה-T-MAX עולה 81,985 שקל (75,985 שקל כעת במבצע) והונדה X-ADV מתומחר ב-77,900 שקל (עכשיו במבצע 72,900 שקל). לזכותו של הקימקו AK550 נוסיף שלאחר כמה מאות ק"מ של רכיבה, הקטנוע מאוד מפתיע ביכולותיו ומציע תחרות אמיתית ואיכותית במחיר שיחסוך לכם כסף רב לא רק ברכישה, אלא גם בעלויות הטיפולים שמסתכמות בכ-8,000 שקל ל-40,000 הק"מ הראשונים, עלויות תחזוקה שנחשבות לזולות בקטגוריה. לאור היכולת הכוללת המשובחת, נראה שיש כאן מתחרה שיגרום הרבה כאבי ראש למתחרים שלו בארץ.





עוד מדו גלגלי