שרת התחבורה מירב מיכאלי מעודדת רכבים חשמליים ואוטונומים

השרה מיכאלי התארחה אמש בכנס השנתי של לשכת המהנדסים, שהתמקד בתחבורה העתידית בישראל, והצהירה שמשרד התחבורה יעודד בשנים הקרובות רכבים אוטונומים וחשמליים כחלק מהמלחמה בעומסי התנועה ושינויי האקלים.

ששי כהן 05 באפר, 2022
שרת התחבורה מירב מיכאלי

 צילום: קובי אליהו

לשכת המהנדסים, האדריכלים והאקדמאים במקצועות הטכנלוגיים בישראל, קיימה אמש את הכנס השנתי שלה, ה-39 במספר, בנושא רכב ותחבורה חכמה שעסק בנושא הליבה: הנדסת רכב, תעשיית הרכב היצרנית בישראל, מערכות תבוניות לתחבורה וחדשנות במרחב הציבורי. 

את עיקר שטחי התצוגה בתערוכה שליוותה את הכנס אכלסו שלל חברות הפועלות בתחום התקנת עמדות הטעינה לרכב חשמלי, תחום שתפס תאוצה בשנה החולפת וצפוי לצמוח דרמטית בשנים הקרובות עם צפי של עשרות אלפי מכוניות חשמליות שיעלו כאן על הכבישים מדי שנה. בתערוכה נחשפו המבקרים לשלל עמדות טעינה חדשות עבור השוק הביתי, המוסדי והציבורי, כאשר חברת ABB למשל חשפה עמדת טעינה חדשה בהספק של 350 קוט"ש. לצידן של שלל החברות שפועלות בתחום, הוצגו גם מספר דגמים חשמליים כמו MG ו-AIWAYS ,ושלל אוטובוסים חשמליים חדשים (עירוניים ובין עירוניים).

בין האורחים בכנס נצפו שרת התחבורה מירב מיכאלי שדיברה על המהפכה שמוביל משרדה בכל הנוגע לתמיכה וקידום מוניות אוטונומיות שדגמים ראשונים שלהם צפויים לעלות הכביש כבר במהלך השנה. מדובר בפיילוט שעשוי להוביל בשנים הקרובות למהפכת המכוניות האוטונומיות המיוחלת שצפויה לצמצם את עומסי התנועה בכבישים. "אני מעדיפה שלכל משפחה תהיה מקסימום מכונית אחת בבית ובכל מקרה זאת תהיה מכונית חשמלית שאינה מזהמת" הוסיפה מיכאלי. בנוסף, דיברה השרה על קידום המהלך החדש "דרך שווה" שהושק בתחילת השבוע ויוביל את מהפכת השירות בתחבורה הציבורית, אשר תכלול בין היתר נסיעה חינם לבני 75 ומעלה לצד הטבות נוספות.

עוד הוסיפה השרה מיכאלי: " תחבורה חכמה היא שמקדם אותנו כחברה, מה שהופך את החברה לטובה יותר. לדבריה "יש הרבה רעיונות מגניבים, אבל האתגר שלנו הוא לראות איך איך זה משרת את הכלל". בהמשך השרה הסבירה שיש עדיפות לטכנלוגיה שמשרתת את "אלה שאין להם", ועל כך שהדבר החשוב ביותר בקידום טכנלוגיה חדשה הוא הפחתת הגודש. 

בכנס השתתף גם אשר בנט מייסד ומנכ"ל TEVVE (ואח של ראש הממשלה) אשר הציג את המשאית החשמלית של החברה, המשלבת גם הנעת מימן ודגמים ראשונים שלה החלו לפעול בשנתיים האחרונות בבריטניה, כאשר ייצור מאסיבי של המשאית המתוחכמת, ידידותית לסביבה וזולה לאחזקה צפוי להתחיל בשנת 2030. 

 

עוד מחדשות רכב