אאודי A1 החדשה מבחן דרכים (1.0 ליטר)

עם עיצוב אגרסיבי וקווי דימיון שמזכירים את הקוואטרו המיתולוגית משנות ה-80, תא נוסעים עשיר בטכנולוגיה ויחידת כח 1.0 ליטר חזקה וחסכונית, מציעה אאודי A1 החדשה חבילה מרשימה למדי, אך גם במחיר שצמח משמעותית.

ששי כהן 19 ביונ, 2019
אאודי A1 החדשה

9 שנים לאחר שהחלה את דרכה בישראל אאודי A1, מכונית הסופר-מיני היוקרתית של היצרן, ואחד הדגמים הבולטים שסייעו להתפתחות מותג אאודי בישראל והפיכתו למותג היוקרה המוביל בשנים האחרונות, נחת לאחרונה בארץ הדור השני של ה-A1, המציג צמיחה במידות וקפיצת מדרגה משמעותית מול הדור היוצא בכל הפרמטרים, אך גם בשורת המחיר עם גרסת כניסה שהתייקרה משמעותית. מה יש לדגם החדש להציע? יצאנו למבחן עם גרסת ה-1.0 ליטר הבסיסית במשפחה.



דור 2

הדור השני של אאודי A1 נחשף בעולם בדיוק לפני כשנה ונחת בארץ בתחילת האביב, ומציע עיצוב מודרני ונאה, עם חזית הכוללת קווי עיצוב המזכירים מעט את דגם הקוואטרו המיתולוגי משנת 1984, עיצוב שרירי ודינמי שיוצר עניין על הכביש ותאורת LED היקפית מתוחכמת שמעניקה לרכב הופעה מרשימה, אפילו בגרסת ה-1.0 ליטר הבסיסית שנבחנת כאן ומאופקת משמעותית בהופעתה החיצונית. אם תרצו "לדפוק" הופעה אמיתית, תצטרכו לבחור בגרסת ה-1.5 ליטר הקרבית יותר (במראה ובביצועים) ואפילו בצבע הצהוב בו היא נראית נהדר. מעבר לכך, בדומה למהלך שנעשה בקונצרן גם בהצגת פולקסווגן פולו וסיאט איביזה החדשות, גם כאן וויתרו באאודי על גרסאות ה-3 דלתות.

אאודי A1 החדשה

אאודי A1 החדשה

מרווחת יותר

הדור החדש של ה-A1 פותח על פלטפורמת ה- MQB-A0 החדשה ומודולרית של היצרן, המבטיחה מרכב קל וחזק יותר ומידות גדולות יותר עם אורך של 4.03 מטר (5.6+ ס"מ), רוחב של 1.74 מטר (כמעט ללא שינוי), גובה של 1.43 מטר ובסיס גלגלים של 256 ס"מ, המספקים תא נוסעים מרווח למדי לארבעה נוסעים, אך גם זוג עם 3 ילדים קטנים לא צפויים להתלונן על המרחב (ללא שימוש במושבי תינוקות). תא המטען נדיב לרכבים מהסוג הנ"ל ועומד על כ-335 ליטרים. 

אאודי A1 החדשה

טכנולוגית

כניסה לקבינה, חושפת שדרוג משמעותי של סביבת הנהג, עם עיצוב מודרני, לוח שעונים דיגיטלי 'Audi Digital Cockpit' בגודל 10.25", ולוח מולטימדיה מרכזי בגודל "8.8, היוצרים יחדיו תחושה הייטקית מתקדמת ומרהיבה. את ממשקי התפעול המסורבלים של מערכות המולטידמיה, מחליף בדור החדש מסך מגע ידידותי ביותר לתפעול, כאשר השליטה על עוצמת הקול נעשית דרך מתג ייעודי. מעבר לכך, הנדסת האנוש מצוינת, איכות החומרים גבוהה ונראה שהכל בנוי היטב. יחד עם זאת, ככל שתדרימו לכיוון המושבים האחוריים, כך יורדת איכות תא הנוסעים ואינה מתעלה לדעתנו על האחריות החורגות מבית פולקסווגן וסיאט. המושבים נוחים בהחלט, אולם הריפוד פשוט למדי (בכל זאת מדובר ברכב יוקרה), וגם דיפון הפנים של הדלתות עשוי פלסטיק קשיח שאינו נעים למגע. בסעיף הבטיחות, הדור החדש של אאודי A1 זוכה לראשונה גם לחבילת בטיחות מקורית מתקדמת, הכוללת ניטור מרחק מלפנים ובלימה אוטומטית בעת חירום, בקרה אקטיבית לסטייה מנתיב ו-6 כריות אוויר.

אאודי A1 החדשה

סביבת הנהג טכנולוגית עם לוח שעונים דיגיטלי ומולטימדיה מתקדמת

יוקרתית?

אבזור הרכב השתפר בגרסת הבסיס (A1 30TFSI) וכולל את לוח השעונים הדיגיטלי, מסך המולטימדיה המרכזי (תומך באנדרואיד ואפל), חיישני אורות וגשם, חבילת תאורת פנים, בקרת שיוט עם מגביל מהירות וחישוקי גלגלים קלים "16, אך ברכב שמחירו יוקרה שמחירו מגרד את ה-150,000 שקל בגרסת הבסיס, ניתן היה לצפות גם לקיפול מראות חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח, מצלמת רוורס ועוד כמה פריטים שמזמן הפכו להיות פופולרים בדגמים עממיים וזולים משמעותית. את רובם אגב תוכלו לקבל בתמורה ל-8,900 שקל נוספים ברכישת חבילת אבזור COMFORT. רכב המבחן צויד דווקא בחבילה אחרת 'STYLE', הכוללת: פנסים קדמיים ואחוריים בטכנולוגיית LED עם איתות דינמי, שמשות אחוריות מושחרות וגג בצבע שחור מיוחד (שאינו בא לידי ביטוי כי צבע המרכב שחור). שדרוג כולל של הרכב עם כל החבילות האפשריות (כולל חבילת עיצוב ספורטיבית) כבר מייקר את הרכב בלא פחות מ-65,000 שקל !

אאודי A1 החדשה

מהנה לנהיגה גם בגרסת ה-1.0 ליטר הבסיסית.

זריזה וחסכונית

כשיוצאים לדרך, יחידת הכח הנבחנת כאן (1.0 ליטר, 3 צילינדרים 116 כ"ס) כצפוי אינה מאכזבת: מנוע הטורבו הקטן מתגלה כפנתר על הכביש, ומאפשר נהיגה זריזה ומהנה, וגם כאשר העמסנו את הרכב בחמישה נוסעים, לא התקשה המנוע לספק ביצועים משכנעים בחיי היום יום, יכולות עקיפה נאות הודות למומנט של 20.4 קג"מ כבר ב-2,000 סל"ד ותיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים מהירה עם 7 הילוכים, ותחושה של מכונית חזקה ממה שמספקים הנתונים על הנייר. גם הזינוק הקלאסי מהמקום ל-100 קמ"ש, זריז בהחלט עם 9.4 שניות ואל אלו מצטרפים תא נוסעים שקט ומבודד היטב מרעשים ונוחות נסיעה נהדרת על כביש שסלול היטב, אך קצת פחות (מעט נוקשה) בכבישים משובשים. בסעיף צריכת הדלק, רשמה המכונית קרוב ל-14 ק"מ לליטר בממוצע בימי המבחן, בנסיעות שרובן היו לא מאומצות.

אאודי A1 החדשה

קרוב ל-14 ק"מ לליטר בממוצע בימי המבחן, בנסיעות רגועות למדי.

פסק דין

במחיר שצמח ומתחיל כיום ב-149,000 שקל לדגם ה-1.0 ליטר הבסיסי, מציעה מצד אחד אאודי A1 החדשה את אותם יתרונות של הדור היוצא המסתכמים במרכב קומפקטי מעוצב וקל לנהיגה, תא נוסעים איכותי ויחידת כח מהנה, חזקה וחסכונית בדלק, המקבלים תיגבור בדור החדש בסביבת נהג טכנולוגית ויוקרתית יותר (הודות לצמד המסכים הדיגיטלים הגדולים), תא נוסעים מרווח יותר ותוספת של חבילת בטיחות מקורית מתקדמת. מצד שני, בסעיף החובה, אבזור הרכב בסיסי למדי בדגם הכניסה ואיכות החומרים בתא הנוסעים מתקשה להפגין את היוקרה המתבקשת מול האחיות העממיות יותר מבית פולקסווגן וסיאט. יחד עם זאת, מדובר עדיין באחד מדגמי הסופר-מיני היוקרתיים הבודדים שיש כיום בארץ, ובשעה שמחירי דגמי משפחתיות קומקפטיות נושקים ל-200 אלף שקל, אאודי A1 מהווה עדיין כרטיס כניסה לעולם הפרימיום במחיר סביר בהחלט.



עוד ממבחני דרכים