אאודי e-tron 50: גרסת בסיס מוזלת עם טווח נסיעה מוקטן

אאודי מרחיבה את משפחת ה-e-tron החשמלית, עם התחלת שיווק גרסת ה-50 e-tron המציעה קצת פחות ביצועים וטווח נסיעה קטן יותר, לצד מחיר רכישה נמוך יותר.

ששי כהן 02 באוג, 2019
אאודי 50 e-tron החשמלית

קרוב לשנה לאחר שנחשף אאודי e-tron, רכב הפנאי ה-100% חשמלי של היצרן שזוכה להצלחה נאה במכירות, מרחיבה היצרנית את משפחת הדגם ומודיעה על השקתה של גרסת בסיס חדשה, העונה לשם 'e-tron 50' ומציעה מנוע חשמלי מעט יותר חלש וטווח נסיעה קטן יותר, אך במחיר זול יותר שיפנה לקהל רחב מבעבר.


בדומה לדגם המוכר, גם ה-e-tron 50 מצוידת בצמד מנועים חשמליים (קדמי ואחורי) המספקים הנעת קוואטרו (4X4), אך עם הספק נמוך יותר של 310 כ"ס  ומומנט מרבי של 55 קג"מ, (לעומת 406 כ"ס ו-67.7 קג"מ בדגם הרגיל), המציעים ביצועים מעט פחות ספורטיביים אך עדיין חמים עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7 שניות ומהירות מרבית של 190 קמ"ש. הספק הסוללה הנמוך יותר 71kWh, מצמצם גם את טווח הנסיעה שהתקצר בגרסת הבסיס ל- 299 ק"מ לפי תקן ה-WLTP, קיזוז משמעותי של 117 ק"מ מול הדגם הרגיל. יחד עם זאת, הודות למערכת קירור הסוללות, ניתן להטעין כ-80% מהסוללה במשך חצי שעה בלבד, הודות לתמיכה בטעינה מהירה עד 120kW.

אאודי 50 e-tron החשמלית

מעבר לכך, תוצע ה-e-tron 50 עם שלל המערכות הטכנולוגיות ורשימת האבזור הארוכה שמוצעים בגרסה היקרה (לרבות מצלמות הצד המחליפות את מראות הצד המסורתיות), לרבות שלל מערכות הבטיחות המתקדמות ואפשרויות הנהיגה החצי אוטונומיות.

מחיר אאודי e-tron 50 צפוי להיות זול משמעותית מגרסת האי-טרון הרגילה, ולהרחיב את מעגל הלקוחות של הדגם, עם פנייה לקהל לקוחות גדול שאינו מבצע ק"מ רב ויכול להסתפק בטווח נסיעה מוגבל יותר, לצד וויתור זניח יחסית ברמת הביצועים.

מאז הושק אאודי e-tron בישראל בחורף החולף, נרשמה הצלחה מרשימה לדגם, עם קרוב ל-500 הזמנות (במחיר התחלתי של 392,500 שקל). מחיר גרסת ה-50 החדשה טרם נחשף, אך צפוי בארץ להציג צניחה של כמה עשרות אלפי שקלים במחירון הרכב. הדגם יגיע לארץ ככל הנראה במהלך שנה הבאה.