אודי ישראל בדרך לשנת שיא במכירות

אודי ישראל תשיק בחודש הבא אולם תצוגה ראשי חדש שישתרע על שטח של 3 קומות וצפויה לשבור השנה שיא של כל הזמנים במכירות בישראל עם 2,300 מכוניות שימסרו ללקוחות.

ששי כהן 26 באוק, 2013

מותג אודי ( Audi ) המוביל את שוק היוקרה בישראל ברציפות בחמש השנים האחרונות, צפוי לשבור השנה שיא מכירות הסטורי של המותג בישראל ולעבור לראשונה את השיא הקודם במכירות שנרשם לפני כ- 12 שנה ב-2001. אם לא יחולו שינויים לא צפויים, מעריכים בצ'מפיון מוטורס היבואנית, שיסכמו את שנת 2013 עם שיא של 2,300 מכוניות שימסרו ללקוחות.
מאז תחילת השנה ( ינואר- ספטמבר ), נמסרו כ- 2,130 מדגמי אודי ונראה בהחלט שהם יעמדו ביעד המכירות למרות התחרות הקשה שמתחוללת בסגמנט.
1 מכל 3 מכוניות יוקרה בישראל = Audi
לפני כשנתיים, כשעבר יבוא מותג BMW לידי דלק מוטורס, יבואנית מאזדה ופורד, הבטיח גיל אגמון ( מבעלי דלק מוטורס ) להזניק את מכירות המותג בישראל ולקחת את ההובלה תוך שנים מעטות, בזכות מדיניות מחירים חדשה ואגרסיבית שכללה הפחתה משמעותית של מחירי BMW ומיני בישראל. בשנתיים שחלפו, צמחו אמנם מכירות BMW באופן מרשים, אולם נכון לעכשיו עדיין אינן מאיימות על אודי עם 1,231 מסירות מדגמי BMW ועוד 416 מדגמי מיני. את ההפתעה ל- BMW, מספקת השנה דווקא מרצדס שזינקה במכירות והעפילה למקום השני עם 1,418 מסירות, שאם נוסיף גם את 631 המוניות, מספקת תחרות צמודה ומאיימת יותר לאודי המחזיקה כעת בנתח שוק מרשים של 33% מהסגמנט.
שוק היוקרה ישראל 2013 : מעבר לפרימיום קומפקט
לדברי ניב אורון, מנהל מותג אודי בישראל : השקת אודי A3 סדאן השבוע בישראל, מהווה רגע הסטורי או " אבן דרך " בחברה בישראל. אחת הסיבות העיקריות לצמיחתו המרשימה של שוק הפרימיום בישראל, נעוצה בכניסתם של דגמי פרימיום זולים יחסית להיצע המותגים המהווים את מרבית המכירות. מתוך, 6,005 מכוניות יוקרה שעלו לכביש מתחילת השנה, רק 27% מהן משתייכות לדגמי הפרימיום המסורתי הכולל את מכוניות הסאלון ורכבי השטח הגדולים. במרצדס מוביל השנה את המכירות דגם ה- A קלאס הקטן בהיצע עם 305 מסירות. ב- BMW מובילים את המכירות דגמי סדרה 1 ו-3, וכך גם בלקסוס מוביל דגם ה- CT200h הבסיסי בהיצע עם 167 מסירות. במותג אודי, מוביל את המכירות דגם ה- A3 עם 415 מסירות, אך מקדים במעט את דגם ה- Q5 שמסר 408 מכוניות.

אולם תצוגה חדש אודי ( wheel )

אולם תצוגה חדש אודי ( wheel )


אודי ישראל : צמיחה מרשימה בהיצע הדגמים תוך עשור
אחת הסיבות המרכזיות לצמיחה במכירות המותג בישראל נעוצה בהרחבה משמעותית של הדגמים המוצעים כאן. בתוך עשור בלבד, צמח היצע סדרות הדגמים מ-6 בלבד ל- 28 דגמים ולא פחות מ- 72 תתי דגמים. באודי מציינים ש-70% מהדגמים זמינים במלאי דרך קבע ורק 30% נרשמים בהזמנה מיוחדת. יחד עם זאת, את מרבית המכירות מהווים דגמי הפרימיום קומפקט ובינהם ה- A3 עם 415 מסירות, A1 עם 289 מסירות, ו- Q3 עם 330 מסירות. חריג בנוף הוא דגם ה- Q5 שמוביל את מכירות המותג בארץ עם 415, אך כנראה יאבד את הבכורה בקרוב. המשפחתית הקומפקטית A3 סדאן, המתומחרת במחיר אגרסיבי יחסית של 185 אלף שקל לדגם הבסיסי ( אך מאובזר ) , צפויה להיות אחד הלהיטים בשנה הקרובה של המותג ואולי לסבול אף מבעיות אספקה עקב מלאי מוגבל לשוק הישראלי.
אולם התצוגה הגדול ביותר בארץ
בחודש הבא, תחנוך צ'מפיון מוטורס את אולם הדגל של אודי בישראל במגדל צ'מפיון מוטורס שבנייתו מסתיימת בימים אלה. האולם הבנוי על 3 קומות ובשטח של 3,000 מ"ר, יכלול לא פחות מ- 19 מדגמי אודי, מה שיהפוך אותו לאולם תצוגת הרכב הגדול ביותר בשוק הרכב הישראלי.


אולם תצוגה חדש אודי ( wheel )

אולם תצוגה חדש אודי ( wheel )