אודי A3 החדשה מבחן דרכים

אודי A3 החדשה יוצאת לדרך כשבסגמט הקומפקטיות היוקרתיות נרשמת תחרות עזה. למרות זאת, היא מצליחה להפתיע ונראה שהיא לא הולכת לוותר בקלות על מעמדה כמובילת הטבלה.

ששי כהן 04 במאי, 2013

האמת, למבחן לאודי A3 החדשה הגעתי עם ציפיות נמוכות משהו, ואסביר מדוע. כמה שבועות לפני, כשבחנתי את הדור ה- 7 של הגולף החדשה שנחתה בארץ, הוקסמתי מהאיכות הגבוהה שהרכב מציע לצד האבזור העשיר,  וגם יחידת הכח בעלת מנוע ה- 1.4 ליטר סיפקה ביצועים לא רעים בכלל. אם כך חשבתי לעצמי, כשההבדל בין מכונית משפחתית איכותית מצטמצמם  כמעט לגמרי לעומת מכונית  פרימיום קומפקטית, איזו סיבה יש להשקיע כמה עשרות אלפי שקלים נוספים ? בנוסף, חטיבת Audi   שייכת לקונצרן פולקסווגן ובמידה מסוימת מתעקשת ה- A3 לשמור על שמרנות מסוימת בעיצובה החיצוני, ודומה מאוד לדגם היוצא , כפי שהגולף מתמחה לעשות במעבר מדור לדור , אז מה כבר יכול להפתיע אותי.

אודי A3 החדשה מבחן דרכים ( wheel )

אודי A3 החדשה מבחן דרכים ( wheel )

וההפתעה אכן הגיעה. כשניגשתי לאסוף את ה- A3 החדשה למבחן, הופתעתי מהמראה החיצוני שלה דווקא לטובה. למרות צבע הכסף ליסינג של רכב המבחן, ולמרות שהמראה הכללי דומה למדי לדור היוצא, יש בה סוג של קסם שגורם לך לרצות אותה. לא ברור אם זה העיניים בעלות עיטורי ה-    LED המפתות, או הסמל היוקרתי שבחזית, אבל הפיתוי בהחלט קיים. הכניסה לתא הנוסעים שבתמונות היצרן נראה לא מי יודע מה מפתה, מתחלפת במבחן המציאות בתחושת " Wow  ". באודי השכילו לעצב סביבת נהג בעלת עיצוב נקי למדי ולא מתאמץ, אך התוצאה משביעת רצון ומחניפה לנהג. אמנם רכב המבחן הגיע מצויד בחבילת האבזור " Sharp " המעשירה את סביבת הנהג הכל טוב, אולם נראה שגם גרסת ה- 1.4 ליטר הבסיסית נהנית מסביבת נוסעים נעימה מאוד לשהייה. וכן, כמה שהגולף החדשה איכותית ונהנית מאיכות גימור גבוהה, ב- A3 הכל מטפס רמה אחת למעלה, בנוי למופת, ונראה ומרגיש איכותי מאוד.

אודי A3 החדשה מבחן דרכים ( wheel )

אודי A3 החדשה מבחן דרכים ( wheel )

למרות מידות מרכב דומות עד זהות לדור הקודם למעט תוספת של ס"מ בודד ברוחב המכונית, מצליחה ה- A3 החדשה להיות שימושית ומרווחת יותר עם תא נוסעים מרווח מעבר, הודות לתכנון חדש המציע בסיס גלגלים שצמח ל- 260 ס"מ אך שלא על חשבון נפח תא המטען שצמח גם הוא ב- 15 ליטר ל- 365 ליטר. דגם המבחן שצויד במושבים בעלי אופי ספורטיבי, מציע תנוחת נהיגה נוחה ואוחזת לצד ריפודים משולבי עור אלקנטרה  שנראים מצויין ונעימים למגע. הנדסת האנוש טובה כמצופה, ורק חבל שמערכת השמע המצוינת, בעלת המסך הגדול הנשלף חשמלית ממרכז הדשבורד עם התנעת הרכב, סובלת ממשק לא ידידותי הדורש היכרות מעמיקה עם הרכב, שאם דילגת עליה, ככל הנראה עד שתחליף תחנה ברדיו, סביר שכבר תגיע ליעד…

אודי A3 החדשה מבחן דרכים ( wheel )

אודי A3 החדשה מבחן דרכים ( wheel )

התנעה בכפתור, מסך ה- "5.8 נשלף חשמלית ויוצאים לדרך. רכב המבחן צויד במנוע ה- TFSI  החזק כרגע בהיצע, המציע הספק של 180 כ"ס ומומנט מירבי של 28.6 קג"מ ממנוע ה- 1.8 ליטר. למנוע משודכת תיבת הילוכים כפולת מצמדים עם 7 הילוכים ויחד הם מציעים ביצועים חמים עם תאוצה ל- 100  קמ"ש תוך 7.2 שניות בלבד ומהירות מירבית מוצהרת של 232 קמ"ש. ובדומה לנתונים על הנייר, במציאות מרגישה ה- A3 חזקה במיוחד, עם שפע של כח המתקבל כבר בסל"ד נמוך ( החל מ- 1,350 סל"ד ) ומאפשר נהיגה נמרצת ומהנה. לצידו של המנוע החזק, פועלת תיבת ההילוכים ללא דופי, עם החלפות הילוכים חלקות ומהירות, וללא שום סירוס של המנוע. גם החורף שחזר אלינו בהפתעה בסוף אפריל, וסיפק כביש רטוב וחלקלק בימי המבחן, לא הצליח להוציא את המכונית משלוותה, והיא הפגינה יציבות מרשימה בעיקולים בנסיעה הררית.

לצד הביצועים החמים, מצליחה גרסת ה- 1.8 ליטר לספק גם נוחות נסיעה טובה, עם שיכוך טוב של תחלואי הכביש ולמרות הצמיגים בעלי החתוך הנמוך וחישוקי ה- "17 הספורטיביים. לצד אלה, מספקת המכונית תצרוכת דלק מצוינת שעמדה על 12 ק"מ לליטר בממוצע בימי המבחן.

אודי A3 החדשה מבחן דרכים ( wheel )

אודי A3 החדשה מבחן דרכים ( wheel )


 

אודי A3 החדשה הזכירה לנו שלמרות שכל סגמנט המשפחתיות מתקדם בקצב מהיר באיכות , באבזור וביכולת  הכוללת, עדיין לשוק הקופקטיות היוקרתיות , יש את אותו יתרון הכולל פער איכותי שלא תמיד מתגלה בהופעה החיצונית, כמו במקרה של ה- A3 השמרנית יחסית, אלא  ברגע שמתיישבים מאחורי ההגה ומתחילים לנהוג ומבינים על מה משלמים יותר. מחיר אודי A3 החדשה מתחיל ב- 162,400 ש"ח לדגם ה- 1.4 ליטר הבסיסי ודורש 20,000 ש"ח לדגם ה- 1.8 ליטר. גרסת המבחן המצוידת ברמת האבזור הגבוהה וכוללת גם גג שמש חשמלי, תאורת קסנון,ריפודים משולבי עור ועוד כמה דברים, עולה כבר 207,300 ש"ח,שזה כבר לא נמוך וקרוב מאוד לסגמנט הסםורט סדאן היוקרתי,  אבל לנוכח התחרות העזה שמתחוללת כעת בסגמנט עם מרצדס A  החדשה, BMW סדרה 1 ואחרות, סביר שתצאו עם עסקה אטרקטיבית יותר באולם התצוגה שתעניק לכם קומפקטית יוקרתית טובה מאוד.