אוניה עם כ- 1,500 מדגמי טסלה מודל 3 עגנה הבוקר בישראל

לא רק בחו"ל: במהלך החודש הנוכחי תהפוך רשמית טסלה למכונית החשמלית הנמכרת ביותר גם בישראל, עם כ-1,500 מדגמי המודל 3 שהגיעו הבוקר לישראל וימסרו בקרוב ללקוחות.

ששי כהן 02 במאי, 2021
טסלה מודל 3 בישראל

קצת יותר מחודש לאחר שהגיע לישראל המשלוח הרשמי הראשון של טסלה שכלל 230 מכוניות מדגמי המודל 3, עגנה הבוקר בנמל אשדוד אוניה נוספת שאמורה לפרוק בימים הקרובים כ-1,500 מכוניות נוספות, בעזרתן תהפוך טסלה מודל 3 למכונית החשמלית הנמכרת ביותר גם בישראל. חשוב להוסיף שהמספר של המכוניות שהגיעו לארץ הינו משוער ומסתמך על כמה מקורות שאין להם אישור רשמי מטסלה משום שהם אינם מספקים מידע אודות כמות ההזמנות שצברו בארץ.


בניגוד למשלוח הראשון שהגיע לארץ ממפעל טסלה בארה"ב, המשלוח השני מגיע לארץ ממפעל היצרן בסין, וכולל שינויים קלים במכונית עם עדכונים קוסמטיים קלים לתא הנוסעים, וסוללה מעט שונה (איננה כוללת את חומר הקובלט) ולדברי היצרן מותאמת יותר למדינות חמות ועשויה אפילו להציע נתוני טווח משופרים. לפי כל מיני דיווחים מהעולם שמתגלגלים ברשת, ייתכן גם ואיכות ההרכבה והגימור של מפעל טסלה בסין גבוהים מהמפעל האמריקאי. יחד עם זאת, המשלוח הנוכחי איננו כולל את דגמי הפרפורמנס הבכירים של המודל 3, אשר ימשיכו להגיע לעת עתה מארה"ב במשלוח הבא שמתוכנן לחודש הבא (יוני).

בטסלה לא מספקים לעיתונאים מידע אודות היקף המכירות בישראל, ואת זה נוכל לדעת בזכות דו"'ח איגוד יבואני הרכב המתפרסם אחת לחודש. יחד עם זאת, בדומה להרבה שווקים בעולם, גם בארץ הפכה טסלה ללהיט עם הגעתה, וככל הנראה היבואן מחזיק בידיו כבר כמה אלפי הזמנות לדגמי המודל 3, לצד כמות קטנה יותר של דגמי המודל X והמודל S שמשלוחים ראשונים שלהם יגיעו לארץ רק במהלך נובמבר הקרוב.

בשלושת החודשים הראשונים של השנה, נמסרו בישראל כ-1,200 מכוניות חשמליות מכל המותגים ביחד. MG ZS EV היה הדגם החשמלי הנמכר ביותר בישראל אשתקד וגם ברבעון הראשון של 2021 הוביל את המכירות, אולם המשלוח החדש של טסלה שהגיע הבוקר לישראל, יהפוך במהלך החודש את טסלה מודל 3 לחשמלית הנמכרת ביותר בישראל, ולמרות שלל מתחרים חדשים שנחתו לאחרונה בארץ וינחתו כאן גם בתקופה הקרובה, את השנה הנוכחית ללא ספק תסיים טסלה כמותג החשמלי הנמכר ביותר בישראל.