אופל אינסיגניה 2014 מבחן דרכים

אופל אינסיגניה 2014 זוכה לעיצוב מחודש, מנוע חדש וחסכוני מבעבר ותג מחיר נמוך משמעותית. שווה את הכסף?

ששי כהן 10 בינו, 2014

בדיוק 3 שנים לאחר שנחתה לראשונה בארץ אופל אינסיגניה, מכונית המנהלים של אופל, כחלק מההסתערות המחודשת והמוצלחת בידי היבואן החדש, נחת בחודש החולף דגם 2014 לאחר שעבר מתיחת פנים מקיפה לפני מספר חודשים ואמור לשפר את מכירות האינסיגניה המתחרה בפלח שוק המשפחתיות הגדולות, או " מכוניות מנהלים " בשפת העם,. למרות שמדובר בסגמנט שהצטמצם משמעותית בשנים האחרונות עם מעבר חלק גדול מהלקוחות לשוק הג'יפונים, עדיין מדובר בשוק שמגלגל קצת יותר מ- 8,000 מכוניות ועשוי לספק לדגם לפחות כמה מאות טובות של מכוניות. הדגם החדש שנחת עתה בארץ, מבטיח לטפל היטב בכל נקודות התורפה של הדגם היוצא ועל הדרך להיות גם זול משמעותית. האם יש לו סיכוי להגדיל משמעותית את המכירות? יצאנו לבדוק.


אופל אינסיגניה 2014 מבחן דרכים ( wheel )

אופל אינסיגניה 2014 מבחן דרכים ( wheel )


עיצוב ותא נוסעים
בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, שומרת האינסיגניה 2014 על העיצוב החיצוני המקורי והמוצלח שעדיין נראה מודרני ומפתה, למרות 5 השנים שחלפו מאז הצגתו לראשונה. הדגם המחודש כולל חזית חדשה לרכב המכילה יחידות תאורה, גריל כרום נוצץ ופגוש חדשים. בנוסף, זכה גם חלקה האחורי לעיצוב מחדש והתוצאה המתקבלת מרשימה מאוד ומקנה לרכב הופעה חיצונית שבקלות יכולה למצב אותו מול מכוניות כמו וולוו S60 ו- BMW סדרה 3. בתוך תא הנוסעים, טיפלה החברה באחת מנקודות התורפה של הדגם היוצא שכללה סביבת נהג עמוסת מתגים שאמנם נראתה עשירה ומאובזרת במיוחד, אולם מצד שני סבלה מחוסר ידידותיות למשתמש, תחושת עומס והתקשות בתפעול מהיר של מערכות הרכב בעת נסיעה. בדגם החדש, עוצבה מחדש סביבת הנהג הכוללת מעתה כסטנדרט מסך מגע השולט על מספר מערכות הרכב ומצמצם משמעותית את מספר המתגים ומסייע לאווירה נקייה יותר. עוד בתפריט, מתגי מגע יחודיים לכיוונון בקרת האקלים כפולת האזורים וממשק שליטה על מסך המגע בסגנון עכבר שמיישר קו עם התעשייה, אך לא בטוח שנוח יותר לתפעול משימוש האצבעות על מסך המגע. מעבר לכך, מדובר בתא נוסעים מעוצב ונעים מאוד לשהייה, הן לנהג והן לנוסעים, ומשרה אווירה המקובלת יותר בקרב מכוניות יוקרה ופחות ממכוניות מנהלים שם הוא מתחרה בעיקר כיום. מרחב הפנים נדיב ואף טוב מעט מהממוצע בקבוצה, איכות הייצור גרמנית למהדרין ובידוד הרעשים מעולה ומשרה אווירה מאוד שקטה גם תחת מאמץ. בסעיף השימושיות, גרסת ה- 5 דלתות הנבחנת, מספקת תא מטען ענק בנפח 530 ליטר שנוח מאוד להעמסה, לצד שלל תאי אחסון שימושיים הפזורים בתא הנוסעים.
אופל אינסיגניה 2014 מבחן דרכים ( wheel )

אופל אינסיגניה 2014 מבחן דרכים ( wheel )


האינסיגניה החדשה משווקת עם 3 רמות גימור לבחירה כאשר כבר הבסיסית: " Edition " עשירה יחסית וכוללת : בקרת אקלים דיגיטלית עם פתחים ליושבים מאחור, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, בלם יד חשמלי, הגה וידית הילוכים בציפוי עור, חיישן אורות, מערכת שמע מקורית עם מסך מגע "8 השולט על מספר מערכות הרכב, יציאת USB כפולה, יציאת Aux, ממשק בלוט'וס להזרמת מוסיקה מהמכשיר הנייד, דיבורית מקורית, עם תצוגה דיגיטלית של שיחות נכנסות ויוצאות, מחשב דרך וחישוקי "17. רמת הגימור ברכב המבחן " Cosmo " כללה בנוסף : בקרת אקלים כפולת אזורים, חיישן גשם, מראות מתקפלות חשמלית, לוח TouchPad לשליטה על מערכת המולטימדיה, חישוקי "18 וגג שמש חשמלי ( אופציה ).
אופל אינסיגניה 2014 מבחן דרכים ( wheel )

אופל אינסיגניה 2014 מבחן דרכים ( wheel )


ביצועים והתנהגות כביש
בעוד שהדגם היוצא התהדר במנוע 2.0 ליטר 240 כ"ס חזק וביצועיסטי אך גם צמא, באופל מיישרים קו עם המתחרים ועם דרישות איכות הסביבה לצמצום צריכת הדלק ופליטת המזהמים, בחזיתה של האינסיגניה המחודשת שוכן מנוע טורבו חדש לחלוטין בנפח 1.6 ליטר המפיק 170 כ"ס ומומנט מירבי של 26.5 קג"מ המתקבל כבר בסל"ד נמוך של 1,650 סל"ד. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים ויחדיו מתקבלת תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 9.9 שניות ומהירות מרבית מוצהרת של 210 קמ"ש. למרות נחיתות בביצועים מול הדגם היוצא, מדובר עדיין במנוע חזק למדי שמטפס בצורה חלקה לסל"ד גבוה, מגיב במהירות לכל לחיצה על דוושת הבנזין וחזק אף יותר מכמה מנועי 2 ליטר של מספר מתחרות. למרות נתוני ביצועים לא ממש מלהיבים על הנייר, בפועל מדובר במכונית חזקה למדי שלמרות גודלה, מאיצה בהחלטיות, יוצאת לעקיפות בצורה די בטוחה וכוללת מספיק כח זמין בכל תחום של הסל"ד. מעבר לכך מדובר במכונית נוחה למדי לנסיעה, עם טיפול יעיל במהמורות ובכבישים משובשים, אך עדיין עם נוקשות מתבקשת לנהיגה מעט ספורטיבית ומאומצת, שם מפגינה האינסיגניה אחיזת כביש גבוהה ובטוחה ואף הנאה מנהיגה.
צריכת דלק
במהלך ימי המבחן, עמדה צריכת הדלק של המכונית על 9.2 ק"מ לליטר בממוצע, בנהיגה שלא היתה מאומצת ברוב הזמן, אך כללה גם המון תנועה עירונית. למרות שלא מדובר בנתונים שקרובים לנתוני היצרן, מדובר בשיפור ענק לעומת הדגם היוצר שצריכת דלק מופרזת היתה לאחת מנקודות התורפה העיקריות שלו. מנוע ה- 1.6 ליטר החדש, גם ידידותי משמעותית לסביבה עם ציון ירוק של 8 לעומת 13 בדגם היוצא.
אופל אינסיגניה 2014 מבחן דרכים ( wheel )

אופל אינסיגניה 2014 מבחן דרכים ( wheel )


על מנת להפוך לבעלים של אופל אינסיגניה 2014, תצטרכו להיפרד מסכום המתחיל ב- 171,990 ש"ח הנמוך משמעותית מהדגם היוצא וכנראה מכוון גם לעבר ציי הרכב. במחיר הנ"ל קרובה יותר מתמיד אופל אינסיגניה למחירה של מובילת הטבלה מאזדה 6, אך לזכותה של האופל הופעה מכובדת ומרשימה שבאופן טבעי יכולה לשלב אותה בקטגוריה גבוהה יותר. בשנה החולפת הסתכמו מכירותיה של האינסיגניה ב- 243 יחידות. הדגם החדש, למרות נחיתות מסוימת בביצועים מול הדגם היוצא, עושה הכל טוב יותר ובמחירו הנוכחי עשוי להביא למכירות גבוהות משמעותית מאשתקד, כחלופה זולה, אך לא בטוח שפחות טובה מסקודה סופרב שנחשבת כיום למכונית הטובה בקטגוריה בישראל.