אופל מוקה החדשה נחשפה בגרסה חשמלית

חשמלית ושמה מוקה: אופל חושפת היום את הדור החדש של המוקה, עם שפת עיצוב חדשה ומרהיבה ומנוע חשמלי בתחילת הדרך המפיק 136 כ"ס ומציע טווח נסיעה של 322 ק"מ בין טעינות.

ששי כהן 24 ביונ, 2020
אופל מוקה החדשה

8 שנים לאחר שהוצג לראשונה אופל מוקה, רכב הפנאי הקומפקטי של היצרן, חושפת אופל רשמית את המוקה החדשה, שפותחה הפעם תחת קונצרן PSA (ולא ג'נרל מוטורס) ומוצגת בתחילת הדרך בגרסה החשמלית שלה, הזוכה לעיצוב מפתיע ומרשים.


הדור השני של אופל מוקה חושף לראשונה גם את שפת העיצוב החדשה של היצרן, הכוללת חזית חדשה ונאה במיוחד המשלבת בין הופעה מודרנית למראה רטרו, עם סבכה קדמית בצורת משקף המאחדת את הגריל ויחידות התאורה במראה ייחודי. הדגם יוצע גם עם אופציה לצביעה דו-גוונית מרהיבה הכוללת גג, קורות ומכסה מנוע בצבע שחור.  הדגם מוותר גם על הסיומת X ויקרא מעתה אופל מוקה, במהלך שנראה אותו גם בדגמי הפנאי הבאים של החברה. מעבר לכך, מציע הרכב מראה טיפוסי של קרוסאובר, ומידות שהצטמצמו מעט מול הדור היוצא (פחות 12 ס"מ לאורך), אך הודות לתכנון חכם יותר, תא הנוסעים צפוי להיות דווקא מרווח מהדגם היוצא.

אופל מוקה החדשה

כחלק מהיותה של אופל תחת קונצרן פיג'ו-סיטרואן (PSA), חולקת המוקה החדשה מכלולים רבים עם דגמי חברת האם, ובראשם שלדת ה-CMP החדשה של היצרן המשרתת כיום גם את אופל קורסה, פיג'ו 208 החדשה ודגמים נוספים, התומכת בשלל תצורות הנעה, חוסכת משמעותית במשקל הרכב ומחוזקת בעשרות אחוזים מהשלדה היוצאת. הדגם נחשף בתחילת הדרך בגרסה 100% חשמלית, הכוללת מנוע המפיק 136 כ"ס ומומנט של 26.5 קג"מ, אשר יחד עם סוללת 50kWh, מציעים טווח נסיעה של 322 ק"מ בין טעינות. מיקום הסוללה ברצפת הרכב מפנה מקום חיוני מאחור ומאפשר תא מטען נדיב יחסית בנפח 350 ליטר. טעינת הסוללה מתאפשרת דרך צמד מטענים ביתיים (7 או 11 kW) או באמצעות עמדת טעינה ציבורית מהירה 100kW.

אופל מוקה החדשה

בתוך תא הנוסעים זוכה המכונית לעיצוב מתקדם ועתיר מסכים, עם לוח שעונים דיגיטלי "12 ומולטימדיה "7 בגרסת הכניסה או "10 ברמת הגימור הגבוהה, השולטת גם על מספר מערכות של הרכב ותורמת למיעוט יחסי של מתגים בתא הנוסעים, אך יחד עם זאת, ללא וויתור על מתגים קלאסיים הנוחים יותר לתפעול מערכות חיוניות. לראשונה יצויד הדגם בחבילת בטיחות מקורית מתקדמת אשר תכלול מעבר לפריטים הפופולרים גם בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקי תנועה ועוד.

מעט מאוחר יותר תחשוף אופל גם את דגמי הבנזין והדיזל של המוקה החדשה, אשר צפויים לעשות שימוש במנועי הטורבו בנזין 1.2 ליטר של PSA ומנועי הטורבו-דיזל 1.5 ליטר, עם שידוך לתיבות הילוכים ידניות 6 הילוכים או אוטומטיות 8 הילוכים.

אופל מוקה e החשמלית תגיע לשווקים ראשונים באירופה כבר ברבעון הראשון של 2021 וייתכן ותגיע לארץ מעט מאוחר יותר.




עוד מחדשות רכב