אופל קומבו לייף: המסחרית שהיינו מאמצים כמשפחתית…

אופל מצטרפת לשוק הטנדרונים מסחריות עם הקומבו לייף החדש, המציע בגרסת הטורבו-בנזין שלו שילוב מוצלח של מסחרית עבודה עם רכב משפחתי מרווח ומפנק, ואפילו עם בשורה מעניינת בשורת המחיר.

ששי כהן 18 במאי, 2020
אופל קומבו לייף

לאחר היעדרות ארוכת שנים חוזרת יבואנית אופל לשוק הטנדרונים-מסחריות הקלות עם דגם הקומבו לייף, המהווה למעשה את גרסת אופל לסיטרואן ברלינגו, ואח תאום למחצה גם לפיג'ו פרטנר וטויוטה פרו אייס סיטי המיוצרים כולם באותו פס יצור בפורטוגל. אגב, בפעם האחרונה ששווק כאן דגם הקומבו של אופל, זה היה בשנות ה-90 עם דגם מסחרי שפותח על בסיס הקורסה.

אופל קומבו לייף מבטיח שילוב מוצלח של טנדרון-מסחרית עבודה מרווח ושימושי, יחד עם יכולות משפחתיות ואיכות חיים גבוהה מחוץ לשעות העבודה. מפגש במציאות חושף את קווי העיצוב המוכרים של הברלינגו החדש, אך חזית הרכב מציעה מראה יותר מיניוואני ועיצוב ברוח שפת העיצוב הנוכחית של דגמי הפרטיות של אופל, וגם עיצוב חלקה האחורי של המכונית פחות מסחרי עם דלת תא מטען אחת גדולה במקום שתיים ועיצוב ייחודי ונאה יותר ליחידות התאורה המשולבות בתאורת LED. רכב המבחן שהגיע בצבע אפור מטאלי ולא "לבן מסחרי", הדגיש גם הוא את היותו של הרכב יותר משפחתי. מעבר לכך, מדובר ברכב גדול למדי, שאמנם מסתפק באורך של 4.4 מטרים (4.75 מטר בגרסת ה-7 מושבים), אך הודות לרוחב של 1.85 מטר וגובה של 1.8 מטר, מתקבל רכב גדול ומרווח למדי.


משפחתי

בדומה לברלינגו, גם בתוך תא הנוסעים מציע הקומבו לייף סביבת נהג ונוסעים משפחתית למדי. תנוחת הישיבה גבוהה (גם ביחס לשלל ג'יפונים), הראות טובה לכל הכיוונים, והמרווח עצום ליושבים מלפנים, ומכובד מאוד גם בספסל האחורי המאפשר אפילו אכלוס של 3 מושבי ילדים ללא כל בעיה. אבזור הדגם נדיב לעולם הטנדרונים וכולל כסטנדרט: מולטימדיה מקורית עם מסך "8 ותמיכה באפל קאר-פליי, מצלמת רוורס איכותית, כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, חיישני אורות וגשם, הגה מצופה עור, ובסעיף התלונות נרשמים היעדר תמיכה באנדרואיד אוטו שפונה לקהל רחב יותר וגם לא היינו מתנגדים לשמשות אחוריות מושחרות לטובת הילדים מאחור (מגיע ברמות הגימור הגבוהות יותר).

אופל קומבו לייף

בעבודה

בסעיף השימושיות, מצויד הרכב באין ספור תאי אחסון שימושיים, תא מטען בנפח 597 ליטר הצומח עד 2,126 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים, שיחד עם כושר העמסה של 605 ק"ג, מספק רכב עבודה יעיל עם שלל אפשרויות העמסת ציוד או מטען. אבזור הבטיחות מרשים וכולל התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית וזיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה, החלפת אורות אוטומטית, זיהוי תמרורי נהיגה בלוח השעונים עם המלצה לשינוי המהירות בבקרת השיוט, 6 כריות אוויר ובקרת לחץ אוויר בצמיגים.

על הכביש

הקומבו לייף משווק בארץ עם צמד מנועים לבחירה: דיזל או בנזין. גרסת המבחן צוידה במנוע הטורבו-בנזין 1.2 ליטר המוכר של קטונצרן PSA, המפיקה 130 כ"ס ומומנט מרבי של 23.4 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים. כשיוצאים לדרך, מתגלה מנוע הטורבו צנוע הנפח כיעיל למדי, שאינו מתקשה להניע את הרכב המגודל ששוקל 1.5 טון לפני נוסעים וציוד, ואף מפתיע לטובה בתאוצה מהמקום ובכושר צבירת המהירות, כאילו היה מדובר במנוע גדול וחזק יותר. למרות הממדים הגדולים יחסית, מדובר ברכב קל למדי לנהיגה וגם תיבת ההילוכים האוטומטית הופכת את הנסיעה לנעימה וחלקה יותר. בדומה לדגמים אחרים של היצרן המצוידים במנוע הנ"ל, גם כאן שאון המנוע חודר קצת יותר מהצפוי לתא הנוסעים, אולם עדיין מדובר במנוע שקט יותר ביחס לגרסאות הדיזל. מעבר לכך, למרות המתלים המעט קשיחים, נוחות הנסיעה לרוב תהיה טובה. את סעיף צריכת הדלק סיים הקומבו עם צריכת דלק נאה של 11.5 ק"מ לליטר בממוצע.

אופל קומבו לייף

הטנדרון מסחרי הכי משפחתי? 

בשוק שהולך ומצטופף בו משחקים כיום סיטרואן ברלינגו, רנו קנגו, דאצ'יה דוקר, פיאט דובלו ובקרוב גם טויוטה פרואייס סיטי, מדובר בסגמנט גדול יחסית בארץ המרכז סביב ה-7,000 מכוניות בשנה ולאופל קומבו לייף יש בהחלט מה להציע מול התחרות: מדובר בדגם שבראש ובראשונה מצליח לשלב היטב בין רכב עבודה יעיל לבין רכב משפחתי נוח ומפנק מחוץ לשעות העבודה, וגרסת הבנזין האוטומטית שנבחנת כאן, המהווה במידה מסוימת עוף חריג מול מרבית הדגמים שמצוידים במנועי דיזל, מצליחה לספק ביצועים נאים לצד צריכת דלק טובה, העשויה להתאין עבור לקוחות שאינם מבצעים ק"מ שנתי גבוה במיוחד.  כשמגיעים לשורת המחיר: החל מ- 139,990 שקל, מדובר נכון להיום גם בטנדרון-מסחרי האוטומטי הזול בישראל, היחיד שמוצע כרגע בשילוב בנזין אוטומט וזול בלא פחות מ-10,000 שקל מהמתחרה האוטומטי הבא בתור, ואל אלו מצטרפים גם אחריות של 4 שנים או 120,000 ק"מ ונכון ליום כתיבת המבחן גם מבצע של 100% מימון ללא ריבית והצמדה.



עוד ממבחני דרכים