אופל קרוסלנד X מבחן דרכים

בעידן בו הלקוחות נטשו את עולם המיניוואנים הקומפקטים לטובת הג'יפונים, מצליח אופל קרוסלנד X לשלב היטב בין העולמות, רק שהמחיר הבסיסי הגבוה, מרתיע את הלקוחות.

ששי כהן 08 בנוב, 2018
אופל קרוסלנד X

8 חודשים לאחר שהושק בארץ אופל קרוסלנד X, הנציג החדש של אופל בקטגוריית הג'יפונים הקומפקטים (B-SUV) תחת הבעלים החדש קבוצת PSA הצרפתית, מתקשה עד כה רכב הפנאי הקומפקטי לעלות על הכביש כמויות משמעותיות של הדגם, כאשר אפילו האח הוותיק שלו – אופל מוקה X , מוכר יותר מפי 3 רכבים. מדוע?


היתרון המרכזי של הקרוסלנד X בארץ הוא גם החיסרון כנראה המרכזי שלו: הקרוסלנד שהחליף בארץ את אופל מריבה, לקח את היתרונות המובהקים של המריבה, שכללו מרכב מיניוואני קומפקטי ושימושי, וארז אותם בעטיפה חיצונית בסגנון ג'יפון, נאה אפילו בגרסה הבכירה שלו המשלבת מרכב דו-גווני מעוצב, אך בעידן בו הלקוחות מתרחקים לחלוטין ממיניוואנים יהיו אשר יהיו, המראה הקצת חריג של הרכב והקרבה שלו לעולם המינוואנים לא מיטיבים עימו, והאח הוותיק מוקה X שמצויד בעיצוב ג'יפוני קשוח ועדיין מודרני, הופך להיות הבחירה הטבעית באולם התצוגה של אופל, ובמיוחד כשהוא מגובה גם בהצעות נדיבות במיוחד בשוק ה- 0 ק"מ.

אופל קרוסלנד X

שימושית ומרווחת בסגנון מיניוואן

הקרוסלנד שפותח בשיתוף פעולה עם קונצרן PSA (פיג'ו-סיטרואן) רגע לפני שהמותג עבר לבעלותם, מצויד בשלדה חדשה המשרתת גם את ה-C3 איירקרוס וכמוהו מגיע לארץ ממפעל החברה בספרד. עם 4.21 מטר אורך, 1.76 מטר רוחב, 1.6 מטר גובה ובסיס גלגלים של 260 ס"מ, הוא מציע ממדים מקובלים בסגמנט, אך הודות למבנה מיניוואני, מתקבל תא נוסעים שמרגיש מרווח מהמקובל בסגמנט, לצד תא מטען נדיב לקטגוריה בנפח 410 ליטר.

אופל קרוסלנד X

תא מטען נדיב לסגמנט בנפח 410 ליטר

מאובזרת ובטוחה

בתוך תא הנוסעים מציע הקרוסלנד X סביבת נהג ונוסעים מודרנית ונאה, אך שמרנית ונטולה כל התחכמויות או גימיקים עיצוביים. הנדסת האנוש טובה, איכות החומרים טובה לרוב גם היא והכל נמצא במקום נוח וקל לתפעול, אך הגוונים האפורים ששולטים בסביבת הנהג מספקים תחושה מעט זולה. אבזור הדגם נדיב יחסית לרמת הגימור הבסיסית הנבחנת כאן וכולל כסטנדרט: מולטימדיה מקורית עם מסך "7, עם תמיכה באפל ואנדרואיד, חישוקי "16 קלים, חיישני אורות וגשם ועוד, כאשר האבזור הבטיחותי כולל התרעת סכנת התנגשות עם בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, בקרת ערנות הנהג, חיישני חנייה היקפיים ומצלמת רוורס, ולדגם ציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק.

אופל קרוסלנד X

על הכביש

מתחת למכסה המנוע, מצוידת הקרוסלנד במנוע טורבו 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר, המפיק 110 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים. על הכביש, מדובר ביחידת כח יעילה וחזקה למדי, המספקת ביצועים נאים עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-11.8 שניות, ופעולת תיבת הילוכים חלקה, המספקים נהיגה נעימה ונינוחה, לא משהו שירגש חובבי ביצועים ותאוצות, אך בהחלט יספק את מרבית הלקוחות. נוחות הנסיעה גבוהה ביחס למקובל בקטגוריה, ותנוחת הנהיגה המעט גבוהה, תורמת לתחושה של נהיגה בג'יפון. יאמר לזכותו של הרכב, שבמהלך סוף השבוע בו נערך המבחן, שימש הקרוסלנד לטיול משפחתי לצפון עם 3 ילדים מאחור וציוד רב לפיקניק ולא נרשמו כלל תלונות על צפיפות או חוסר נוחות. גם בכבישי רמת הגולן המתעקלים, הפגין הרכב אחיזת כביש גבוהה  ויציבות טובה גם בנהיגה מהירה יחסית בכבישים מפותלים. בסיכום המבחן נרשמה גם צריכת דלק של 11.5 ק"מ לליטר בממוצע.

אופל קרוסלנד X

שווה את הכסף?

אופל קרוסלנד X מצטרף לקטגוריית הג'יפונים הקומפקטים ומציע קרוסאובר עירוני נעים לנהיגה, בטיחותי, מרווח ושימושי ויחסית מאובזר כבר ברמת הגימור הבסיסית. נקודת התורפה העיקרית שלו מגיעה מגזרת המחיר, שם עם מחיר בסיסי של 120,000 שקל או 130,000 שקל לדגם המאובזר יותר (ונאה משמעותית הודות למרכב דו-גווני) ועד 137,400 שקל לדגם הפרימיום פלוס המאובזר ביותר, מדובר במחיר גבוה מדי ביחס קטגוריה, אשר מקשה ללא ספק על חדירתו של הרכב לשוק, ובמיוחד כשבסביבה מסתובבים מתחרים בולטים ומבוקשים כמו קיה סטוניק וסיאט ארונה המצוידים בתג מחיר נמוך יותר.



עוד ממבחני דרכים