5 אופנועי אדוונצ'ר חדשים בארץ ל-KTM

ד.ל.ב מוטוספורט השיקה הבוקר את KTM אדוונצ'ר 890 החדש ב-3 גרסאות (כולל גרסת ה-Rally הייחודית) וכן את הדור החדש של KTM סופר אדוונצ'ר 1290 שזוכה לראשונה גם לבקרת שיוט אדפטיבית (!). המחירים יחלו מ-94,685 שקל.

ששי כהן 27 במאי, 2021
KTM סופר אדוונצ'ר 1290 החדש 2021

בסיום שנה מוצלחת בה עלו לכביש יותר מ-1,000 דגמים של מותג KTM, ולאחר רבעון ראשון של 2021 בו המשיכו לצמוח מכירות הדגמים (350 אופנועים), השיקה הבוקר ד.ל.ב מוטוספורט 5 דגמי אדוונצ'ר חדשים בישראל, המצטרפים לשוק הפורח של אופנועי הפנאי, שזכה לתנופה בשנת הקורונה ומציג ביקוש חזק. בחברה מעריכים שמגמת הצמיחה של שוק האופנועים בישראל, עתידה להביא את שנת 2021 לשנת שיא של כל הזמנים במכירות דו גלגלי בישראל, עם חצייה ראשונה של רף ה-20,000 אופנועים, וזאת כמובן אם לא יהיו הפתעות מיוחדות במהלך השנה.

KTM אדוונצ'ר 890 

גרסת ה-890 החדשה של האדוונצ'ר, מבטיחה ידידותיות גבוהה למשתמש הודות למבנה קל משקל, מרכז כובד נמוך, מנוע גמיש, מערך אלקטרוני מקיף שעבר עדכון בדור זה, מרווח טיפולים גדול ותחזוקה זולה. נפח המנוע הטווין המקבילי עלה ל-889 סמ"ק (תוספת של 90 סמ"ק) ולמרות העמידה בתקן יורו 5 החדש, ההספק עלה לכדי 105 כ"ס ומומנט ל-10.2 קג"מ. בהתאם לעליה בתפוקת המנוע, חוזקו גם המצמד, מערכת העברת הכוח ומערכת הבלימה.

KTM אדוונצ'ר 890 2021

KTM אדוונצ'ר 890

ה- KTM 890 ADVENTURE מציע חישוקי 21 אינץ' מלפנים ו-18 אינץ' מאחור, מרווח גחון של 200 מ"מ, מבנה צר שמקל מאוד על מלאכת הרכיבה בעמידה, מרכז כובד נמוך במיוחד הודות למבנה הייחודי של מכל הדלק, גובה נמוך למושב, כנף קדמית נמוכה ונפח של 20 ליטר במכל הדלק אשר מאפשר טווח רכיבה ענק בין תדלוקים. בנוסף לכך, ה-KTM 890 ADVENTURE מצויד בצמיגי אדוונצ'ר, מיגון רוח גבוה שמסיט את הרוח ביעילות מסביב לגוף הרוכב, מסך TFT צבעוני עשיר במידע, ABS בהטיה ('קורנרינג'), בקרת אחיזה (MTC), בקרת החלקה (MSR) המונעת את נעילת הגלגל האחורי בזמן בלימה חזקה או הורדת הילוכים אגרסיבית, מצבי רכיבה לבחירה, מושב מתכוונן לשני גבהים ויכולת נשיאה גבוהה של מטען ומורכב\ת הודות לתת שלדה קלה וחזקה. מחיר הדגם נקבע על 94,685  שקל.

KTM אדוונצ'ר 890 R

גרסת ה-890R מציעה לצד המנוע החזק יותר (לעומת גרסת ה-790R) גם יכולות שטח גבוהות יותר הודות למרווח הגחון הגבוה, המתלים המשופרים, המערך האלקטרוני החדשני והארגונומיה המצוינת שעיקריה מרכז כובד נמוך ביותר הודות למבנה מכל הדלק, לגובה המושב ומבנהו ואפשרויות הכוונון הרבות. המתלים שודרגו לדור החדש של WP XPLOR שמציע כיול חדש ומדויק יותר עם אפשרויות כוונון רבות, כיול מחדש לבקרות הבלימה (ABS בהטיה ('קורנרינג') ובקרת האחיזה רבת המצבים (9 מצבים במצב ראלי, עם אפשרות מעבר בניהם תוך כדי הרכיבה) ועוד. מחיר הדגם נקבע על 104,685 שקל.

KTM אדוונצ'ר 890 ראלי 2021

KTM אדוונצ'ר 890 ראלי 2021

KTM אדוונצ'ר 890 R RALLY

גרסת ה-RALLY שתיוצר בייצור מוגבל (700-יחידות בלבד בעולם), מבטיחה רכיבים שיכולים לקחת אותה לקצה רמת התחרותיות, העמידות והיכולת לטרוף מדבריות ותנאים משתנים בקצב גבוה. מלבד השינויים הגרפיים וסכמות הצביעה של גרסת ה-RALLY כמו מסיטי אוויר שקופים מתחת לפנס הקדמי לשיפור שדה הראיה, פלסטיקה בצביעה שונה ומכל דלק כחול (שחור בגרסת ה-R), דגם זה מקבל מתלי  WP XPLOR PRO חזקים, מדויקים ובעלי מהלך ארוך יותר, אשר מציעים לרוכב לא רק אפשרויות כוונון רבות, אלא גם מעלים באופן משמעותי את מרווח הגחון. בנוסף אליהם, מערכת הפליטה מוחלפת באחת מבית אקרפוביץ אשר קלה ב-35 אחוז לעומת מערכת הפליטה המקורית, המושב המדורג מוחלף במושב מרוצים שטוח ובעל ריפוד עמוק לנוחות משופרת בזמן רכיבה בישיבה ועמידה (גובהו 910 מ"מ מהקרקע), מצב ראלי במערכת האלקטרוניקה עם 'קוויקשיפטר' להעלאה והורדה של הילוכים כסטנדרט, חישוקים חזקים במיוחד (21\18) וצרים יותר, מצופים באנודייז להתאמה לצמיגי שטח אגרסיביים יותר ומגני מכל דלק מקארבון. מחיר הדגם נקבע על 154,685 שקל.

KTM סופר אדוונצ'ר 1290 החדש 2021

KTM סופר אדוונצ'ר 1290 החדש 2021

KTM סופר אדוונצ'ר 1290 החדש – לראשונה עם בקרת שיוט אדפטיבית

הדור השלישי של הסופר אדוונצ'ר, ספינת הדגל של דגמי האדוונצ'ר של היצרן, מבטיח עידן חדש של הנדסת עילית וטכנולוגיה שמייצרת ביצועים מסעירים, עם יכולות סופר גבוהות של אופנוע ספורט-תיור, עם ארגונומיה ונוחות של אופנוע אדוונצ'ר, כדי לייצר יכולת רכיבה מהנה בכל תוואי דרך. לצד שלדה חדשה וקלה מבעבר, גם דגם זה מאמץ את מבנה מכל הדלק (23 ליטר) שעוטף את צדי האופנוע ומנמיך באופן משמעותי את מרכז הכובד. מושב חדש משפר את נוחות הישיבה למרחקים וגם מציע יכולת כוונון בשני גבהים (20 מ"מ הבדל). כמו כן, כל מנופי התפעול ניתנים לכוונון וכך גם משקף החזית שניתן לקיבוע בגובה נמוך או גבוה (הפרש של 55 מ"מ) בהתאם לצורך. מלבד כיול מחדש לכל מערכות הבטיחות, כדי שהתערבותן תהיה חלקה יותר, ישנם ארבעה מצבי רכיבה לבחירה (RAIN, STREET, SPORT, OFFROAD) אשר משפיעים על תגובות האופנוע והתערבות המערכות, וכן מצב RALLY כאופציה.  הפיתוח החדשני ביותר הוא שילוב בקרת השיוט האדפטיבית החדשה המבוססת רדאר ומסוגלת להתאים את מהירות האופנוע בהתאם לתנועה שמלפנים, לפי 5 מצבים לבחירה. כמו כן, מסך TFT גדול (7 אינץ') וחדש יתממשק אל הטלפון החכם ומתחתיו ישנו תא אחסון ייעודי לטלפון עם שקע טעינה. כדי להקל על הרוכב בתפעול כל המערכות, ישנם כעת מתגים חדשים בידיות הכידון בהם גם מתגי קיצורי דרך לתפעול המערכות השונות.

מנוע ה-1290 SUPER ADVENTURE S השיל ממשקלו 1.6 ק"ג ולאחר העמידה בתקן יורו 5 המחמיר, הספקו עומד על 160 כ"ס והמומנט על 14 קג"מ. המנוע בנוי כעת מדפנות דקות יותר, קיבל בוכנות חדשות, מערכת שימון וקירור חדשות, מערכת פליטה משופרת ותיבת הילוכים משודרגת שכעת עובדת טוב יותר עם מנגנון ה'קוויקשיפטר'. מרווח הטיפולים עומד על 15,000 ק"מ. בנוסף תמצאו גם מתלי WP APEX סמי-אקטיביים בכיול חדש לטובת שיפור הנוחות, הספיגה וכמובן היציבות ברכיבה ספורטיבית. מחיר הדגם נקבע על 144,685 שקל.

KTM סופר אדוונצ'ר 1290 החדש 2021

KTM סופר אדוונצ'ר 1290 החדש 2021

KTM סופר אדוונצ'ר 1290 R החדש

גרסת ה-R של הסופר אדוונצ'ר 1290 לוקחת את היכולות צעד נוסף קדימה, אל עבר התחום שבו האספלט נגמר. בין אם אלו שבילי מדבר ארוכים, קטעים טכניים או טיול רגוע הרחק מהציביליזציה. הדגם תוכנן להציג וורסטיליות גבוהה במיוחד בשטח ובכביש, הודות גם לשימוש במערכת מדידה בשישה צירים (IMU) אשר פועלת יחד עם כל הבקרות הקיימות – בקרת האחיזה (רב מצבית), בקרת בלימת מנוע (מניעת נעילת הגלגל האחורי בזמן הורדת הילוכים אגרסיבית), בקרת היציבות וה-ABS שבה ישנו גם מצב שטח. בנוסף למצבי הרכיבה הסטנדרטיים (SPORT, STREET, RAIN, OFFROAD) ישנו גם מצב RALLY אופציונלי שמאפשר לרוכב לקבוע את תגובת המצערת ואת מצבי התערבות בקרת האחיזה תוך כדי הרכיבה ב-9 מצבים. מנוע ה-1290 SUPER ADVENTURE R עבר את אותם עדכונים כשל גרסת ה-S, והדגם נבדל מגרסת הכביש בשימוש בחישוקי אלומיניום קשיחים מבית ALPINA והם נועלים צמיגי בריג'סטון אדוונצ'ר, במשקף חזית מקוצר, בגרפיקה שונה ועוד. מחיר הדגם נקבע על 159,685 שקל.

עוד מדו גלגלי