אופנוע האדוונצ'ר MT Touring של CF מוטו בישראל

3 חודשים לאחר שהחל שיווק גרסת הספורט של CF מוטו 800MT, מתחילה עופר אבניר בשיווק גרסת הטורינג של הדגם, המציעה אופנוע אדוונצ'ר 800 סמ"ק 95 כ"ס במחיר של 74,950 שקלים.

ששי כהן 02 באוג, 2022
CF מוטו טורינג 800MT

קבוצת עופר אבניר, יבואנית מותג האופנועים והטרקטורונים CFMOTO בישראל, החלה בשיווק 800MT Touring של היצרנית הסינית. הדגם החדש מגיע כשלושה חודשים לאחר השקת דגם הספורט של ה-CFMOTO 800 MT. דגמי האדוונצ'ר החדשים הם חלק משיתוף הפעולה המתקיים מזה מספר שנים בין היצרן CFMOTO לבין KTM האוסטרית.


דגמי ה-CFMOTO 800MT מביאים עמם את אותו הריגוש, חדוות הרכיבה והשימושיות הרבה המאפיינים את קטגורית אופנועי האדוונצ'ר הבינוניים, כדגמים חדשים הפונים הן לרוכבים וותיקים ומיומנים שמחפשים אחר יכולות תיור גבוהות, לרוכבים שחוזרים לתחום הדו גלגלי אחרי מספר שנות הפסקה או לרוכבים בתחילת דרכם הזקוקים לאופנועים המותאמים לרישיון A1. 

הגרסה המושקת כעת בישראל נבדלת מגרסת הספורט בזכות זיווד מלא הכולל שלושה ארגזי נסיעה מקוריים עשויים אלומיניום. ארגזי הצד הינם בנפח 35 ליטרים ו-28 ליטרים המעניקים נפח אחסון כולל של 67 ליטרים. הארגז האחורי העליון מוסיף נפח אחסון שימושי של 6 ליטרים נוספים. כל הארגזים מרופדים בחלקם הפנימי, אטומים לאבק ולמים ומגיעים עם מנעולים מקוריים המתחברים למנשאים ומאפשרים פירוק מהיר. גרסת ה-Touring נהנית גם מאבזור עשיר נוסף ויוקרתי הכולל מגני ידיים מקוריים, מחממי ידיות, מערכת חימום למושב, מגן גחון, רגלית אמצע להנפת האופנוע ומערכת קוויקשיפטר מקורית, הפועלת הן בהעלאת והן בהורדת הילוכים.

בנוסף, גרסת ה-Touring נבדלת מגרסת ה-Sport גם באמצעות חישוקי חישורים ("שפיצים") לעומת גרסת ה-Sport המצוידת בחישוקים יצוקים. עם זאת, ב-2 הגרסאות מידות החישוקים והצמיגים זהות. קוטר החישוק הקדמי הינו 19" והאחורי בקוטר 17". שניהם עטויים צמיגים מתוצרת Maxxis.

מנוע ה- 800MT Touring עומד בתקני היורו 5 המחמירים. המנוע מקורר נוזל ובנפח 799 סמ"ק, בעל זוג צילינדרים מקבילים ותיבה בת 6 הילוכים ומפיק 95 כ"ס ומומנט של 7.8 קג"מ. האופנוע מצויד במצערת Ride By Wire של Bosch ומציע כסטנדרט מקורי ניהול 2 מצבי מנוע (Sport ו-Rain), מערכת בלימה משולבת ABS כולל לשימוש בזמן הטייה (Cornering ABS), בקרת שיוט, מערכת Slipper Clutch, מערכת בדיקת לחץ אוויר בצמיגים (עם אפשרות שליטה מהמסך), מערכת תאורה אוטומטית מבוססת LED, תאורת פנייה, כיבוי אוטומטי לפנסיה האיתות, פנסי ערפל ומסך TFT צבעוני רחב ממדים (7 אינץ') לנוחות שימוש הרוכב. בנוסף, מצוידים שני הדגמים במגני מנוע ומעטפת מקוריים העשויים מתכת ומקיפים את האופנוע משני צדדיו.

בזכות משקלו הנמוך יחסית (215 ק"ג יבש) ובשילוב עם  מכלולי השלדה האיכותיים, זוכה הרוכב לאיכות רכיבה גבוהה וניהוג חד וקל של הדגמים. ל- ה-800MT T Touring מותקנים מלפנים מתלים טלסקופיים "הפוכים" (USD) מלפנים מתוצרת KYB היפנית, עם מהלך של 160 מ"מ, המאפשרים 20 כיוונים שונים של עומס קפיץ, שיכוך והחזרה. מהלך המתלה האחורי הוא 150 מ"מ וביחד מתקבל מרווח גחון מכובד של 190 מ"מ. גובה המושב הוא 825 מ"מ, ומתאים בכך לרוכבים במגוון גבהים. המושב עצמו מפוצל ומופרד בין הרוכב שמלפנים למורכב שמאוחר, לטובת נוחות מרבית של השניים.

מערכת הבלימה של ה-800M Touring  החדש כוללת זוג דיסקי בלימה בקוטר 320 מ"מ עם זוג קאליפרים בעלי 4 בוכנות מתוצרת J.Juan הספרדית (מבית Brembo). גם הבלם האחורי הינו מאותה התוצרת, עם דיסק יחיד בקוטר 260 מ"מ  וקאליפר יחיד בעל 2 בוכנות.  גרסת ה-Touring זמינה בצביעה כחולה-כסופה (עם חישוקי גלגלים מוזהבים) בלבד.

מחיר ה-800MT Touring יעמוד על 74,950 ₪  (המחיר כולל מע"מ ואגרות רישוי) .