אזרח וותיק: סוזוקי קרוסאובר היברידי החדש במבחן

סוזוקי קרוסאובר מתעדכן ביחידת כח היברידית קלה, המצמצמת את צריכת הדלק ומסייעת לפליטת מזהמים נמוכה יותר. האם זה מספיק כדי לשמר את המכירות המצוינות שלו בארץ לדגם שחוגג כבר 8 שנים?

ששי כהן 04 ביול, 2021
סוזוקי קרוסאובר היברידי

מצאנו את רכב הפנאי הנחשק ביותר בארץ בקטגוריית ה-B-SUV (של הג'יפונים הקומפקטיים). מסתבר שזה סוזוקי קרוסאובר… מאז שהושק הדגם בארץ בשנת 2014, עלו כאן לכביש קרוב ל-36,000 עותקים שלו, מה שהמליך אותו לדגם הנמכר ביותר בקטגוריה. אחת הסיבות לכך, הוא הוותק של הדגם שנכנס כאן כבר לשנה השמינית שלו לשיווק, ואם תכפילו את השנים בכמה אלפי עותקים לשנה, אז מסתבר שהוא הכי נמכר. את היתרונות שלו אנחנו כבר מכירים היטב: מדובר בקרוסאובר משפחתי קומפקטי שמצטיין לאורך השנים בפרמטרים האהובים על הלקוח הישראלי הממוצע: הוא ממוצא יפני (למרות שמיוצר בהונגריה), מרווח ומאובזר יחסית, חסכוני בדלק, מפגין עמידות ואמינות מצוינים, עלויות האחזקה שלו במוסך זולות וככל הנראה שתבואו למכור אותו, אז רכב שמור יימכר די מהר ואפילו סביב המחירון. עכשיו יש לו גם גרסה היברידית קלה חדשה. למה זה טוב לנו? יצאנו לבדוק.

אזרח וותיק

הקרוסאובר הושק בארץ בסוף 2013 ועבר מתיחת פנים מקיפה ב-2017, בה עוצבה מחדש חזית הרכב ונוספה גרסת טורבו להיצע. הגרסה ההיברידית שמצטרפת עתה להיצע ומשלימה למעשה גרסאות היברידיות לכל דגמי סוזוקי בישראל למעט הג'ימני, נראית זהה כמעט לחלוטין לדגם הרגיל, למעט יחידות תאורה ראשיות שמוצעות כעת בטכנולוגיה של LED ומספר כיתובי "Hybrid" שמעטרים את הרכב. בשורה התחתונה מדובר באותו עיצוב מוכר שבהחלט מתחיל להראות סימני גיל, ונראה שהגיע הזמן של סוזוקי להציג דור חדש, או לפחות להציע מתיחת פנים מקיפה. בכל מקרה, מרבית הלקוחות של הדגם בארץ מבוגרים יחסית ונראה שעניין העיצוב החיצוני פחות מטריד אותם.

סוזוקי קרוסאובר היברידי

רמת גימור אחת ומאובזרת למדי 

גם בתוך תא הנוסעים מדובר באותה סביבת נהג ונוסעים מוכרת שגם כאן מתחילה להראות סימני גיל, אך יחד עם זאת מדובר ברכב עם הנדסת אנוש טובה, בה קל להתמצא בסביבת הנהג ולתפעל את שלל מערכות הרכב, בניגוד לכל מיני דגמים חדישים בהם כדי להפעיל מזגן לדוגמה, אתם נדרשים לפעמים להתעסק יותר מדי במולטימדיה. איכות החומרים פשוטה יחסית, אך רמת ההרכבה גבוהה ותאי הנוסעים של הדגם מפגינים עמידות נאה בשמש הישראלית לאורך השנים. הגרסה ההיברידית משווקת בארץ ברמת גימור אחת וגבוהה " GLX " הכוללת 7 כריות אוויר, פנסי חזית מסוג LED, התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית בטכנולוגיית רדאר, חיישני תאורה וגשם, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, שמשות כהות מאחור, כניסה והתנעה ללא מפתח, חישוקי סגסוגת 17 אינץ' ומולטימדיה בהתקנה מקומית 8.4 אינץ' עם מערכת הפעלה קולית ומצלמת רוורס. בסעיף השלילה, חבילת הבטיחות המקורית של הרכב לא מלאה ונעזרת במערכת מובילאיי צפצפנית לשדרוג הבטיחות עם התרעת סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים והולכי רגל.

סוזוקי קרוסאובר היברידי

חסכונית יותר?

כחלק מהמאמץ להציע רכבים ידידותיים יותר לסביבה, הקרוסאובר מתעדכן ביחידת כח היברידית קלה, הכוללת סוללת 48V לאגירת אנרגיה ומנוע-אלטרנטור חדשני המסייע לפעולת מנוע הבנזין. המצטרפים למנוע הטורבו 1.4 ליטר המוכר ומטרתם סיוע בהפחתת פליטת המזהמים וצריכת הדלק. על הכביש, לא מדובר כאמור ברכב היברידי "אמיתי" המאפשר נסיעה על חשמל בלבד במהירויות נמוכות, והספק המנוע המשולב אף הצטמצם ל-129 כ"ס (במקום 140 כ"ס בגרסת הטורבו הרגילה), אך עדיין מדובר ברכב זריז למדי, המציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב-9.5 שניות, התנהגות כביש נעימה, בידוד רעשים מוצלח, ותיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית חלקה בתפעולה. בסעיף הדלק, נעה צריכת הדלק במבחן סביב ה-15.5 ק"מ לליטר בממוצע בנהיגה משולבת. מעבר לכך, מדובר ברכב ידידותי יותר לסביבה, עם דרגת זיהום אוויר 4 במקום 8 בגרסת הטורבו הרגילה.

סוזוקי קרוסאובר היברידי

שווה את הכסף?

סוזוקי קרוסאובר הייבריד לוקח את היתרונות המסורתיים של הדגם (אמינות, סחירות ועלויות אחזקה נמוכות) ומתבל אותם ביחידת כח ידידותית יותר לסביבה וחסכונית יותר בדלק, המספקים יחד עם מנוע הטורבו המוכר יחידת כח יעילה, חסכונית ונעימה לנהיגה. בסעיף השלילה, העיצוב החיצוני והפנימי מראים כבר סימני גיל ולא היינו מתנגדים למתיחת פנים מקיפה שתרענן את מראה הדגם מול שלל המתחרים המודרנים בקטגוריה התחרותית והלוהטת. במחיר של 137,000 שקל הוא יקר יותר מגרסת הטורבו הבסיסית ב-7,000 שקל, ולא בטוח ששווה את תוספת המחיר. בשורה התחתונה, עד שיוצג כאן דור חדש, סביר להניח שהקרוסאובר ימשיך להעלות כאן כמות נכבדה של מכוניות מדי שנה, רובם ע"י לקוחות מבוגרים יחסית, שאוהבים את השילוב של ג'יפון ממוצא יפני עם היתרונות המסורתיים של הדגם.

עוד ממבחני דרכים