איזה רכב משפחתי סוכן ביטוח היה קונה?

רגע לפני שנגלה לכם את הסודות הכמוסים של האנשים שיודעים את הדברים החשובים ולמה סוכן ביטוח אולי היה בוחר בסקודה לפני טויוטה, כמה מילים על הקשר בין סוג הרכב לעלות הביטוח שלו.

מדור שיווקי 27 בדצמ, 2020
שברולט קמארו 2021




רגע לפני שנגלה לכם את הסודות הכמוסים של האנשים שיודעים את הדברים החשובים ולמה סוכן ביטוח אולי היה בוחר בסקודה לפני טויוטה, כמה מילים על הקשר בין סוג הרכב לעלות הביטוח שלו. אם אופן התמחור הכללי של פרמיית ביטוח רכב ע"י חברות הביטוח הוא ברור, אפשר להבין כיצד ניתן להפחית בעלויות פרמיית ביטוח חובה וביטוח מקיף לרכב.

בואו נסכים שלחברות הביטוח יש אינטרס גבוה להפחית את מספר תאונות הדרכים. ככל שיהיו פחות תאונות, יוגשו פחות תביעות ביטוח וחברות הביטוח ישלמו פחות דמי פיצויים באופן כללי. נהוג לומר שחברות הביטוח "אוהבות" לבטח נהגים זהירים ופחות נלהבות לבטח נהגים עם גיליון הרשעות ואף שלילת רישיון בעברם.

עכשיו תחשבו על נהג זהיר שגם מחזיק ברכב בטיחותי בעל יכולת למנוע תאונות באופן אקטיבי ולא רק להפחית בעוצמת הפגיעה כשהן כבר מתרחשות. מדובר בנהג שחברת הביטוח יכולה ורוצה לבטח במחיר נוח הרבה יותר. רבות מהמכוניות בכבישי ישראל מצוידות במערכות בטיחות מתקדמות שיודעות להתריע מפני היצמדות לרכב שמלפנים או בעת סטייה מנתיב ללא איתות ואף למנוע מצבים כאלה באופן אקטיבי. החל משנת 2018 כל רכב שעולה על הכביש מחויב ע"פ חוק להתקין מערכת בטיחות מהסוג שמתריע. מכוניות רבות מגיעות עם מערכות מתוחכמות מעין אלה כבר מהיבואן. חברות הביטוח מחויבות להעניק הנחות בביטוח החובה לבעלי מכוניות בעלות מערכות בטיחות כאלו – מקוריות או מותקנות באופן עצמאי.

 אז איזה אוטו משפחתי סוכן ביטוח היה קונה?

את הטיפ הראשון הרגע קיבלתם – ככל שהרכב שלכם יהיה בטיחותי יותר תוכלו לזכות בהנחות ובהטבות מחברת הביטוח. אם אתם מתלבטים בין כמה מכוניות, בדקו את נתוני הבטיחות שלהם ותיעזרו בהם בכדי להגיע להחלטה.

מה עוד סוכן הביטוח היה בודק לפני קנייה של רכב חדש או יד שנייה? כמה הנחה יקבל בביטוח, אם יתקין מערכת בטיחות מתקדמת שמבצעת פעולות אקטיביות ולא מסתפקת בהתראה קולית בלבד. יכול להיות שעלות הרכישה וההתקנה של מערכת כזאת בסופו של דבר משתלמת עם גובה ההנחה בביטוח. שהרי ההנחה תינתן גם בשנים הבאות על אותה מערכת שמותקנת פעם אחת.

החברות מסתמכות על כמויות אדירות של נתונים בעת הגשת הצעת מחיר לביטוח רכב לכל נהג באשר הוא. נהגים והרכבים שהם מחזיקים שהנתונים שלהם ביחד מצביעים על הסתברות נמוכה להיות מעורבים בתאונה יקבלו הצעה אטרקטיבית יותר מנהגים שהסיכוי שלהם להגיש תביעת ביטוח בסופו של דבר גבוה יותר – הן בגלל אופי הנהיגה שלהם והן בגלל הרכב המיושן יותר, אולי. אלה נחשבים לנהגים שמסוכן יותר לבטח והסיכון הזה עולה כסף.

רכבים ישנים עם כמה שנים טובות על הכביש נחשבים ל"שבירים" יותר עם שילדה שכבר נשחקה ואיבדה את כוחה, כך שהסיכוי להכרזה על טוטאל לוס הוא גבוה יותר ולכן רכישת רכב יד שנייה אולי זולה יותר, אבל הביטוח עלול להיות יקר יותר. ביטוח מקיף הרי מכסה ומפצה מבוטח שרכבו מוכרז כטוטאל לוס.

מה לגבי גניבות רכבים? הביטוח המקיף לרכב מפצה גם את המבוטחים שרכבם נגנב.

בהתאם לנתוני 2019, הרכב המשפחתי הנגנב ביותר בישראל הוא טויוטה. לאחריו מאזדה, יונדאי, קיה וסקודה. אם אתם מתלבטים בין סקודה לטויוטה, אולי התשובה שלכם טמונה ממש כאן.

אתם אולי לא תעברו מקום מגורים בגלל הנחה בביטוח הרכב, אבל כדאי לדעת שירושלמים עלולים לשלם יותר בביטוח המקיף מאחר וזו העיר המובילה במספר גניבות הרכב. תל אביב אחריה ובאר שבע, פתח תקווה ונתניה סוגרת את החמישייה. 40% מכלל גניבות הרכב בשנה מרוכזות בערים אלה, שאר ה-60% מתפזרים על כל חלקי הארץ.

סוכן הביטוח שלכם כנראה לא היה רוכש ג'יפון או רכב שטח, שכן סוג רכב זה הוא הנגנב ביותר ומהווה כ-30% מגנבות הרכב בשנה האחרונה. המשפחתית היא רק במקום השני מבחינת גניבות ושימו לב, שנרשמת עלייה באחוז הגניבות של מכוניות היברידיות. ושתדעו, שבאופן כללי, מכוניות עם צבעים לא רגילים אהודות פחות על גנבים, שבסופו של דבר מעדיפים לבן.

ודבר אחרון – אחרי כל הדיבורים על מכוניות חדשות ומערכות בטיחות מתקדמות, האם סוכן הביטוח שלכם היה קונה רכב חדש מהיבואן? לא בטוח. ערכו של רכב יורד בכמה אחוזים ברגע שהוא עולה על הכביש, וממשיך במגמה זו עם כל שנה. רכב משנת 2018 יעלה קצת פחות וגם הביטוח שלו יהיה נמוך יותר מדגם זהה או דומה אבל חדש מהניילונים. אמצעי הבטיחות בו מחד הם כבר מתקדמים ואקטיביים, אך במקרה של גניבה או אובדן מוחלט סכום הפיצוי שלו יהיה בהתאם לערכו.

לסיכום, אם תשאלו את סוכן הביטוח שלכם הוא בוודאי היה קונה רכב שאינו מבין חמישיית הנגנבים ביותר, שיש מאחוריו שנתיים עד שלוש על הכביש (ללא תאונות), שמורכבת בו מערכת בטיחות אקטיבית ושצבעו אדום. ואז הוא גם יסביר לכם על הפעולות החשובות שיש לעשות כאשר בוחרים ביטוח לרכב.

רגע לפני שאתם רוכשים ביטוח רכב

הלכה למעשה, ביטוחי הרכב של היום הם מוצרים מותאמים אישית. אם התמחור שלהם תלוי במאפייני המבוטחים והמכוניות שלהם, מדובר בהתאמה אישית לכל צרכן. האחרון זוכה למחירים אטרקטיביים יותר וגם למוצרי ביטוח מתוחכמים יותר המעניקים ערך ושקט נפשי רב.

התפתחות טכנולוגית התרחשה לא רק ברכבים עצמם אלא גם אצל חברות הביטוח והשימוש ברכיבים דיגיטליים המותקנים ברכב למען שירות מיידי מחד ותשלום ביטוח לפי שימוש בפרט, הולך ומתעצם. כיום, נפוצים במיוחד מסלולי ביטוח לפי קילומטר לנהגים צעירים, שאינם מרבים לנהוג ברכב של הוריהם.

ויש התאמות נוספות למשקי הבית בישראל. לדוגמא: משפחות רבות מחזיקות בשתי מכוניות – אחד מהם רכב צמוד מהעבודה, והשני משמש לנסיעות אקראיות יותר ובד"כ אינו הרכב העיקרי של המשפחה. כלומר, זהו רכב שנוסע פחות ושבד"כ אינו מסיע יותר מאדם אחד או שניים. לרכב כזה ימליץ הסוכן באופן ספציפי על ביטוח רכב שני. זוהי פוליסת ביטוח שמתחשבת בעובדות הנ"ל ולכן תהיה זולה יותר מביטוח רכב משפחתי שמבלה רבות על הכביש ומסיע לא פעם את המשפחה כולה.

כשאתם עושים השוואה בין פוליסות ביטוח שונות בחברות שונות, שימו לב לא רק למחיר, אלא למוצרים האטרקטיביים שהן מציעות ומי מעניקה מירב האופציות להתאמה אישית של ביטוח הרכב שלכם. ואל תשכחו להגיד שבחרתם ברכב אדום.