איך בוחרים רכב ב-2020?

בשלב כזה או אחר, אנחנו מבינים שעלינו לרכוש רכב חדש בכדי שנוכל להתנייד בצורה נוחה יותר עם המשפחה ללא תלות ברכב הישן והשחוק שלנו, או לחילופין בתחבורה הציבורית. כראוי להוצאה כלכלית לא קטנה, עלינו לחשב זאת בצורה אחראית, אז מה עלינו לבדוק בטרם נקנה רכב?

מדור שיווקי 01 במרץ, 2020
איך בוחרים רכב ב-2020

כתבה פרסומית בשיתוף מימון ישיר

תהליך קניית רכב הוא תהליך שעלול להיות מייגע, מתיש ומבלבל. במיוחד בשוק הרכבים כיום בו המבחר עצום וסוגים רבים של רכבים מוצעים למכירה. החל מסוגי הרכבים המשתנים בין אלו בעלי מנוע בעירה רגיל, עד לרכבים היברידיים, חשמליים ועוד. כשבכל אחד מסוגי הרכב קיים היצע רב של חברות ודגמים. כיצד ניגש לסוגיה הסבוכה הזו?


הגדרת הצורך ברכב

לפני שאנחנו רצים לבדוק על שלל סוגי הרכבים, נצטרך להבין מהי מטרת רכישת הרכב. נבחן אם אנחנו צריכים את הרכב לנסיעות השגרתיות היומיומיות, לעבודה, לבית הספר של הילדים, לחוגים וכדומה. או שאנחנו אנשים של נסיעות ארוכות יותר, לטיולים ולסוף שבוע אצל ההורים.

על מנת להבין טוב יותר מהו הצורך המדויק, נבדוק מהו גודל הרכב שברצוננו לקנות. האם רכב בעל חמישה מקומות יספיק או שאנחנו משפחה מרובת ילדים וזקוקים לרכב גדול יותר. כמו כן, מהי תכולת הבגאז' המספיקה עבורנו. אם אנחנו נוטים לסחוב איתנו תיקים כבדים או אופניים למשל, נצטרך מקום אחסון גדול יותר בתא המטען.

 תקציב לקניית הרכב

לאחר שהבנו לאיזה סוג רכב אנחנו זקוקים, נבדוק מהן האפשרויות הכלכליות העומדות לרשותנו. אם אין בידינו את ההון הנזיל הדרוש ניתן לקחת הלוואה שתאפשר לנו את קניית הרכב בראש שקט ובפריסה נוחה ומסודרת של פירעון ההלוואה. כך נוכל לדאוג לרכישה חכמה של הרכב המתאים עבורנו שיענה על הצרכים שלנו מבלי להתפשר על דברים חשובים.

 צריכת דלק ואנרגיה

אחד השיקולים החשובים שאנחנו צריכים לקחת בחשבון טרם רכישת רכב, היא צריכת הדלק שלו. רכבים שצורכים דלק רב, יכולים לעלות לנו בסכומים גבוהים בכל חודש. לעומת זאת, אם אנחנו נוסעים בעיקר בדרכים בין-עירוניות והצורך שלנו ברכב הוא לנסיעות ארוכות, ייתכן ושיקול זה פחות קריטי עבורנו בהתחשב בנתונים אחרים שהרכב הפחות חסכוני מציע. כאמור, שיקול זה הוא אינדיבידואלי ומשתנה בהתאם לצורך הספציפי שלנו ברכב.

 נוחות ואחסון

חלקינו נוטים לדאוג יותר לביצועי הרכב ולמחיר תוך התעלמות מנתון חשוב ביותר – הנוחות. נוחות המושבים היא חשובה ביותר עבור חווית נהיגה טובה וערנית. בנוסף, אם אתם מתכננים להושיב את ילדכם מאחור על גבי מושב ייעודי לילדים, תצטרכו מושבים מרווחים בהתאם. שימו דגש גם על תנאי הנוחות של הרכב.

בנוסף, חשוב לשים לב גם למקום האחסון בתא המטען, וודאו שהוא מספיק גדול עבור אחסון עגלת התינוק שלכם והציוד הנוסף שבכל נסיעה.

 הוצאות ועלויות נוספות

ברכישת רכב, עלויות הרכישה לא מסתכמות בעלות הרכב עצמה. חשוב לקחת בחשבון גם את העלויות הנוספות כמו טסט לרכב, מערכות בטיחות נוספות שאתם רוצים להתקין, אגרות רישוי ועוד. חשבו את העלויות הנוספות בסך הכללי של עלות הרכב ותוכלו להתנהל בצורה כלכלית חכמה יותר.

לסיכום

תהליך קניית רכב עשוי להיות פשוט אם רק נתנהל בצורה חכמה. בדיקה ראשונית מוקדמת של הצורך המדויק ברכב, לקיחת הלוואה להתנהלות פיננסית חכמה ומסודרת עבור ההוצאה הגדולה, השוואת נתונים טכניים של צריכת דלק, נוחות ואחסון – יקלו עלינו ויחסכו לנו המון.

* אין בפרסום הכתבה משום המלצה, חוות דעת, הבעת דעה או מתן עצה מצד מימון ישיר, ואין לראות באמור תחליף לייעוץ מקצועי ו/או ייעוץ משפטי. כל החלטה בדבר השימוש בתכנים ובמידע תיעשה על אחריותך בלבד ומומלץ ללוותה בייעוץ מקצועי פרטני.

* אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

* מס' רישיון 54414.