איך הופכים את נסיעת המבחן לאפקטיבית ביותר?

בתהליך הבחירה והקנייה של רכב חדש, אין הרבה "טקסים" בעלי משמעות גדולה יותר מנסיעת המבחן. בנסיעה זו, תוך זמן קצר למדי של נהיגה ברכב, אנחנו אמורים להגיע להחלטה האם אכן מדובר ברכב שבו אנחנו רוצים להשקיע, והאם הרכב הזה הוא אכן המתאים ביותר לנו ולצרכים שלנו. בואו ננסה להבין איך להפוך את נסיעת המבחן הזה לאפקטיבית במידה הרבה ביותר.

מדור שיווקי 21 באוג, 2022
נסיעת מבחן

נסיעת המבחן היא בעלת חשיבות עצומה

בבסיסה של נסיעת המבחן ברכב עומד רעיון פשוט וחכם. לפני שאתם משקיעים מאות אלפי שקלים בקניית רכב חדש מסוכנויות הרכב השונות, עליכם לוודא שהרכב עומד בדרישות ובצרכים שלכם באופן אידיאלי. איך עושים זאת? באמצעות נסיעה קצרה, של כחצי שעה, בה אתם יכולים לבחון ולהרגיש את איכות הנסיעה ברכב, ולהבין האם הוא מתאים לכם. נסיעת מבחן כזאת רלוונטית לכל סוגי הרכבים – מרכבי מיני ועד קרוסאוברים. חשוב מאוד לדעת כיצד לבצע אותה בצורה נכונה ואיך לבחון את הרכב היטב במהלכה. ננסה לתת כמה טיפים.



לתכנן מסלול בצורה נכונה

נסיעת מבחן טובה היא כזו שבה אנחנו באמת בוחנים את הרכב בתנאי נסיעה שונים. כמובן שבנסיעת מבחן רגילה, ככל הנראה לא נרד לשטח וניסע ב-200 קמ"ש על כביש מהיר, אבל בהחלט ניתן לבחון את ההתמודדות של הרכב עם תנאי נסיעה שונים בסביבה העירונית והבין-עירונית. שווה לנסות לבחון גם את התמודדות הרכב עם תנאים שקצת פחות מתאימים לו באופן קלאסי. כך למשל עם רכב מיני כדאי לנסות להאיץ בכביש בין-עירוני או כביש מהיר אם הדבר מתאפשר, ומנגד אם אתם בוחנים רכב 7 מקומות כדאי לנסות להעביר אותו דרך רחובות צרים, פניות חדות ולנסות להחנות אותו במקביל. כך, תוכלו להכיר את ההתמודדות של הרכב עם החסרונות היחסיים שלו.

עוד זוג עיניים, רגליים וידיים יכול לעזור

אנחנו ממליצים לא להגיע לנסיעת המבחן לבד. תמיד כדאי לעלות על הרכב בפעם הראשונה עם עוד מישהו – בני זוג, חברים או אפילו ילדים. התחושה שלכם כנהגי הרכב היא לא תמיד החוויה השלמה מהנסיעה בו. חשוב שיהיה עוד אדם שיוכל לתת פרספקטיבה גם על חוויית הנוסע, או שינהג בעצמו כדי שאתם תוכלו לחוש את הרכב כנוסעים. הרכב שלכם כמעט אף פעם לא ישמש רק אתכם – וחשוב לזכור זאת.

לא רק הנהיגה ברכב חשובה – גם השימוש בו

הנהיגה ברכב היא אמנם הדבר החשוב ביותר לצורך בחירתו, אך היא ממש לא הפרמטר היחיד. זכרו שהרכב משמש אתכם גם למטרות אחרות, ולכן חשוב לבחון בזמן נסיעת המבחן את השימושים השונים של הרכב. בדקו היטב את נוחות השימוש במערכות והכפתורים השונים, את שטח האחסון בתא המטען, את השטח הפנוי לרגליים במושב האחורי, את חגורות הבטיחות. כל דבר שאתם חושבים שיכול לשמש אתכם ולהיות חשוב בשימוש ברכב – ראוי להיבחן על ידכם.

סיום הנסיעה חשוב לא פחות ממהלכה

כשאתם מסיימים את הנהיגה בנסיעת המבחן, עדיין לא סיימתם את המבחן כולו. בשלב זה כדאי לבחון כמה דקויות עדינות יחסית, אך חשובות מאוד. כמה דלק הוצאתם במהלך חצי שעת הנסיעה, והאם הכמות הזאת תואמת לצריכת הדלק כפי שהיא מפורסמת על ידי היבואן? האם המנוע התחמם בצורה רגילה, או שאולי התחמם יתר על המידה? אלה שאלות שניתן לענות עליהן רק בסוף הנסיעה, אך הן מהוות חלק משמעותי וחשוב ביותר מנסיעת המבחן כולה.

כשמתכננים ומוציאים לפועל את נסיעת המבחן ברכב בצורה נכונה, אפשר לקבל את כל המידע שנחוץ לנו בכדי לבצע בחירה מושכלת. עכשיו, אתם יודעים איך לעשות את זה חכם יותר.

קרדיט תמונה:pixabay.com