איך לבחור דיבורית לרכב

האפשרויות לבחירת דיבורית לרכב בימינו הן מרשימות ביותר. אנו יכולים למצוא לא מעט יצרנים ומשווקים שפועלים בשוק זה ומבטיחים איכות ומחיר ללא תחרות. לכן נעשה קצת סדר בנתונים השונים שיש להכיר בטרם קונים דיבורית לרכב על מנת שתוכלו להתמקד בבחירה שלכם ולקנות את הדיבורית שתתאים בשלמות לצרכיכם ולתקציבכם. חיבור והתקנה נושא הנוחות בא לידי ביטוי…

ששי כהן 25 באפר, 2012

האפשרויות לבחירת דיבורית לרכב בימינו הן מרשימות ביותר. אנו יכולים למצוא לא מעט יצרנים ומשווקים שפועלים בשוק זה ומבטיחים איכות ומחיר ללא תחרות. לכן נעשה קצת סדר בנתונים השונים שיש להכיר בטרם קונים דיבורית לרכב על מנת שתוכלו להתמקד בבחירה שלכם ולקנות את הדיבורית שתתאים בשלמות לצרכיכם ולתקציבכם.

חיבור והתקנה

נושא הנוחות בא לידי ביטוי בצורות שונות בעת קניית דיבורית לרכב. מעבר לקניית דיבורית שתואמת להיקף השימוש שאנו עושים בה אנו גם מתייחסים לנושאי ההתקנה והחיבור מאחר והם תורמים רבות לנוחות השימוש הכללי ואף לשמירה על שלמות פנים הרכב.

  • דיבורית ניידת תאפשר התקנה פשוטה ומהירה (בעזרת "קליפס" הצמדה למגן השמש או חיבורי ואקום למשל) וטעינה ע"י חיבור למצת הרכב.
דיבורית קבועה מצריכה התקנה מקצועית שבאה לידי ביטוי בקידוחים, זמן ותשלום נוסף.
בנוגע לדגמים הניידים חשוב להתמקד מעט יותר בנושא זה מאחר ונוחותם יכולה להיות גדולה יותר בזכות אפשרויות קלות של הרכבה ופירוק. נוחות זו מאפשרת את הוצאת הדיבורית מהרכב הן למטרה של שמירה עליה מפני גניבה והן למטרה של עבודה איתה כדיבורית אישית קלת משקל ואיכותית (או כזו שאפשר לעשות בה גם שימוש משרדי, הכול בהתאם לתכונותיה המתקדמות).
כיום הקדמה הטכנולוגית מאפשרת גם קניית דיבורית לרכב שמובנית אל תוך מראת הרכב (המשמשת בתור מסך) או כזו שבה השליטה נעשית מההגה של הרכב. חשוב להבין שמדובר במוצר אלקטרוני, וככזה הוא זוכה לחידושים ולפיתוחים שונים כל הזמן. לכן יש להיות ערניים לכך כשמתעניינים בדגם מסוים.
טכנולוגיה
הרעיון של דיבורית לרכב מושתת על יכולות תקשורת מתקדמות. בין הטלפון הסלולארי לבין הדיבורית נוצר קשר אלחוטי בתקן מסוים, כשכיום אנו מדברים על תקנים בגרסאות שונות של Bluetooth המהווים את הקשר הזה. חשוב לבדוק את הגרסא של התקן בכדי ליהנות מתקשורת טובה למרחק סביר ומעלה (יפורט בהמשך).
הטכנולוגיה הסלולארית מתייחסת גם לנושא ה"זיווג" (pairing) שמאפשר זיהוי של הטלפון הסלולארי ע"י הדיבורית . כאן חשוב לבדוק האם דיבורית לרכב מדגם מסוים לא רק מזהה כמעט כל מכשיר סלולארי , אלא שהיא יודעת גם לזהות יותר יותר ממכשיר אחד ובכך לאפשר עבודה במקביל על 2 מכשירים למשל .
איכות השידור והקליטה
טווח הקליטה של הדיבורית לרכב הוא עניין חשוב , והבדיקה שלו תורמת רבות לרכישת דיבורית איכותית ושימושית באמת. תקן ה- Bluetooth מורכב מרמות ומגרסאות שונות .
גרסא מתקדמת יותר תציג איכות גבוהה יותר של מהירות שידור ,צריכת זרם והצפנה. כך למשל גרסא 2.0 v תציג דיבורית איכותית יותר מאשר גרסא 1.1 v .
רמה מתקדמת יותר תציג דיבורית לרכב עם קליטה גבוה יותר. כך ש- Class 1 היא רמה שמאפשרת קליטה עד לטווח של 100 מטר ואילו Class 2 מציגה טווח של 10 מטרים ( כשחשוב לדעת שזהו הטווח הנפוץ והמקובל היום ).
נוחות הפעלה
מאחר ואנו מחפשים מכשיר שלא יקשה עלינו בעת הנהיגה וכמובן גם לא יסכן אותנו בגלל שימוש מסורבל , הרי שחשוב לבדוק את הפרמטרים שקשורים לנוחות השימוש .
  • תצוגה נרחבת של נתונים ( כמו שיחה מזוהה, הודעות טקסט , חיוויים לגבי מצב הסוללה,רשימה של אנשי קשר ועוד ) תתרום רבות אם קונים דיבורית עם אפשרויות תצוגה כאלה.
  • שלט רחוק יכול גם הוא לעזור בניהול שיחות ובשליטה על עוצמות השמע למשל.
  • כיום הקדמה מאפשרת לנו שימוש נרחב ע"י פקודות קוליות בלבד . חיוג קולי למשל , הוא יתרון עצום שמאפשר יצירת קשר נוח ונהיגה בטוחה.
  • אוזניה שמצורפת לדיבוריות מסויימות מעניקה פרטיות גבוהה יותר ומונעת התעסקות מיותרת עם לחצני השמע בדיבורית .
  • התייחסות לגודל הדיבורית היא דבר חשוב מאחר וגם אם מישהו חושב שדיבורית קטנה מאוד לא תתפוס לו מקום רב בחלל הרכב או לא תכער את המראה הכללי , עדיין חשוב להבין שללא כפתורים וללא חיבורים נוחים , המידות הצנועות רק מפריעות.
פונקציות וחידושים
כאמור , החידושים הטכנולוגיים אינם עוצרים לרגע ולכן אם אנו רוצים להוציא את מיטב כספנו ולקבל תמורה " מעודכנת" מבחינת הנתונים המתקדמים שדגם מסוים יכול להציע היום , הרי שחשוב להכיר את היכולות החכמות של דיבוריות שונות לרכב.
A2DP – תקן שתומך הבשמעה סטריאופונית בכדי שבעלי האוזן המוסיקלית יתענגו על צליל מהנה בשני ערוצים .
FM – משדר FM יאפשר גם השמעת מוסיקה שאוחסנה בטלפון שלכם וגם השמעת שיחה נכנסת במערכת של הרכב אין ספק שמדובר בשיפור משמעותי של כל צליל .
DSP – זהו מנגנון שמשפר את איכות השמע ע"י סינון רעשי רקע והפחתת השפעת רוח או הד שמפריעים רבות בעת הנהיגה.
USB – השקע/חריץ האולטימטיבי לשימוש נרחב בהתקני USB שיש כמעט לכל אחד מאיתנו.
חריץ זיכרון – בהתאם לסוג כרטיס הזיכרון שבידכם תוכלו להשתמש בחריץ זה וליהנות משמיעת המוסיקה עליו.
AVRCP – תקן שמאפשר שליטה אלחוטית על נגני מוסיקה , תוכנות מחשב וכמובן טלפון סלולארי . תקן זה אינו נפוץ מאחר והוא נחשב למתקדם ביותר.
מידות ומשקל
 
ציינו קודם לכן את עניין הניידות ולכן חשוב להתייחס למידותיה ולמשקלה של דיבורית לרכב. גם כאן בזכות טכנולוגיה מתקדמת אפשר למצוא דיבוריות איכותיות ביותר שמשקלן מסתכם בכ- 100-200 גרם בלבד. דיבוריות אלה גם מציגות מידות צנועות ביותר שמאפשרות הכנסתן לכיסי המכנס או החולצה והנאה מניידות מושלמת ומנוחות שימוש נהדרת.
מחירים
כמובן שמחירי הדגמים תלויים רבות באיכויות הדגם , בחברה היצרנית ובתכונות המיוחדות שבכל אחד מהם . אך באופן כללי אפשר להצביע על מחירים שנכון להיום נעים בין 250-850 ש"ח ולעיתים אף יותר.
אחריות
דיבורית לרכב נמכרת כיום עם אחריות לשנה בד"כ .
לסיכום , חשוב לבצע מספר דברים בטרם רוכשים דיבורית מסוימת –
  1. לבדוק את הצרכים שלכם באופן מדויק.
  2. לבצע השוואת מחירים בין דגמים זהים או מול דגמים בעלי יכולות דומות.
  3. להחליט האם אתם מוכנים להוסיף כסף על פונקציות מסוימות .
  4. לעמוד על הסכום שאתם מוכנים בכלל להוציא על דיבורית לרכב.
  5. לבדוק את נוחות השימוש ואת היקף האחריות .

הכתבה באדיבות חנות האינטרנט No Risk המאפשרת קניה ללא סיכון בזכות מוצרי חשמל שעברו סקירות וקיבלו שבחים וציונים גבוהים.

מדור פרסומי