איך לבחור מכונית היברידית יד 2 ?

המכוניות ההיברידיות הולכות ותופסות נתח שוק משמעותי יותר בשוק הרכב החדש בארץ בשנים האחרונות, ורבות מהן הגיעו כבר לשוק היד 2. אז מה חשוב לכם לדעת לפני שאתם רוכשים רכב היברידי משומש?

מדור שיווקי 25 בדצמ, 2022
סוזוקי איגניס היברידית

מכוניות היברידיות נמצאות איתנו כבר יותר מעשור – ומיותר אולי לציין שעם הזמן מידת הפופולאריות והביקוש לאותן המכוניות רק הולכת ועולה. כחלק מכך, אם אתם מעוניינים לקנות מכונית יד שניה, מאוד יכול להיות שתבקשו להתמקד בחיפוש אחר מכונית היברידית חסכונית וידידותית לסביבה, אשר בכוחה לסייע לכם לחסוך סכומי כסף גדולים בכל מה שקשור להוצאות הדלק.



במקום הזה יכולות לעלות שאלות כמו: מה חשוב לבדוק לפני שקונים את המכונית? או איך ניתן להבטיח את הבחירה הנכונה?
בכדי להקל עליכם (ולו במקצת) להלן מספר פרמטרים אשר יסייעו לכם בהשגת המטרה ובבחירת ההיברידית הנכונה:

בדיקה מקיפה של המצב המכאני
כידוע, רכב היברידי כולל 2 מערכות הנעה שונות – מנוע בנזין ומנוע חשמלי.
בהליך קניית מכונית היברידית מיד 2 חשוב לוודא שכל אחד מאותן מערכות הנעה עברה תחזוקה קפדנית והוא במצב טוב וכמובן, חשוב לבדוק שגם שהמערכת אשר משלבת ביניהן היא במצב טוב. 

היסטוריית הטיפולים של הרכב
בכדי לקבל את התמונה המלאה והמקיפה ביותר על מצב הרכב מומלץ לערוך בדיקה מקיפה של היסטוריית הטיפולים.
יש לבדוק מהם הטיפולים שהמכונית עברה, על ידי מי היא בוצעה, האם במסגרת התיקונים נעשו שימוש בחלפים – והאם מדובר בחלפים שהינם מקוריים.

דגש על הסוללה
גם אם יש לכם ניסיון בקניית רכבי יד שנייה, כאשר מדובר ברכישה של מכונית היברידית ישנם פרמטרים נוספים שיש לדאוג ולשים עליהם דגש.
כך לדוגמא, קיימת חשיבות גבוהה שתשימו דגש על הנושא של טיב, איכות ומצב הסוללה.
כידוע, המחיר ההתחלתי של מכונית היברידית הינו גבוה יותר ממחירה של מכונית בנזין ואחת הסיבות להפרשי המחירים עוברת בסוללה.
לכן, כדאי לוודא שהסוללה הינה איכותית ומקורית, שהיא במצב טוב ושתוחלת החיים אשר צפויה לה היא עוד ארוכה. 

אספו פרטים וחפשו מידע על דגם הרכב
ההחלטה על רכישת מכונית היברידית יד שניה היא כמובן, לא ההחלטה היחידה אותה תדרשו לקבל – הרי בסופו של דבר המטרה שלכם אמורה להיות האפשרות ליהנות מרכב אשר ישמש אתכם נאמנה תקופה ארוכה – ואשר יספק מענה על מלוא הצרכים הפרטניים שלכם ממנו (צרכים אותם חשוב להגדיר עוד לפני שמתחילים בהליך החיפוש).
מהסיבה הזאת, ההמלצה היא לאסוף כמה שיותר פרטים ומידע לגבי דגם הרכב – חוות דעת והמלצות, תכונות, מערכות, בטיחות וכל פרמטר אחר אשר יכול לאפשר לכם רוגע ושקט נפשי בידיעה שעשיתם את הבחירה הנכונה.
יש לזכור שאומנם רכב יד שניה כרוך בעלות נמוכה יותר מזאת של רכב חדש – יחד עם זאת, עדיין מדובר בהוצאה כספית משמעותית וכחלק מכך עליכם לוודא שאתם מקבלים את הטוב ביותר בעבור כספכם. 

לא לוותר על הבדיקה
אז כאמור כשאתם רוכשים רכב יד 2 יש לא מעט בדיקות אותן תוכלו לבצע באופן עצמאי – ובכוחן לספק לכם תמונה כללית לגבי מצב הרכב.
יחד עם זאת, בשלב הבא חשוב לא לוותר גם על חוות דעת של איש מקצוע ולהגיע עם הרכב למכון בדיקה או למוסך מקצועי ואמין – כאשר יש לוודא שאתם בוחרים במקום בעל רקע מקצועי והבנה ברכבים היברידיים. 

לסיכום, בחירה במכונית היברידית טומנת בחובה קשת רחבה של יתרונות – גם במקרים בהם מדובר ברכב יד שניה.
יחד עם זאת, בכדי להבטיח שאתם מבצעים את הבחירה הנכונה חשוב מאוד לשים דגש על כל הפרטים אשר בכוחם להבטיח שמדובר ברכב במצב טוב, אשר יאפשר לכם ליהנות מכל הציפיות אשר יכולות לעלות ממנו.