איך לחסוך כסף לרכב – רעיונות מקוריים

חולמים על רכב חדש ואין להם תקציב נזיל? מה דעתכם לנהל את ההוצאות ולוותר על קניות הנחשבות כמותרות? הנה כמה רעיונות איך תוכלו להתקדם לרכב חדש.

מדור שיווקי 19 ביול, 2022
קרדיט תמונה: pexels

הדרך לרכישת רכב יכולה להיות דרך חתחתים ארוכה, וזה נכון בעיקר עבור מי שמעוניין לקנות רכב חדש, אך גם עבור מי שמבקש לקנות רכב מיד שניה.
בכל זאת, רכב דורש הוצאה כספית לא קטנה – ומלבד ההוצאה הראשונית הנדרשת לצורך רכישת הרכב, יש לקחת בחשבון גם את ההוצאות השוטפות, אשר גם הן מסתכמות בסכומי כסף גבוהים.



מכיוון שיוקר החיים בישראל הינו גבוה מלכתחילה ורוב האנשים מתקשים לסגור את החודש גם מבלי להתחייב להוצאות כספיות משמעותיות כמו רכישת רכב, ברוב המקרים, יעלה הצורך לחסוך כסף במשך זמן רב, עד להגעה המיוחלת לסכום הכסף אשר יאפשר לרכוש רכב.
אז בכדי לסייע לכם לקצר את הדרך (ולו במעט) להלן מספר רעיונות וטיפים יעילים לגבי איך נכון לחסוך כסף?

לוותר על קניות הנחשבות כמותרות
אלו יכולים להיות בגדים אופנתיים, גאדג'טים ומגוון רחב של מוצרים אחרים אשר נחשבים כמותרות – כלומר, אנחנו יכולים להסתדר טוב מאוד גם בלעדיהם אבל, אנחנו בכל זאת קונים אותם.
עכשיו, הרכישה הזאת טומנת בחובה סוג של הנאה, ככה שמאוד קשה להגיד למישהו לוותר על ההנאה שלך,
יחד עם זאת, במידה ויש לכם מטרה מול העיניים לרכוש רכב והמטרה הזאת חשובה לכם, כדאי אולי לשקול לוותר על אותן קניות של מותרות, לפחות לפרק זמן מסוים – אתם עתידים לגלות שהוויתור הזה יאפשר לכם להוסיף לחסכון עוד כמה מאות שקלים בכל חודש.

לנהל את ההוצאות
בשביל להצליח לחסוך כסף לכל מטרה, חשוב להקפיד ולנהל את ההוצאות בצורה חכמה. ראשית כל יש לעקוב אחרי ההכנסות וההוצאות שלכם – בכדי שתוכלו לעשות זאת בצורה מסודרת, ההמלצה היא לתעד את כל ההוצאות בין אם באמצעות אפליקציה ייעודית ובין אם באמצעות גיליון אקסל.
ברגע שתוכלו לקבל את התמונה המלאה לגבי ההוצאות שלכם, תוכלו להטמיע שינויים ואותם השינויים יאפשרו לכם להתחיל ולחסוך כסף – מה שיקרב אתכם בסופו של דבר למטרה שהיא כאמור, רכישה של רכב.

לעשות קופה קטנה ולרתום את כל המשפחה
מכירים את קופות המתכת המאוירות אשר משמשות לרוב ילדים קטנים? אז אין שום סיבה שהקופות הללו לא ישרתו גם אתכם בדרך להשגת המטרה.
באפשרותכם לקנות קופה כזאת ופשוט לשים בה כסף – ניתן להגדיר שלקופה יכנסו רק מטבעות של 5 ו-10 שח ושטרות – בכדי למנוע את ההתעסקויות עם שקלים בודדים או אגורות.
ההמלצה היא כמובן לרתום את כל המשפחה למטרה, כאשר כולם עתידים ליהנות בסופו של דבר מהרכב אותו תקנו.
אז יכול להיות שמדובר בסכומים קטנים אבל כידוע, גם סכומים קטנים יכולים להצטבר עם הזמן לסכומי כסף גדולים ומשמעותיים אשר יוכלו לקרב אתכם במידה כזאת או אחרת לעבר רכישת הרכב.. 

לחפש פתרונות מימון
מאוד יכול להיות שבשלב מסוים תגיעו למסקנה שמאוד קשה לכם לחסוך כסף… אבל, גם אם עולה קושי, זה ממש לא אומר שאתם צריכים לוותר על החלום שלכם לרכוש רכב.
יש גם אלטרנטיבה והיא פשוט לחפש אחר פתרונות מימון לרכישת רכב – יש לא מעט גופים אשר מציעים פתרונות מימון שכאלו כמו: הלוואות מבנקים או גופים חוץ בנקאיים ולעיתים גם סוכנויות רכב, חברות ליסינג וגופים אחרים אשר מוכרים רכבים יכולים להציע פתרונות שכאלה.
פתרונות מימון יכולים להגיע גם למאה אחוז מעלות הרכב, כך שאם הגעתם למסקנה שחסכון זאת לא הדרך בעבורכם, תוכלו כאמור, לבדוק גם את הנושא הזה, בדרך להגשמתה החלום לרכישת רכב.