איך שומרים על אופניים חשמליים מפני גניבה

השימוש באופניים חשמליים רק עולה ועולה בשנים האחרונות, ויחד עם הפופולריות הגואה, מתפתח גם לצערנו ענף פעיל של גניבות. איך תשמרו עליהם מפני גניבה?

מדור שיווקי 17 בדצמ, 2018
אופניים חשמליים

מניעה חשובה של מצב בעייתי

השימוש באופניים המבוססים על פעולה של מנוע חשמלי רק עולה ועולה בשנים האחרונות בלא מעט מדינות בעולם. גם בישראל, אנו רואים כיצד אופניים חשמליים משמשים אנשים רבים בלא מעט מקומות וזמנים. לכן זה נראה שחשוב לדבר לא רק על הנתונים של דגם כזה או אחר ולא רק על היכולות של אופניים של חברות איכותיות, אלא גם על הדרך לשמור על האופניים כדי למנוע מצב מאוד לא נעים של גניבת כלי רכיבה חשוב זה.


חשוב מאוד להבין שמדובר בקרב לא פשוט, אם נגדיר זאת כך, בין בעל אופניים חשמליים שרוצה לעשות את הכול על מנת לשמור על כלי הרכיבה החשוב שלו ובין גנב מיומן שיודע מתי להגיע למקום בו האופניים קשורים עם הכלים הנכונים שיאפשרו לו לעבור על החוק ולגנוב אותם. היום יש דרכים רציניות להתמודד בהצלחה כמה שיותר גדולה עם גנבים, גם אם הם מיומנים מאוד וגם אם הם יודעים מתי לגשת לכל זוג אופניים נעול.

המכשולים שניתן להציב בפני גנבים

היום יש לא מעט מכשולים אותם ניתן להציב בין הגנב לאופניים, אם נגיד זאת כך. נתחיל מכך שחשוב מאוד להצטייד במנעול איכותי שמציג גם נעילה מתקדמת. מנעול פרסה חזק יכול להיות רעיון טוב, במיוחד אם מדובר על מנעול עבה מסוג זה. כך, למרות שגם אותו יכול הגנב לשבור עם כלי מתאים, הרי שהקושי הרב והזמן שייקח לו, אולי יגרמו לו לוותר על הגניבה ולנסות לגנוב אופניים של מישהו אחר.

מה שעוד אפשר לעשות זה לנעול את כל המרכיבים, כך שגנב שניגש לאופניים שנעולים בצורה כזאת יוכל אולי לפרק חלק אחד של האופניים אבל לא לברוח עם שאר האופניים. כך כדאי לנעול גלגל אחורי עם השלדה או להעביר כבל דרך כמה שיותר חלקים כדי למנוע גניבה שלהם. בנוסף, שימוש בטכנולוגיית GPS (עם סיוע של איתור ע"י המשטרה) ומנעול שממנו יוצא חומר כימי חזק הגורם להקאה (נדיר בארץ), יכולים לעשות גם הם את העבודה.

גם למיקום השארת האופניים יש השלכות

יש עוד נקודה שראוי לשים עליה דגש אם רוצים להגדיל את הסיכוי של מניעת גניבה. הכוונה היא למקום שבו כדאי להשאיר אופניים חשמליים אם לא רוצים שיהיה קל מאוד לגנוב אותם. בין אם מדובר על השארה של אופניים חשמליים במקום כמה שיותר מואר ובין אם מדובר על השארתם במקום מרכזי, ליד מאבטח של מוסד מסוים, או במקום שקרוב לעינו של בעליהם, הרי שמדובר על סיכוי קטן יותר לגניבה מאשר השארתם במקומות נידחים, מבודדים וחשוכים.

בנוסף, חשוב לבדוק שהמנעול מתחבר בסופו של דבר לאלמנט שמקובע בצורה יציבה לקרקע, להשאיר כמה שפחות מחלקי האופניים ברחוב, לפרק את הסוללה ושהרוכב ייקח אותה איתו, לפרק את הכיסא וכיו'. כך נראה כי אפשר לעשות לגנב כמה שפחות חשק, אם נגיד את זה כך, להתעסק עם אופניים חשמליים שצריך לעבוד עליהם קשה מאוד רק בשביל לגנוב חלק אחד או בוודאי לא להצליח לגנוב כלום.

סעו בזהירות ותמיד עם קסדה !