איכות היא לא מילה גסה: פולקסווגן פולו החדשה במבחן

פולקסווגן פולו זוכה למתיחת פנים של אמצע החיים, הכוללת עיצוב מעודכן, תא נוסעים איכותי ומאובזר במיוחד ושדרוג חבילת הבטיחות, אך אם תרצו את גרסת ה-110 כ"ס ברמת הגימור הגבוהה, תאלצו להיפרד מ-132,701 שקל. שווה את הכסף?

ששי כהן 09 בדצמ, 2021
פולקסווגן פולו 2022

פולקסווגן פולו היא מכונית הסופר-מיני הנמכרת ביותר בעולם בכל הזמנים, עם יותר מ-18 מיליון עותקים שנרשמו עד כה לרכב מאז הוצג הדור הראשון שלו ב-1975. יחד עם זאת, בארץ, בשנים האחרונות היא נמכרת במספרים קטנים יחסית, וכך במהלך 9 החודשים הראשונים של השנה עלו לכביש 551 מכוניות בלבד, לעומת 4,590 מדגמי סיאט איביזה, או 721 מדגמי הפאביה שנמצאת רגע לפני החלפה ורגע אאודי A1 היוקרתית מסרה פחות (360 יחידות). כולן אגב אחיות חורגות שלה שחולקות עימה את אותה השלדה, מנועים ותיבות הילוכים. אז מדוע הפולקסווגן נמכרת פחות? בשל מיצוב גבוה יותר, הקפדה על תא נוסעים איכותי יותר והתמקדות בלקוחות הפרטיים וללא גרסה מוזלת הפונה לציי רכב. אז עכשיו יש לפולו מתיחת פנים של אמצע החיים, שכוללת שדרוגים רבים, אך מחיר הגרסה הנבחנת כאן צמח ועלה ל-132,701 שקל על הכביש! האם זה כבר לא יקר למכונית סופר-מיני עממית?

פולו דור 6.5

הפולו המחודשת ששיווקה החל בארץ בשבועות האחרונים, מחליפה את הדגם היוצא של הדור השישי שהגיע לכאן לפני 3 וחצי שנים ומבטיחה שדרוגים שונים שעתידים להשאיר אותה רלוונטית מול המתחרות החדשות בקטגוריה. מפגש מבחוץ חושף את אותו עיצוב מוכר, שזוכה לליטוש החזית עם יחידות תאורה ראשיות בטכנולוגיית I.Q Light כסטנדרט, מה שאומר שהיא התחדשה בפנסי מטריקס LED מתוחכמים ויעילים להפליא, תאורת LED היקפית כולל מאותתי LED דינמיים, פגוש וגריל קדמי בעיצוב מחודש ועדכון קל גם לחלקה האחורי של המכונית, המספקים בסופו של דבר מכונית מרשימה למראה ובהחלט עדכנית.

מעבר לכך, מדובר במכונית סופר מיני מרווחת, שמזכירה במידות שלה משפחתית קומפקטית מהעבר, עם ממדים שקרובים לממדי הגולף מהדור החמישי שלה ! ועם 4.07 מטר לאורך, 1.75 מטר רוחב ובסיס גלגלים של 255 ס"מ, היא יכולה להוות במידה מסוימת משפחתית קומפקטית למשפחה בת 3-4 נפשות, ומציעה גם תא מטען בנפח 351 ליטר, המקביל גם הוא לנפח תא המטען של כמה משפחתיות 5 דלתות כיום.

פולקסווגן פולו 2022

מאובזרת ואיכותית

במסגרת מתיחת הפנים, עדכנה צ'מפיון מוטורס היבואנית את מפרט הפולו שמוצעת כעת ב-2 רמות גימור לבחירה, כאשר כבר מרמת הגימור הבסיסית האבזור עשיר מהמקובל בקטגוריה. אל אלו מצטרפים סביבת נהג ונוסעים איכותית מאוד, בנויה היטב, עם הנדסת אנוש מצוינת ואיכות חומרים גבוהה. האבזור הסטנדרטי כולל מולטימדיה עם מסך מגע צבעוני "8, לוח מחוונים דיגיטלי "10.25 הניתן להתאמה אישית, קישוריות Car Play ו-Android Auto, טעינה אלחוטית לטלפון, בקרת אקלים מפוצלת ל-2 אזורים, מצלמה אחורית, מערכת Park Assist לסיוע בחניה אוטומטית, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מראות צד מתקפלות חשמלית, מושבי Comfort Sport קדמיים ועוד. רמת הגימור הגבוהה מוסיפה גם חישוקי "16 קלים, שמשות אחוריות מושחרות וגג שמש חשמלי.

פולקסווגן פולו 2022

בטיחותית

המפרט הבטיחותי שודרג וכולל לראשונה גם את מערכת ה- Travel Assist – בקרת שיוט אדפטיבית מורחבת עד למהירות של 210 קמ"ש, עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה והתאמת מהירות הנסיעה בהתאם. בנוסף תמצאו גם מערכת בלימה אוטומטית בעת חירום, מערכת לניטור מרחק לפנים, בקרת סטיה מנתיב אקטיבית, מערכת זיהוי רכב בשטח מת במעבר נתיב, מערכת פרואקטיבית להגנה על הנוסעים, 6 כריות אוויר ומערכת Hill Hold למניעת התדרדרות. הדור ה-6 של הפולו נבחן עם הצגתו ב-2017 וזכה בציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

על הכביש

מתחת למכסה המנוע אין כאן חדשות מול הדגם היוצא, כאשר הדגם מצויד במנוע טורבו 1.0 ליטר 3 צילינדרים המפיק 95 כ"ס בגרסת הכניסה (11.3 ל-100 קמ"ש ו-187 קמ"ש מרביים), או 110 כ"ס בגרסה הבכירה שנבחנת כאן שמציעה ביצועים מעט זריזים יותר עם 10.4 שניות ל-100 קמ"ש ו-195 קמ"ש מרביים. על הכביש מדובר במכונית זריזה למדי המאיצה היטב ביציאה מהמקום, יוצאת לעקיפות זריזות ובטוחות ותיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים זריזה ואיננה מסרסת את ביצועי המנוע. בתוך העיר מדובר במכונית מעט קשיחה, וכאשר הכביש איננו סלול היטב היא איננה במיטבה, אך ככל שעולה המהירות ויוצאים לכבישים בין עירוניים, מדובר במכונית נוחה למדי הנהנית מאחיזת כביש גבוהה. בסעיף הדלק, לא הגענו מן הסתם לנתוני היצרן האופטימיים המדברים על 17.2 ק"מ לליטר במשולב, וצריכת הדלק במבחן עמדה על כ-13.5 ק"מ לליטר בתנאים מגוונים. קצת חבל לנו שבמסגרת מתיחת הפנים לא זכתה הפולו לאיזו יחידה היברידית קלה (כמו שמוצעת בשלל דגמי היצרן לדוגמה), שיכלה לסייע לצריכת דלק מעט טובה יותר ופליטת מזהמים נמוכה יותר.

פולקסווגן פולו 2022

שווה את הכסף?

מחיר פולקסווגן פולו החדשה זינק באלפי שקלים (כחלק מהתייקרות כוללת שעבר לצערנו שוק הרכב המקומי בשנה החולפת) ומתחיל ב-₪115,900 לגרסת הכניסה או ₪128,900 לגרסה הנבחנת כאן, ומדובר באחת ממכוניות הסופר-מיני היקרות ביותר בארץ, עם מחירים שבגרסה הבכירה נמכרו עד לא מזמן מרבית המשפחתיות החדשות. יחד עם זאת, המחירון הגבוה לא מאפיין רק את הפולו ועיון במחירי המתחרות ברמות הגימור הגבוהות שלהן (טויוטה יאריס, הונדה ג'אז ופיג'ו 208 לדוגמה) חושף מחירים דומים. בעבור המחירים הנ"ל תקבלו סופר-מיני איכותית מאוד, מאובזרת היטב, בטיחותית ונעימה לנהיגה, כאשר בסעיף התורפה היינו מצפים לקבל תמיכה היברידית כלשהי שתציע צריכת דלק טובה יותר. (היא עדיין חסכונית אבל אפשר בהחלט לצפות לשדרוג). כך או כך, מדובר במכונית מהטובות בקטגוריה, ואם לא קריטי לכם הגג החשמלי, ניתן בהחלט להסתפק בגרסה הכניסה שמציעה תמורה טובה יותר לכסף. אם תנסו לחשוב רגע מחוץ לקופסה, אז הפולו המאובזרת יכולה להיות חלופה אפשרית גם לאאודי A1 שמתומחרת בארץ בצורה מוגזמת. אם תצליחו לוותר על הסמל היוקרתי בחזית ולהסתפק בסמל עממי יותר, יש לכם את אותו הרכב מבחינה מכאנית, רק מאובזר משמעותית טוב יותר ועם תג מחיר זול יותר ב-34,000 שקל!

 

עוד ממבחני דרכים