אינטליגנציה חשמלית: מרצדס EQA מאיצה את המעבר לעידן החשמלי

עם הבטחה לחווית נהיגה חשמלית ומפנקת, המגובה בטווח נסיעה עד 414 ק"מ ותמיכה בטעינה מהירה המשאירים את "חרדת טווח הנסיעה" הרחק מאחור, מביאה מרצדס EQA קהל חדש למותג ומסתמנת מאז הגעתה כלהיט בשוק היוקרה.

ששי כהן 14 במרץ, 2022
מרצדס EQA 2022

בשבוע החולף פורסם שנורבגיה על סף מהפכה וככל הנראה כבר בעוד 3 שנים היא תהיה המדינה הראשונה בעולם שבה כל המכוניות החדשות הן חשמליות. בכך מקדימה נורבגיה בכמה שנים טובות את תוכניות האיחוד האירופאי לאסור מכירת מכוניות שאינן חשמליות באופן הדרגתי החל משנת 2030, ובישראל הדעות עדיין חלוקות בין משרדי הממשלה השונים המדברים על מעבר מלא למכירת מכוניות חשמליות עד 2035. מי שלא מחכה לתוכניות הממשלה, היא כלמוביל יבואנית מרצדס, שזיהתה בזמן את המהפכה החשמלית ומציעה כבר היום היצע מכובד של דגמים חשמליים בטכנולוגיית ה-EQ מפיתוח של היצרן, שהובילו בחודש ינואר האחרון לא רק לשיא מכירות מקומי עם כ-1,200 מדגמי מרצדס שעלו לכביש, אלא גם סיפקו נתון מרשים כאשר 1 מתוך כל 2 רכבים שמסרה החברה הינו EQ חשמלי מלא או פלאג אין. הניסיון באירופה מראה גידול מהיר בקצב החדירה של רכבים חשמליים לאחר חציית רף ה-5% מסך השוק, נתון שאכן אומת אשתקד גם בארץ. שוק הרכב משנה במהירות ומרצדס EQA החשמלית מבטאת היטב את המהפכה ומסתמנת כאחד הלהיטים של שוק היוקרה כיום בישראל.

מגיעה לקהל לקוחות חדש

כאשר באים לבחון את הצלחתה הראשונית של ה-EQA בישראל, שהספיקה להעלות כאן לכבישים כבר כמה מאות מכוניות בתוך מספר חודשים (110 מהן רק בינואר 2022), מגלים מפרט שכאילו נתפר במיוחד לשוק המקומי. ה-EQA נהנה ממרכב בתצורת רכב-פנאי החיוני במיוחד כיום להחדרת רכב חדש לשוק, העיצוב החיצוני מגלם את רוח היוקרה החדשה של Mercedes-EQ, עם מרכב מפוסל בעל קווי עיצוב אלגנטיים וחדשניים ושבכה קדמית ייחודית המסייעת לאווירודינמית עם מקדם גרר מרשים (0.28cd) התורם ליעילות אנרגטית. ה-EQA לא נופל למלכודת הדגמים החשמליים בעלי העיצוב החריג שצועק לכל עבר "אני חשמלי", ומתהדר בעיצוב שגרתי יותר שמכוון למכנה משותף רחב ככל האפשר, אך עדיין בולט ומפגין נוכחות על הכביש עם ניחוח היוקרה המתבקש. לדברי היבואנית, ה-EQA מביא למותג גם קהל לקוחות חדש שקונה פעם ראשונה בחייו מרצדס, עם לא מעט צעירים, עובדי הייטק, חובבי טכנולוגיה חדשה, לקוחות המזהים את הרכב החשמלי גם כרכב אופנתי וכמובן גם חובבי איכות הסביבה.אצל חלקם אגב, מדובר ברכב שני בבית אולם אצל לא מעט גם הרכב הראשי.

מרצדס EQA 2022

פרקטית ומרווחת

זו מכונית קומפקטית מבחוץ אך גדולה מבפנים. עם אורך של 4.46 מ' מפגוש לפגוש, רוחב נכבד של 1.83 מ' וגובה של 1.62 מטר, היא מציעה ממדים חיצוניים המקבילים לג'יפון משפחתי ממוצע, אך עם בסיס גלגלים נדיב של 273 ס"מ המאפיין דווקא רכבי פנאי גדולים יותר, מתגלה תא נוסעים מרווח ושימושי מהצפוי. כמו בשלל דגמי מרצדס מהדור החדש, גם כאן יזכו הלקוחות למופע טכנולוגי מרשים הכולל לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "10.25 עם מצבי תצוגה משתנים ולצידו מסך מולטימדיה נוסף באותו הגודל השולט על מגוון מערכות של הרכב. האמת שלמרות שלאחרונה פגשתי כבר מספיק דגמים חדשים שמנסים לחקות את שילוב צמד המסכים הנ"ל, טרם פגשתי רכב שמצליח לעשות את זה טוב יותר. אם בשנות ה-80 היה מונח כזה בארץ "מלך הקסטות", שפחות או יותר היה מדד להצלחתם של זמרים מהז'אנר הים תיכוני, אז בעידן הנוכחי, אם היתה כיום תחרות מקבילה בענף הרכב, נראה לי שמערכת ה-MBUX של מרצדס היתה זוכה כיום בתואר "מלכת המולטימדיות"…

מרצדס EQA 2022

בטיחות מושלמת

מעבר לכך, זאת מרצדס בכל רמ"ח איבריה: הנדסת האנוש מצוינת, איכות החומרים וההרכבה ראויים להערצה ורשימת האבזור התקני כוללת כבר בגרסת הבסיס ריפודי עור "טבעוני" מסוג Artico, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, כניסה והנעה ללא מפתח, דלת תא-מטען עם פתיחה וסגירה חשמלית, קישוריות קאר-פליי ואנדרואיד אוטו המאפשרת הרצת Waze ואפליקציות נוספות, חיישני חניה היקפיים, תאורה היקפית מסוג LED, חישוקי גלגלים "18, חלונות אחוריים כהים, קיפול מראות חשמלי ועוד. חבל רק שפתחי מיזוג אחוריים תקבלו החל מרמת הגימור השניה. בסעיף הבטיחות, מצוידת המכונית כבר מרמת הגימור הבסיסית בחבילת בטיחות מתקדמת ומקיפה מפיתוח עצמאי של מרצדס (מרבית המתחרות רוכשות מספקים חיצוניים) והמכונית אף זכתה גם ב-5 כוכבים מרביים במבחן הריסוק האירופאי של EuroNcap.

 תשכחו מחרדת טווח נסיעה

על הכביש, ה-EQA מרגישה כמו מכונית חשמלית מודרנית ונטולת דרמות. עם הספק של 188 כ"ס, המכונית לא מצטרפת לעת עתה למלחמות התאוצה מהרמזורים וההספקים הלא הגיוניים שמאפיינים כיום חלק מהחשמליות, ובמקומם מציעה יחידת כח חזקה ויעילה המשלבת היטב בין ביצועים נאים לטווח נסיעה מכובד. עם 8.9 שניות ל-100 קמ"ש ומומנט מרבי שזמין כבר מהיציאה מהמקום, מדובר במכונית זריזה שאינה תתקשה לשנע משפחה מלאה גם בכבישים מפותלים באזור הררי, והמהירות המרבית שהוגבלה ל-160 קמ"ש, מאפשרת יחד עם סוללה בקיבולת 66.5 קוט"ש טווח נסיעה מרשים של 414 ק"מ בין טעינות. חרדת טווח נסיעה? לא במקרה שלה, במבחן שלנו הגענו קרוב ל-370 ק"מ טווח נסיעה במציאות. זמן הטעינה של הסוללה דרך עמדת טעינה ביתית מסוג AC עומד על קצת פחות מ-6 שעות, והרכב תומך בטעינה מהירה DC עד 100 קוט"ש המאפשרת טעינה של 10-80% מהסוללה בכחצי שעה בלבד. לטובת השקט הנפשי, לסוללה מוענקת אחריות של 8 שנים או עד 160,000 ק"מ. מעבר לכך וכיאה למכונית חשמלית, חווית הנהיגה כאן משודרגת, מדובר ברכב שקט לחלוטין, עם אחיזת כביש גבוהה ואף נוח למדי הודות לספיגת זעזועים בוגרת ומעודנת על כל סוגי האספלט.

מרצדס EQA 2022

תמחור תחרותי

אין זה סוד שהעולם משתנה במהירות ואיתו גם שוק הרכב שעובר במהירות לדגמים חשמליים, ובעקיפין ישנה בעתיד גם את שוק האנרגיה בצורה מהותית, עם תחנות אנרגיה במקום תחנות דלק, ומרכזי טעינה חשמלית חכמה בבתים משותפים שיכללו גם מתקני אגירת אנרגיה. אם תשאלו את הנורבגים מה סוד ההצלחה שלהם בהחדרת המכוניות החשמליות לשוק, אז הם יספרו לכם שהם הצליחו לפתור את בעיית התמחור של כלי הרכב החשמליים, עם מחירים זהים או אפילו מעט יותר נמוכים מדגמי בנזין ודיזל מקבילים. גם בארץ, הודות למיסוי נמוך (לעת עתה) שמעודד רכישת רכבים חשמליים, מחירה של ה-EQA זהה למחירה של ה-GLA המקבילה בעלת מנוע הבנזין, וכאשר מכניסים למשוואה את התדמית הירוקה והסטייליסטית, חווית הנהיגה החשמלית והמפנקת, האבזור הנדיב והוצאות האחזקה הנמוכות המאפיינות דגמים חשמליים, קל להבין מדוע ה-EQA הפכה ללהיט בשוק היוקרה. אם קיימת ברשותכם חניה פרטית ואפשרות להתקנת עמדת טעינה, הבחירה ברכב חשמלי צריכה להיות האופציה ההגיונית כיום.

מחיר: החל מ-299,900 שקל







עוד ממבחני דרכים